Route/Planning 6 weken Thailand-Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
johannesss

Route/Planning 6 weken Thailand-Cambodja

Bericht door johannesss »

In februari ga ik 6 weken met mijn vriendin naar Thailand. Het is de eerste keer dat we gaan reizen, afgelopen week hebben we een route gemaakt. Aangezien ik hier weinig verstand nog van heb vraag ik jullie advies.

Dag 1 landen Bangkok, hier 5 dagen oid?

Na bangkok gaan we naar Pak Chong om Khao yai nationaal park te bezoeken, jungle trekkings oid? hebben jullie hier nog tips misschien? We zijn van plan hier 3 dagen te zijn.

Hierna (via bangkok of rechtstreeks)? willen we naar het eiland Ko Chang. De bedoeling is hier ongeveer 5 dagen te verblijven.

Na Koh Chang willen we naar Cambodja, naar Siem Raep om Angkor wat te bekijken. Dit zal ongeveer 5 dagen duren?

Hierna willen we terug naar Bangkok, om vanaf bangkok naar bali te vliegen en daar nog anderhalve week te zijn. Vanaf Bali vliegen we terug naar Nederland op het einde van de 6 weken.

De bedoeling is dus om ongeveer 4,5 week rond te reizen in thailand en combodja, landen in bangkok en vertrekken na 5,5 week uit bangkok. Dit is wat we tot nu toe als Route hebben.. Is het te kort, of juist te lang? Ontbreken er dingen die we echt moeten zien?

Alle tips over de route, vervoer, bezienswaardigheden zijn welkom!

Alvast bedankt,
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route/Planning 6 weken Thailand-Cambodja

Bericht door lisette-van-beek »

Klinkt allemaal prima. Ik heb zelf geen ervaring met Khao Yai Np. Ik weet dan ook niet of je vanaf daar direct naar ko chang kan of dat je beter een stop in bangkok kan nemen. 5 dagen voor siem reap is een mooie tijd om de tempels (ik raad een 3-dagen kaart aan) en siem reap zelf te bezoeken Reken voor alle reisdagen die je hebt gewoon 1 volle dag. Er zitten namelijk best wel lange routes bij. Reken voor Koh Chang - Seam reap 2 dagen (koh chang - bangkok, overnachting, bangkok - seam reap). Veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
bolletjeom
Reisexpert

Re: Route/Planning 6 weken Thailand-Cambodja

Bericht door bolletjeom »

5 dagen bangkok is wat veel. Je kunt naar pak chong met de trein en dan op de route uitstappen voor een dag en een nacht ayuthaya.
Van khao yai np kom je niet in 1 dag in ko chang. Je moet via bangkok met de bus. Ik ben toen maar naar ko samed gegaan omdat dit wel te doen was in 1 dag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie