stelling: ik neem wel/niet een smartphone mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Erik
Site Admin

Re: stelling: ik neem wel/niet een smartphone mee op reis

Bericht door Erik »

menasil schreef:Nokia E63
Bij de opties Internet --> Opties --> Algemeen -->Toegangspunt staat "Vragen indien nodig". Dit betekent dat mijn telefoon niet automatisch verbinding maakt met een toegangspunt. Hiermee voorkom je dat je gebruik maak van 3G of GPRS (= internet).
Ikkes
Reiziger

Bericht door Ikkes »

Mijn iPhone gaat echt wel mee. Ideaal, telefoon voor noodgevallen, camera voor onverwachte momenten, spelletje als je je verveelt, muziek en daarnaast internet.
Op heel veel plaatsen tegenwoordig (gratis) wifi, dus je hoeft niet te wachten op een vrije pc of zoeken naar een i-cafe om op een doorgezakte stoel met je knieën in je nek te zitten. Ik lig aan het zwembad of zoek een leuk cafe op en boek volgende acc., check de vluchten. laat het thuisfront weten dat ik nog leef, check het weer of what ever. Ik gebruik hem niet veel, maar het is wel verrekte handig.
Kosten weet ik niet, is een telefoon van de baas, maar ik heb nog geen klachten gehad.

De werkemail staat uit en ook de roaming :-)
Leon World Citizen

Bericht door Leon World Citizen »

Een smartphone is super handig. Als je er meerdere type netwerken op kunt gebruiken dan kun je in elk land wel een prepaid kaartje kopen waarop internet lokaal te gebruiken is. Afgezien van alle geweldige functies, apps en alle andere high tech snufjes vind ik een smartphone telefoon in sommige situaties een geweldige uitkomst. Soms vind ik het gewoon fijner en veiliger om zelf bijvoorbeeld een route naar huis terug te zoeken als ik verdwaald ben of zo dan het aan mensen te vragen waar ik me niet goed bij voel. Ik had dat een keer toen ik niet meer wist hoe ik terug moest naar mijn appartement en in dat soort situaties is zo'n toestel super handig. Daarnaast krijg je natuurlijk alle andere voordelen als mogelijkheid tot bloggen, foto's maken, mailen etc... En voor het opladen zijn geweldige oplossingen als opladers die werken op zonlicht etc.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Erik schreef:
menasil schreef:Nokia E63
Bij de opties Internet --> Opties --> Algemeen -->Toegangspunt staat "Vragen indien nodig". Dit betekent dat mijn telefoon niet automatisch verbinding maakt met een toegangspunt. Hiermee voorkom je dat je gebruik maak van 3G of GPRS (= internet).
Ik ben er al achter. Ik moest bij de app zelf ook een aanpassing verrichten en daar aangeven dat ie niet mag roamen. Als ik dit namelijk niet doe, dan kan ik wel "vragen indien nodig" instellen maar die app trekt zich er dan niets van aan... omdat die eigen instellingen kent. Het werkt prima!
Sieniej

Bericht door Sieniej »

Travelator schreef:Ik ben toevallig, bij het treffen van de voorbereidingen van mijn reis, aan het zoeken naar een smartphone.
Reden is dat ik nu een enorme camera heb (die ik vaak niet gebruik/meeneem omdat hij zo groot is), een oude, onhandige mp3 speler en een kapotte mobiele telefoon.
Ik had dus bedacht om dan maar zo'n slim ding te kopen met een knalgoeie camera en veel ruimte voor muziek, dan heb ik meteen alles in één. Ik kwam, wat camera betreft uit op een Nokia N8 met 12 MP en een Carl Zeiss lens...
(verder moet ik me er nog in verdiepen)
Iemand ervaring mee toevallig?
Na de verhalen van ondergelopen boten moet ik misschien ook maar op zoek naar een waterdichte bescherming :Y
Zou iemand de optie om alles in 1 te doen afraden en zo ja, waarom?
Het leek mij de goedkoopste (moet toch alles opnieuw kopen) en de meest ruimtebesparende optie (vooral in je zakken, tijden een wandeling of zo - ik wandel ook alleen en ga dan echt niet op pad zonder mobieltje).
Nadeel is natuurlijk dat als ie gejat wordt, je ook meteen álles kwijt bent!

Smartphones staan er om bekend dat de batterij duur kort is. Ik heb een HTC Desire S (waar ik super velriefd op ben en alles mee kan doen wat ik wil).
Maar sochtends als ik wakker word haal ik hem uit de oplader, ik ga naar de bus met muziek in me oren, zoek hier en daar wat op internet of ik speel een spelletje. Op het werk sms ik wat en daarna weer de terug reis. Aan het einde van mijn dag moet hij toch echt opgeladen worden of de volgende morgen gaat mijn wekker niet af.

Mijn ideale combinatie zou zijn een Ipod touch voor de muziek/ spelletjes / wifi.. Een compact camera voor de wat betere foto's en vaak ook meer geheugen. en dan een klein mobieltje die ik bij me kan hebben voor geval van nood.

Nadeel is weer wel dat alles afzonderlijk opgeladen dient te worden. Dus dan kun je weer overwegen gewoon extra accu's te kopen voor je telefoon maar zoals iemand anders aangaf als er iets stuk is, is alles stuk.

En wat ik kan zeggen over Nokia; veel gebruikers fouten, traag en vergeleken met andere technologie loopt hij iets achter. Maar misschien denken andere mensen hier anders over
Plaats reactie