ik denk dat dit nog wel eens problemen gaat geven. Je bent immers minderjarig. Je mag wel al zonder begeleiding vliegen ( jippie) maar kan jij een verzekering krijgen om alleen te reizen? Wettelijk zijn je ouders nog steeds aansprakelijk voor alles wat je doet en de kosten die daar uit voort vloeien. Als ouder zou ik er niet blij van worden als je dan aan de andere kant van de wereld zit want als je iets doet dat hen geld gaat kosten dan is het ook gelijk heel veel geld.
16 is ook wel erg jong. Niet dat ik denk dat jij je niet prima zal redden maar je zal geen andere reizigers tegenkomen van jouw leeftijd. Kan jij aansluiting vinden bij twintigers? Anders kan het heel eenzaam worden.
Wie gaat deze reis trouwens betalen? Zelf ben ik voorstander voor zelf werken en sparen zodat je ook bewuste keuzes maakt en dubbel geniet van het geld dat je ter plekke uit geeft. Geleend of gekregen geld uitgeven maakt de hele reiservaring half zo speciaal...Maar dat is mijn bescheiden mening. Ik dnek ook dat je misschien meer kunt genieten van het reizen als je ietsje ouder bent en wat steviger in je schoenen staat. Het kan heel eenzaam en intimiderend zijn om alleen te reizen.
Wat is de minimum leeftijd om te kunnen reizen?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Minimum leeftijd
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Minimum leeftijd
In plaats van Australië zou je ook Europa kunnen overwegen en eventueel een cursus o.i.d. in een land gaan volgen. Dan is het allemaal ook wat gemakkelijker te regelen en bij problemen kun je sneller naar huis. Dit is dan meteen ook een mooie test of Australië iets voor je is.