Route Ecuador (okt/nov)

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jaap1983

Route Ecuador (okt/nov)

Bericht door Jaap1983 »

Hoi,
Einde deze maand ga ik voor 3.5 weken richtin Ecuador. Heb er al erg veel zin.

Nu heb ik een planning gemaakt met bezienswaardigheden en ben erg benieuwd naar jullie mening.
Maar misschien hebben jullie ook wel tips en/of adviezen…

Op 23-10 vertrek ik vanaf A’dam en kom ik in de ochtend 24-10 aan in Quito.
Op 15-11 vertrek ik vanaf Quayaquil en kom ik in de ochtend van 16-11 terug in A’dam.
Dit betekent dat ik 22 dagen in Ecuador ben

Quito (3dagen)
- Stadswandeling oude stad
- Vulkaan ( Volcan Pichincha)
- Evenaar ( La Mitad del Mundo)

Mindo (2 dagen)
- Wandeltoch Reservaat
- Waterval Cascada del Nanbillo
- Tuben

Otavalo (1 dag)
- Markt

Banos (2 dagen)
- Kuuroort
- Mountainbiketocht

Riobamba (1 dag)
- Treinreis (Nariz del diablo)

Cuenca (1 dag)
- Inga Pirca

Guayaquil (2dagen)
- Malecon

Montanita (5 dagen)
- Surfen
- Relaxen
- Vakantie vieren

Guayquil (1 dag)
- Voorbereiding vlucht

Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn planning vinden en of er op- en of aanmerkingen zijn.
Daarnaast ben ik wel benieuwd of jullie tips hebben of misschien zelfs al wel hostels die ik in
Die regio kan gaan bezoeken! Ook ben ik benieuwd of ik Laguna nog ergens in kan plannen.

Voornemende ben ik om het écht als een planning te zien met dingen die ik graag wil ondernemen.
Ditzelfde heb ik afgelopen jaar gedaan in Thailand en is mij prima bevallen!

Ik ben benieuwd!

grtn. Jaap!
Ikkes
Reiziger

Re: Route Ecuador (okt/nov)

Bericht door Ikkes »

Hey Jaap,
Ik was in 2009 in Ecuador, maar heb alles niet meer scherp op het netvlies. Het was mijn eerste trip naar Z-Amerika en ik vond het geweldig.
Quito:
  • neem de Teleferiqo in de ochtend als het helder is, je hebt dan een enorm mooi uitzicht over Quito. Je kunt er ook nog aan de wandel, maar je zit op ruim 4000m dus dat kost wat energie.
    Bij El Rey in "Gringolandia" kun je hele lekkere sandwiches eten. ZIet er niet uit, maar echt lekker.
    Mitad del mundo: vond ik niets, te toeristisch, maar ach je kunt er maar geweest zijn.
    Ik ben vanuit Quito van de Cotapaxi af gaan mountainbiken. Met "bus" omhoog en vanaf 4500 m naar beneden. was enorm leuk volgens mij was het met de Biking DUtchman..... Ook de homemade lunch onderweg was niet te versmaden.
Ottavalo: ik zou de avond ervoor al er naar toe reizen zodat je er om 7 uur bent en ook de veemarkt nog mee krijgt. Op de dag zelf bussen vauit Quito houdt in dat de koeien en cavia's al verkocht zijn als jij aankomt.

De treinreis vanuit Riobamba zou ik nog even checken. Vroeger kon je op het dak, dat mocht in 2009 al niet meer en volgens mij vertrekt hij nu elders.

Verder heb ik andere dingen ondernomen: de Quilotoa loop gelopen en enkele dagen in het Cuyabeno NP doorgebracht..... mijn reis eindigde met een duiktrip op de Galapagos :-)
Veel plezier!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

de trein is idd niet meer op het dak. Ook niet een echte trein. Ben wel benieuwd hoe je dat in 1 dag denkt te doen.
Ik heb je dagen niet na geteld. Is het in of exclusief reisdagen?
Inga pirca is niet echt om de hoek van cuenca en ik ben heel benieuwd hoe je daar wilt komen. Kan me niet herrineren er openbaar vervoer gezien te hebben. Cuenca zelf is ook de moeite waard voor een dag/halve dag.
Laguna de quiotoa nog inpassen lijkt me niet haalbaar. Ik vind deze planning al aan de strakke kant. Menig groepsreis doet minder en dezelfde hoeveelheid dagen en die hebben hun eigen vervoer.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jaap1983

Bericht door Jaap1983 »

Super bedankt voor jullie adviezen!

Het is een planning en of het uiteindelijk ook allemaal zo zal gaan lopen kom ik daar wel achter.
In ieder geval dingen die ik graag wil gaan ondernemen en zien.

Bovenal moet het een vakantie blijven en moet ik kunnen genieten van wat ik allemaal tegenkom
en ga zien! Ik ben dus heel benieuwd......

grtn Jaap!
Plaats reactie