Van India naar Nepal

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Marleen1251

Van India naar Nepal

Bericht door Marleen1251 »

Hi all,

ik ben benieuwd naar jullie tips rondom de volgende kwestie:
Ik wil graag op India vliegen (ivm lage ticketprijs), en vanuit daar naar Nepal voor een hike van bijv. een week en terugvliegen naar Amsterdam vanaf Katmandu.

Nu is mijn vraag: is dit te doen in een maand?
Mijn reisgenootje wil ook graag even een paar dagen willen chillen op het strand. Zij blijft namelijk maar 2 weken.

Welke stad is aan te raden om op te vliegen en wat zou een goede route zijn?
Normaal ben ik niet zo van het plannen, maar nu heb ik ipv 6 maanden maar 1 maand... :(

bedankt alvast voor de reacties.
Groeten,
Marleen

ps. een visum fixen op het airport in india als je land is geen optie?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Van India naar Nepal

Bericht door Tikva »

Dat is een lastig vraag die je hebt.

Chillen op het strand dat kan wel in india dan moet je richting Goa, dat is echter helemaal de verkeerde kant uit voor Nepal. Je zou daarvoor ook beter op Mumbai kunnen vliegen dan op Delhi.

Het lijkt me echt niet te doen om en naar het strand te gaan en dan ook nog weer naar Nepal. Maar wellicht ben ik te voorbarig, India heeft een aantal lowcostairlines zoals spicejet en kingfischer. Ik zou ze gewoon allemaal bekijken misschien is het nog te doen om bijvoorbeeld van Delhi naar Goa te vliegen en dan vliegen naar een grensplaats in de buurt van Nepal (of eventueel kathmandu). Maar eerlijk gezegd lijkt het met echt zonde van je tijd en zou je dan beter de hele maand in India kunnen blijven.

Stel dat je het strand laat zitten dan kan je vliegen naar Delhi, bezoek dan Agra en Varanasi (bij elkaar ongeveer een week), dan de grens over naar Nepal. Je kunt dan naar chitwan national park, pokhara (voor een korte trekking) en Kathmandu. Dit is allemaal wel te doen in een maand.

Je reisgenote kan na Chitwan naar kathmandu gaan en naar huis. Opzich is chitwan ook wel een relaxt plaatsje en je kunt zwemmen met olifanten in de rivier. Wellicht dat ze hier genoegen mee neemt in plaats van het strand.

Visum voor India moet je echt van te voren regelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marleen1251

Hi Tikva,

tnx voor je reactie.
Gave blog heb je trouwens!
Goed om te horen dat Delhi, Agra en Varanassi wel te doen is in een korte periode.
Verder wordt het waarschijnlijk een kwestie van kiezen of delen.. :)
Het lijkt erop alsof ik een weekje van delhi highlight hopping kan doen door India en dan door kan naar Nepal.
Maar dan zit er waarschijnlijk net niet genoeg tijd in voor de sanctuary Hike?
Dit klinkt eigenlijk al als een belachelijk plan... :)

Als ik jou mag vragen wat jij zou doen, zou je dan een maand in India zijn en dan daar een Hike doen door de Himalaya (de rand weliswaar) of zou je dan een maand naar Nepal gaan?
Ik heb het idee -maar misschien kan jij hier advies in geven-, dat als je wil hiken in Nepal je als gaafste toch de Annapurna Sanctuary Hike moet doen...ipv een 4daagse wannabetrek. En dan moet je toch wat langer uittrekken voor Nepal.

Nogmaals veel dank voor je hulp!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb zelf de annapurna circuit trek gedaan, die en de everest basecamp worden over het algemeen gezien als de "beste" trekkings maar zijn ook het langst. Voor beide zul je geen tijd hebben (want zeker een dag of 17). De annapurna Sanctuary Hike heeft Nienke gedaan en is geloof ik 8 of met poonhill erbij 10-11 dagen. Haar verslag kan je hier lezen: annapurna sanctuary
Opzich zou dat wel kunnen hoor als je echt 4 weken hebt en zeker als je een paar keer de nachttrein neemt.

Delhi (1dg)- naar Agra (1dg/of nachttrein)-Agra (1dg)- naar varanasi (1dg of nachttrein)- Varanasi(2dg)- naar Nepal Chitwan(2dg/1dg combi nachttrein)-Chitwan(2dg)-naar pokhara(1dg)-Pokhara(1dg)-trekking(8-10dg)-pokhara(1dg)-naar kathmandu(1dg)- kathmandu (paar dagen).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marleen1251

Hi daar,

wat ontzettend aardig dat je het reisschema voor me uitschrijft.
Heel erg bedankt daarvoor.
Heb de blog gelezen over de Sanctuary Hike, ziet er (net zo) cool uit!
Het is volgens mij een goeie 2e!

Ik heb er veel zin in, over een maandje die kant op!
Backpackje vol proppen met warme kleren en gaan.
Nogmaals bedankt voor je moeite,

greetz,
Marleen
Plaats reactie