Hoe zet je reizen op je cv?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
L-a-u-r-a
Reiziger

Re: Hoe zet je reizen op je cv?

Bericht door L-a-u-r-a »

Erik schreef:
L-a-u-r-a schreef:Ik had een tijd geleden via een bekende een date die mij van tevoren al helemaal gegoogled had :? Heel aparte situatie krijg je dan, blijkbaar zijn mijn reizen ook te vinden als je mij googled. En erger nog: hij vond het vreemd dat ik hem niet gegoogled had. Nou ja!!!
Je moet wel redelijk wat googlen om op je reizen uit te komen... maar schandalig je hebt een blog bij de concurrent :P
Als ik nu een werkgever was (of blinddate) had ik veel over je te weten gekomen.Als je je andere blog zou opheven zou ik je aannemen haha.
Hahaha! Daar valt over te praten, kom maar op met die geweldige baan :P
Marina

Bericht door Marina »

Goed item! Ik was hier net naar op zoek.

Ik wil het er zelf ook graag opzetten, in de vorm van een kopje genaamd 'andere ervaringen'. Ik ga niet echt vrijwilligerswerk oid doen, dus ik benoem het als rondreis en geef dan alle landen op. Dit lijkt me de beste vorm. Wat vinden jullie?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Marina schreef:Goed item! Ik was hier net naar op zoek.

Ik wil het er zelf ook graag opzetten, in de vorm van een kopje genaamd 'andere ervaringen'. Ik ga niet echt vrijwilligerswerk oid doen, dus ik benoem het als rondreis en geef dan alle landen op. Dit lijkt me de beste vorm. Wat vinden jullie?
Ja, natuurlijk. Gewoon onder het kopje sabbatical. Niks raars aan toch?
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik zet het inderdaad liever op mijn cv dan daar een gat te laten zitten. Ook al waren het verschillende reizen en kunnen mensen het idee hebben dat je mogelijk zo weer weg bent (heb ik 1x gehoord tijdens een sollicitatie). Mijn laatste werkgever wilde zelfs wel op mijn derde reis (korter, slechts tien weken) wachten en heeft me daarna aangenomen;-)
Altijd opschrijven, zou ik zeggen! Gewoon eerlijk over zijn.
Marina

Bericht door Marina »

Ik bedenk nog een vraagje... Ik wil graag een open sollicitatie achterlaten op mijn huidige werk. Nu wil ik de wereldreis dus verwerken in de sollicitatiebrief, maar ik weet niet goed hoe. Ik ben nog niet weg, maar ik verwacht natuurlijk wel meer ervaren terug te komen. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit mooi kan inpakken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

schrijf op wat je verwacht te leren van je reis. Hoe je persoonlijk zal groeien.
Niet overdrijven natuurlijk maar gebruik dingen als vindingrijkheid, flexibiliteit, zelfstandigheid etc
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Pas wederom een afwijzing gehad. Ik was daar zelfs op gesprek geweest en het was positief. Maar men is bang dat ik weer weg zou gaan...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

irritant als anderen voor je bepalen hoe je in elkaar steekt.

Volgende keer beter sander!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja, veel mensen menen dat te weten...

Het wordt lastig want het komt er keer op keer op neer.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Misschien moet je nog wat aan je eigen verhaal schaven zodat je nog duidelijker maakt dat je echt binnenkort niet weg gaat. Desnoods verzin je iets, dat je nu in de leeftijd bent gekomen dat je toch wel graag een koophuis wilt, carierre maken en een vaste relatie.. Of dat je het reizen geweldig vond maar nu wel het erg jammer vindt dat al je vrienden zoveel verder in hun carierre zijn. Als je het maar goed brengt..
Kijk ook even wat een werkgever vindt als die je googled als ze daar gelijk op go laos of hier uitkomen waar je verteld liefst in laos te willen wonen, niet handig.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Op GoLaos is niks terug te vinden. Maar op Google misschien wel het e.e.a.

Ik heb een hekel om te liegen, zeker als er tegenover me iemand (of meerdere mensen) zit waarvan ik het gevoel heb dat het een eerlijk/ prima iemand is. Maar inderdaad, misschien moet ik maar minder eerlijk worden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb het idee dat reizen alleen invloed heeft op de baan die je direct na terugkomst van je reis krijgt. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Bij uitzendbureaus en detacheringsbureaus lijkt het ook minder een probleem te zijn van wanneer je direct op een baan solliciteert. Is dat misschien een idee voor mensen?

Tijdens mijn sollicitatie deze zomer was mijn (nu) werkgever bereid om een maand te wachten met mijn gesprek tot ik terug zou zijn uit Indonesie. Beetje sneu voor de andere kandidaat die een maand op de uitslag van zijn gesprek moest wachten, maar ik ben natuurlijk blij met de uitkomst *O*
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

LaosFan schreef: Ik heb een hekel om te liegen, zeker als er tegenover me iemand (of meerdere mensen) zit waarvan ik het gevoel heb dat het een eerlijk/ prima iemand is. Maar inderdaad, misschien moet ik maar minder eerlijk worden.
Dat snap ik wel hoor, je hoeft ook niet direct te liegen maar minder open zijn. Je moet maar zo denken dat bedrijven ook niet alles vertellen en hun baan zo positief mogelijk proberen te verkopen.

Ze beloven je een vast contract na een half jaar bijvoorbeeld maar dan blijkt dat er al superlang een officiele stop is dus dat ze dat helemaal niet kunnen geven. Mijn vorige baan ben ik begonnen en bleek dat 2 collega's zoveel ruzie hadden dat ze de hele dag niet tegen elkaar praten, binnen een jaar waren 4 van de 9 collega's al langdurig ziek geweest/overspannen thuis. Denk maar niet dat daar bij mijn sollicitatie iets over verteld is nee hoor het was juist een leuk klein clubje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eens. Ook bedrijven schilderen de situatie vaak te mooi voor. En....ik vind ook dat je niet altijd alles spontaan hoeft te vertellen als er niet naar gevraagd wordt. Is wat anders dan liegen, toch :-)?

Ook wordt er wel eens met 2 maten gemeten. Ik bedoel: hoe vaak gebeurt het niet dat een vrouw die aangenomen wordt binnen 3 maanden zwanger is ofzo? Heb je meer last van (als bedrijf) dan iemand die even op reis gaat denk ik. Maar NL he: vragen of een dame van plan is om snel met een dikke buik rond te gaan lopen is not done......zeuren of je misschien weer reisplannen hebt is geen probleem (dus gewoon ontkennen :-)).....
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik begrijp het allemaal wel. Ook bedankt voor de tips en reacties!

Maar men heeft er al diverse keren direct naar gevraagd, en vaak prikt men er dan doorheen of willen ze het risico niet nemen. Pas dus een gesprek gehad, dat ging prima. Leuk, klein, bedrijfje met mensen die ik wel zag zitten. Het werk was niet helemaal wat ik ambieer maar wel prima om een tijd te doen (en in een glazen bol kan ik niet kijken dus wie weet was ik er wel diverse jaren gebleven). Ze vonden het ook een positief en fijn gesprek maar een week later dus toch een telefoontje dat ze niet met me door wilden gaan. Ze vonden me nog steeds zo positief en wel in de baan passen. Maar 'ik had geen binding met de regio' en ze vreesden dus voor een snelle terugkeer van mij naar het buitenland. Zeker omdat men wist dat ik vrijgezel ben en al eerder voor langere tijd weg ben geweest.

En ik denk dat mijn tijd in het buitenland me ook wat gevormd heeft in de zin van: is Nederland het wel voor me? Ik heb vaak sterk het gevoel dat mijn toekomst hier niet echt ligt. Zeker niet de toekomst voor de komende pak 'm beet 7/8 jaar..
Plaats reactie