Wateroverlast Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wateroverlast Thailand

Bericht door stevenl »

bolletjeom schreef:There is still quite a bit of rainfall in the south of Thailand, but the overall situation there is fine, we checked with our suppliers in Phuket, Krabi, Khao Sok and Koh Samui.
Phuket had more rain than other places in the south, resulting in minor landslides which damaged some roads.
Today a warning has been issued about the possibility of more landslides caused by heavy rain.

Trains to Khorat and Nongkhai can bypass Ayuthaya by an alternative route, so are still operating as usual.
Er is al bijna een week slechts een beetje regen gevallen in het Zuiden, en de laatste 4 dagen zijn volledig droog.

Bangkok gaat waarschijnlijk heel snel voorbij, en Chiang Mai etc. wordt ook snel beter. De treinen rijden nog niet, maar (vrijwel) alles is gewoon bereikbaar met de bus. uitgezonderd Ayudhaya.
Marina

Bericht door Marina »

Hallo allemaal,

1 November vertrek ik samen met mijn vriend naar Thailand. Het plan is om voor een paar nachtjes in Bangkok te zijn, dan door te reizen naar Cambodja voor een week, daarna weer terug naar Bangkok voor een paar nachten om iemand op te pikken en dan door te reizen naar het zuiden van Thailand. Het reizen willen we vooral met de trein gaan doen.

Heeft iemand zicht op de haalbaarheid van dit plan? We hebben namelijk al wat zaken online geboekt en mocht het dus niet gaan lukken, hebben we nog de tijd deze te cancellen/om te boeken.

Bedankt alvast voor de reacties!

Groetjes, Marina
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je wilt reizen per trein. Het hoeft niet! Dus als de treinen nog een probleem geven pak je de bus. toch?
Die gaan wel vrijwel overal.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marina

Bericht door Marina »

Trein willen we inderdaad liever, maar ik begrijp je punt. Goed om te weten dat de bussen wel gewoon rijden. Bedankt voor je reactie!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik zit nu tot woensdag in BKK, Ko San Road is in elk geval nog droog :@

Verder is het afwachten wat er gaat gebeuren, zoveel nieuwsberichten die allemaal wat anders zeggen.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Khaosan Road is nog droog maar hier zeggen ze dan de 26ste kritiek gaat worden ivm. de vloed vanaf de zee.

Iemand die me kan zeggen hoe goed het is om een nacht op het vliegveld van BKK te verblijven? Mijn vliegtuig gaat om 11:15 woensdag en ik denk erover om de avond ervoor een late bus te pakken.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

marshall schreef:Khaosan Road is nog droog maar hier zeggen ze dan de 26ste kritiek gaat worden ivm. de vloed vanaf de zee.

Iemand die me kan zeggen hoe goed het is om een nacht op het vliegveld van BKK te verblijven? Mijn vliegtuig gaat om 11:15 woensdag en ik denk erover om de avond ervoor een late bus te pakken.
Zou je kunnen doen, maar is niet echt comfortabel.

Ik zou gewoon de berichten goed in de gaten houden, en dan de dag voor je vertrek een beslissing nemen.
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ik land woensdag in bkk en vertrek pas zaterdag weer. Dit wordt alternatieven zoeken denk ik :{
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Vikken schreef:Ik land woensdag in bkk en vertrek pas zaterdag weer. Dit wordt alternatieven zoeken denk ik :{
Waarom? Ik denk dat alles gewoon gaat zoals gepland.
bolletjeom
Reisexpert

van onze man ter plaatse

Friday, 28 October 2011
Today and over the weekend, the Bangkok flood is expected to peak. Today at high tide some areas directly at the river were temporarily flooded. On the Bangkok side of the river this included Phra Athit Road and some parts of China Town. However, as the tide moved out, floods quickly disappeared.

Parts of the Northern and Western Bangkok outskirts remain flooded and in some isolated areas where levee's where breached there was some temporary flooding. Authorities in all instances have acted fast to repair the levees and return those areas to normal.
The affected areas are limited to the Central parts of Thailand, on the outskirts of Bangkok and some of the surrounding districts.

However, Thailand’s major tourist regions such as Chiang Mai, Chiang Rai, Lampang, Kanchanaburi, Ratchaburi, Pattaya, Ko Chang, Rayong, Phuket, Krabi, Trang, Ko Samui and all provinces in southern Thailand have been unaffected and experiencing normal weather conditions where life continues as usual.

No flooding has been reported in the inner city (Silom, Rajprasong, Pratunam, Victory Monument, Siam Square) .
Regarding the riverside areas, this morning Banglumpoo's Phra Athit Road and nearby Samsen Road started flooding again, however Khao San Road remained dry.

All train services from Bangkok to the South have been temporarily suspended due to the flooding of railway tracks west of Bangkok.
Trains to the east (Ubon Ratchatani) and north-east (Nongkhai) run as usual, although travel time might be longer due to flooded tracks in some areas.
Bangkok Suvarnabhumi Airport remains open and all airlines are still operating normally, there are no flight cancellations. Averagely the airport receives 130,000 passengers per day. Orient-Thai and Nokair has recently moved into the airport and have already fitted in the prepared spaces.
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Zaterdag : Bangkok : Khao San & Rambuttri Road nog steeds droog. Straten vlakbij beginnen wel onder te lopen. Er gaat ook het gerucht rond dat er 50 crocs uit een crocfarm zou ontsnapt zijn :P
Luchthaven nog steeds open.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Het googtij, dat voor de grootste problemen zou zorgen, is vanochtend zonder noemenswaardige problemen voorbijgegaan.

Het lijkt er dus op dat vanaf nu de situatie, om te beginnen erg, erg langzaam, zal verbeteren.
bolletjeom
Reisexpert

wat ben ik blij om dat te horen! Iedereen zat, vooral hier in Europa, heel moeilijk te doen over dat hoogtij maar onze "man ter plaatse" maakte zich niet druk. Het scheelt me maandag een hele hoop elende op het werk dat het nu is meegevallen. (lig al een week wakker van thailand)
bolletjeom
Reisexpert

van onze man ter plaatse

Last weekend Bangkok's inner city area suffered almost no flooding, again only lower lying riverside areas saw some flooding, but most of that disappeared in short order.
Parts of the Eastern, Northern and Western Bangkok outskirts saw more flooding as expected.
No flooding has been reported in the inner city (Silom, Rajprasong, Pratunam, Victory Monument, Siam Square).
Khiri Travel's Bangkok office on Tiwanon Road, Nonthaburi has also seen no floods.
Khao San Road stayed dry all the time.

Some of the reporting on the status of the Bangkok airports has been confusing, again we stress that Suvarnabhumi International Airport is fully operational. All flights from and to Don Muang, Bangkok's second airport are diverted to Suvarnabhumi.
All train services from Bangkok to the South are still suspended due to the flooding of railway tracks west of Bangkok.
Trains to the East (Ubon Ratchatani) and North-east (Nongkhai) run as usual, although travel time might be longer due to flooded tracks in some areas.
Trains to the North, between Bangkok and Chiang Mai, are about to run again skirting around Ayuthaya, but at this stage day trains only.
The Asian Highway has reopened as well for transport between Chiang Mai and Ayuthaya.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Klopt niet helemaal, treinen naar het zuiden rijden wel zij het dat ze net ten zuiden van Bangkok vertrekken.
Plaats reactie