check effe op de site van doc.co.nz = department of conservation, kun je precis uitrekenen wat je kwijt bent en in welke periode je kan.Frannie schreef:Hoe lang van te voren moet je deze track boeken? En wat kost het?
Milford Track
-
- Reiziger
Re: Milford Track
Bedankt voor de site, als ik het goed heb is het dus 153,30 voor drie nachten, vervoer moet ik dan zelf ernaar toe regelen? En hoelang van tevoren is het nodig om te boeken?
Het advies is toch wel een half jaartje vooruit boeken. de hutten op de trek zitten vrij snel vol.
Bedankt, dan weet ik dat!
-
- Reiziger
Vervoer naar en van de track naar Te Anau kun je ook bij het boeken van de track meteen boeken. Je jrijgt daar dan ook tickets voor (gaat via tracknet)
succes!
succes!
Op z'n minst drie maanden van tevoren, bij mij was dit tenminste van toepassing.
Dit waren mijn kosten, incl. een * cruise achteraf en met de * bus vanuit Te Anau naar Te Anau Downs en de * bus vanuit Milford Sound terug naar Te Anau. Deze drie zal je er nog af kunnen halen als je vervoer hebt en geen cruise wilt doen.
28 Mar 2011 1.15pm Bus to Te Anau Downs 1 0 0 $23.00
28 Mar 2011 2pm Boat to Glade Wharf 1 0 0 $70.00
28 Mar 2011 Clinton Hut 1 0 0 $51.10
29 Mar 2011 Mintaro Hut 1 0 0 $51.10
30 Mar 2011 Dumpling Hut 1 0 0 $51.10
31 Mar 2011 2pm Boat Sandfly Point 1 0 0 $36.70
31 Mar 2011 3pm Cruise Milford Sound 1 0 0 $66.00
31 Mar 2011 5pm Bus to Te Anau 1 0 0 $49.00
Total $398,-
Meer informatie is beschikbaar op:
http://doc.govt.nz/
Op deze website kun je ook je boeking doen en bekijken welke datums vrij zijn.
Dit waren mijn kosten, incl. een * cruise achteraf en met de * bus vanuit Te Anau naar Te Anau Downs en de * bus vanuit Milford Sound terug naar Te Anau. Deze drie zal je er nog af kunnen halen als je vervoer hebt en geen cruise wilt doen.
28 Mar 2011 1.15pm Bus to Te Anau Downs 1 0 0 $23.00
28 Mar 2011 2pm Boat to Glade Wharf 1 0 0 $70.00
28 Mar 2011 Clinton Hut 1 0 0 $51.10
29 Mar 2011 Mintaro Hut 1 0 0 $51.10
30 Mar 2011 Dumpling Hut 1 0 0 $51.10
31 Mar 2011 2pm Boat Sandfly Point 1 0 0 $36.70
31 Mar 2011 3pm Cruise Milford Sound 1 0 0 $66.00
31 Mar 2011 5pm Bus to Te Anau 1 0 0 $49.00
Total $398,-
Meer informatie is beschikbaar op:
http://doc.govt.nz/
Op deze website kun je ook je boeking doen en bekijken welke datums vrij zijn.
Super bedankt, daar heb ik heel veel aan. Wil zeker een cruise doen en ik denk dat ik meteen ook maar vervoer regel. Is wel zo makkelijk.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het lopen van deze track voor het hoofdseizoen begint?
Dus met tentje en eigen spullen? Prijzen zijn dan in ieder geval stuk redelijker.
Dus met tentje en eigen spullen? Prijzen zijn dan in ieder geval stuk redelijker.
Dat wilde ik ook doen, maar de weersvoorspellingen waren toen heel slecht.
Je kan een eigen tentje meenemen en de Northern Circuit gaan lopen, die is 3 dagen en kruist ook de Tongariro Crossing.
Uiteindelijk heb ik de Circuit niet gelopen, alleen de Crossing later gedaan, in april.
Je kan een eigen tentje meenemen en de Northern Circuit gaan lopen, die is 3 dagen en kruist ook de Tongariro Crossing.
Uiteindelijk heb ik de Circuit niet gelopen, alleen de Crossing later gedaan, in april.
-
- Reiziger
Als je buiten het seizoen wilt gaan lopen, wil ik je wel aanraden om je extra goed voor te bereiden. Dus zeker niet alleen van je portomonnee af laten hangen wanneer je gaat lopen.
Buiten het hoogseizoen zijn de rangers (helemaal?) niet aanwezig en ook al moet je in het hoogseizoen ook zorgen voor een gedegen voorbereiding (m.n. je uitrusting), in het laagseizoen is dat natuurlijk nog meer. Ik zou ook zeker even kijken in de folder van DoC, staat ook een stuk in over lopen buiten het seizoen (ik heb hem hier niet zo bij de hand, anders zou ik je het meteen vertellen)
Succes!
Buiten het hoogseizoen zijn de rangers (helemaal?) niet aanwezig en ook al moet je in het hoogseizoen ook zorgen voor een gedegen voorbereiding (m.n. je uitrusting), in het laagseizoen is dat natuurlijk nog meer. Ik zou ook zeker even kijken in de folder van DoC, staat ook een stuk in over lopen buiten het seizoen (ik heb hem hier niet zo bij de hand, anders zou ik je het meteen vertellen)
Succes!
Duh, had ik het toch over de Tongariro in het Milford track topic....sorry!
Voor zover ik weet, is de Milford de enige track waar je in de hutten moet slapen en niet met eigen tentje kan (ik neem aan dat het ook geldt voor buiten het hoogseizoen).
Ja, het is een dure track en gewild...
Alles bij elkaar is het aardig wat geld, maar ik heb 'm gelopen en het was zeker een mooie track!
Voor zover ik weet, is de Milford de enige track waar je in de hutten moet slapen en niet met eigen tentje kan (ik neem aan dat het ook geldt voor buiten het hoogseizoen).
Ja, het is een dure track en gewild...
Alles bij elkaar is het aardig wat geld, maar ik heb 'm gelopen en het was zeker een mooie track!
-
- Reiziger
ff korte samenvatting van het stukje 'winter tramping' uit het informatieboekje wat je van het DoC krijgt:
In het laagseizoen:
- zijn veel bruggen weggehaald en moet je rekening houden met het oversteken/doorwaden van icy, snelstromende rivieren
- lawinegevaar
- wrdt aangeraden een 'mountain radio' of 'personal locator beacon' bij je te dragen (voorkeur heeft allebei)
- je moet totaal zelfvoorzienend zijn
- hutten zijn niet voorzien van stromend water, gaspitten, licht
volgens mij ben je ook verplicht om wel gebruik te maken van de hutten, dus nog steeds geen tentjes op de track.
check voor de zekerheid de site van DoC. Daar kun je de folder ook downloaden.
In het laagseizoen:
- zijn veel bruggen weggehaald en moet je rekening houden met het oversteken/doorwaden van icy, snelstromende rivieren
- lawinegevaar
- wrdt aangeraden een 'mountain radio' of 'personal locator beacon' bij je te dragen (voorkeur heeft allebei)
- je moet totaal zelfvoorzienend zijn
- hutten zijn niet voorzien van stromend water, gaspitten, licht
volgens mij ben je ook verplicht om wel gebruik te maken van de hutten, dus nog steeds geen tentjes op de track.
check voor de zekerheid de site van DoC. Daar kun je de folder ook downloaden.
Qreply
Bedankt, dat laatste wist ik al. Alleen het off seizoen is niet alleen in de winter. Mocht ik een paar dagen vertrekken voordat het normale seizoen begint. Ligt er dan nog sneeuw? Dat soort zaken wil ik graag weten.
Ik heb veel materiaal bij alleen geen alpine spullen dus daar hangt het meer van af.
Ik heb veel materiaal bij alleen geen alpine spullen dus daar hangt het meer van af.
-
- Reiziger
Zie dat het hoogseizoen eind oktober ingaat, maar de kans op sneeuw laat zich natuurlijk niet nu al voorspellen. Toen ik 3 jaar geleden in NZ was, sneeuwde het begin november nog in het zuiden en waren er verschillende bergpassen afgesloten.
Mijn mening is dat je je niet alleen door de prijs moet laten leiden als je de Milford (of welke track dan ook) wilt doen. Snap best dat het aantrekkelijker is om voor die 15 dollar per nacht het te kunnen doen ipv 50, maar heb ook gezien dat als het rotweer is (wij hadden zelfs voor de Fiordland begrippen héél véél regen), het ook fijn is als je op de rangers kunt terugvallen (lees: de rangers mensen over rivercrossings kunnen zetten danwel de heli's kunnen laten invliegen als de track onbegaanbaar is.
Ben benieuwd wat je gaat doen!
Mijn mening is dat je je niet alleen door de prijs moet laten leiden als je de Milford (of welke track dan ook) wilt doen. Snap best dat het aantrekkelijker is om voor die 15 dollar per nacht het te kunnen doen ipv 50, maar heb ook gezien dat als het rotweer is (wij hadden zelfs voor de Fiordland begrippen héél véél regen), het ook fijn is als je op de rangers kunt terugvallen (lees: de rangers mensen over rivercrossings kunnen zetten danwel de heli's kunnen laten invliegen als de track onbegaanbaar is.
Ben benieuwd wat je gaat doen!
Ojee, ik zie dit nu pas... ben al weer maanden thuis, haha! Was dat de Heaphy Track, die jij gedaan hebt? Er zijn zoveel mooie tracks daar! Ik heb een dagje Abel Tasman gedaan: half lopen, half kayaken. Die Heaphy had ik ook wel willen doen. Ik heb uiteindelijk nog wel Rakiura Track gedaan (Op Stewart Island, 3daags) en Waikaremoana Track (Noodereiland, 4daags). Waren ook erg gaaf! Ooit ga ik terug en loop ik er nog veel meer!RpBruno schreef:Hé Marije, ik heb net even je verslag van de "Milford Track" doorgelezen! Gaaf hoor, kan niet wachten totdat ik hem ga lopen. En hopen dat ik een beetje knap weer ga hebben eind Maart. Ik heb al een meerdaagse track gelopen op de "Nelson Lakes" 5 dagen, echt geweldig. Een aanrader als je nog een track in het Noorden van het Zuider-Eiland wilt lopen, en de Abel Tasman heb ik 1 dag gelopen vanaf Wainui Bay tot Tortanui omdat het de volgende dag zou gaan regenen en dat bleek ook wel.Marije schreef:Stimmt! Extreem he?! Voor meer luxe en om niet zelf je (hele?) backpack te hoeven meedragen moet je een behoorlijk bedrag bijleggen.
Succes met je reis verder!