Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Hallo,
Ik heb gisteren een slaapzak + lakenzak gekocht, omdat ik er eigenlijk van uit ging dat je deze nodig had en dat ze in hostels alleen tegen eventuele betaling dekens hadden. Een vriend van me gaat ook naar Australië, en had nog geen slaapzak gekocht, omdat hij er nog niet bij stil had gestaan dat dekens extra geld zouden kosten. Nu lees ik wel op verschillende sites dat je een slaapzak mee moet nemen, maar ik kan nergens echt vinden hoe het nou zit met standaard slaapgerij in hostels. Hier is vast wel iemand die dat mij kan vertellen
Kaz
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
het verschilt per hostel, soms krijg je de dekens er bij en soms moet je bij betalen. Ook zijn er hostels waar je niet eens met je slaapzak mag slapen i.v.m. bedbugs die op die manier een hostel binnen komen. Heb je dan wel of geen slaapzak nodig?! Zelf vond ik het wel handig om bij te hebben in Australië. Er zijn b.v. tours waar je ook een slaapzak mee moet/mag nemen (denk aan fraser island en whitsunday islands). Dan is het fijn om er een te hebben wanneer het wat frisser is en om in je eigen slaapzak te liggen. Ook wanneer je met een camper o.i.d. rond wil gaan trekken kan het soms fijn zijn je eigen slaapzak bij te hebben, maar het ligt er maar net aan of je die dingen gaat doen.
mijn ervaring is dat er meestal wel beddegoed is. En dat slaapzakken vaak niet welkom zijn in hostels ivm bedbugs.
Maar wanneer je ook af en teo gaat kamperen of op een meerdaagse trip wilt dan is het zeker lekker om er 1 bij je te hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
robert19 schreef:hey, maar tijdens je reizen met je slaapzak is een Tent dan ook niet handig om bij je te hebben. of zal dat totaal overbodig zijn?
Wij hebebn geen tent nodig gehad. Als je op een tour gaat zijn die meestal wel geregeld of niet nodig (zoals in de outback).
Als je een auto koopt zitten ze er ook nogal eens een keer bij (de tenten). Dus ik zou ze sowieso niet meenemen. Mocht je er toch een nodig hebben kun je zulke dingen ook daar nog kopen.
Okee, bedankt voor alle reacties tot zover Ik denk dat ik mijn slaapzak gewoon meeneem, hij is erg compact en licht dus dat is het probleem niet. Of ik ga kamperen weet ik nog niet echt, dus met kamperen in mijn achterhoofd is het sowieso erg handig. Mocht ik 'm niet vaak nodig hebben dan is dat ook niet zo heel erg.
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!