Wifi ontvangst uitbreiden voor op reis
Wifi ontvangst uitbreiden voor op reis
Ken je dat? Dat een hotel gratis WIFI aanbiedt, maar de enige manier om het te ontvangen is om jezelf tegen de muur op een stoel aan te drukken voor dat ene beetje ontvangst?
Is er geen apparaatje waarmee je het ontvangt op dit soort plekken kunt opvangen en daarna kunt versterken om het bereik te vergroten? Zou zo maar eens mee kunnen op mijn volgende reis!
Is er geen apparaatje waarmee je het ontvangt op dit soort plekken kunt opvangen en daarna kunt versterken om het bereik te vergroten? Zou zo maar eens mee kunnen op mijn volgende reis!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Wifi ontvangst uitbreiden voor op reis
Geen idee of zoiets bestaat (vast wel), maar wellicht een alternatief indien het hotel in kwestie ook bedraad internet aanbiedt: de Apple Airport Express. Daarmee zou je je eigen wifi-hotspot moeten kunnen creëren. Hij kan weliswaar ook als signaalversterker voor draadloze netwerken functioneren, maar dan uitsluitend i.c.m. andere Apple-apparatuur.
Het viel me vooral in Japan op dat wifi vaak alleen in de lobby of wellicht de onderste paar etages beschikbaar was (werd ook netjes gemeld), daarboven was je dan toch aangewezen op een kabeltje. Met m'n netbook geen probleem, maar voor een telefoon of tablet ligt dat toch anders.
En anders wellicht ook handig: http://www.thinkgeek.com/tshirts-appare ... tive/991e/
EDIT: maar volgens mij is wat je eigenlijk zoekt een Wifi Repeater.
Het viel me vooral in Japan op dat wifi vaak alleen in de lobby of wellicht de onderste paar etages beschikbaar was (werd ook netjes gemeld), daarboven was je dan toch aangewezen op een kabeltje. Met m'n netbook geen probleem, maar voor een telefoon of tablet ligt dat toch anders.
En anders wellicht ook handig: http://www.thinkgeek.com/tshirts-appare ... tive/991e/

EDIT: maar volgens mij is wat je eigenlijk zoekt een Wifi Repeater.
Met een externe USB Wifi modem kun je het signaal versterken. Werkt niet voor telefoons, wel voor laptops.
(Het signaal op mijn laptop is sowieso sterker dan op mijn iPhone.)
(Het signaal op mijn laptop is sowieso sterker dan op mijn iPhone.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Het zou ook mooi zijn wanneer je een soort extra usb antenne kon toevoegen, dan hoef je geen extra spullen mee te nemen maar heb je toch je ontvangst.
Maar de USB ontvanger is inderdaad ook een goede, de links check ik even een andere keer
Maar de USB ontvanger is inderdaad ook een goede, de links check ik even een andere keer