Cambodja naar Thailand (eilanden)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ralph
Reisexpert

Cambodja naar Thailand (eilanden)

Bericht door Ralph »

Ik zit op het moment met iemand in Pakse (Laos) en die zegt dat je vanaf cambodja niet naar de eilanden in thailand kan maar alleen naar Bangkok.

Iemand enige info hierover?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Cambodja naar Thailand (eilanden)

Bericht door bolletjeom »

ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Je kunt heel makkelijk een busje boeken van Siem Reap naar Bangkok. Omdat de meeste mensen dit doen maar dat wil nog niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zult dan alleen zelf wat meer moeite moeten doen en openbaar vervoer nemen. En het zal misschien niet lukken in 1 dag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ga er even van uit dat je met "de eilanden" Ko Chang of Ko Samed bedoelt...toch?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

je kunt vanaf sihounoukville de bus of mooier boot nemen naar de grens met thailand (trat) en vanaf daar makkelijk naar Ko Chang.

Ik weet niet of je vanaf siem reap (grens aranya prapet) naar de eilanden kunt, een paar jaar terug kon dit niet alhoewel er wel een weg op de kaart staat ging er toen geen openbaar vervoer over de weg vanaf de gens naar beneden. Maar ik meen ergens gehoord te hebben dat deze weg tegenwoordig wel van goede kwaliteit is en je er vervoer kunt krijgen. Wellicht kan iemand anders dit nog bevestigen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Tikva schreef:je kunt vanaf sihounoukville de bus of mooier boot nemen naar de grens met thailand (trat) en vanaf daar makkelijk naar Ko Chang.
Hetzelfde traject met de boot gedaan. Wel eerst nog een busreis in de voormiddag vanuit Phnom Penh met als resultaat dat ik te laat in Trat arriveerde en niet meer meteen verder kon. Na een overnachting, de volgende dag de boot naar Koh Mak genomen.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ok ik kwam er nu achter dat mijn tijdelijke reisgenootje eigenlijk naar Ko Tao (of een van de andere in de buurt) bedoelde.

Btw zelf ben ik aan het kijken wat voor mij de beste optie is om vanaf Cambodja in Kao Lak (boven Phuket) te komen is. Gok op Bangkok en dan een trein / bus naar het zuiden. Ik heb nog geen vliegopties gevonden naar Phuket vanaf Cambodja. Mijn route is 4000 -> pp -> batambang -> siem reap.

Alvast bedankt voor de info!
Plaats reactie