Wateroverlast Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Evelien1984

Wateroverlast Thailand

Bericht door Evelien1984 »

Hallo,
Ik ga de 23ste naar Bangkok om daar een half jaar te gaan fietsen. Maar gezien de laatste berichten van het wateroverlast ben ik de route opnieuw aan het bekijken. Zijn er mensen die er nu zitten en wat meer info hebben over de status daar? We willen als eerst vanaf Bankok naar Chiang Mai gaan.
Alvast bedankt
Jenny
Reisexpert

Re: Wateroverlast Thailand

Bericht door Jenny »

Deze is redelijk actueel.: wereldwijzer.nl/showthread.php?t=122854

Sorry voor de link naar een ander (minder leuk ;)) forum
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ik zou me er niet al te druk om maken.

Wat ik hoor is dat nu in Chiang Mai in de buurt van de rivier er wateroverlast is, maar dat het er verder enorm meevalt.

Berichten in de media geven vaak een heel ander beeld dan de werkelijkheid, per slot van rekening moeten de media verkocht worden.
sanniedepannie

Bericht door sanniedepannie »

Ik zit nu in Bangkok en daar merk je eigenlijk niets van de wareroverlast. Sinds maandag is het eigenlijk altijd droog geweest, op een paar korte en kleine buitjes na. Ik wil zelf zaterdag naar het noorden, maar ayutthaya gaat um niet worden.. Daar lijkt het wel goed mis te zijn. Verder lijken de verhalen mee te vallen. Ik ben bang dat het gewoon doen is en je ziet wel hoe of wat :p
Evelien1984

Bericht door Evelien1984 »

Bedankt voor de reacties tot dusver. Ben benieuwd wat het gaat worden aziatischetijger.nl/2011/10/05/thailand-voor-driekwart-onder-water/

Misschien toch maar een waterfiets regelen!
nsenada
Vakantieganger

Bericht door nsenada »

Als je iets verder kijkt op het Thailand forum dan kan je zien dat er momenteel nog iemand met de fiets naar Chiang Mai is. Misschien kan je hem vragen of het traject doenbaar is. Ik vermoed zelf van wel.
Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

van onze man ter plaatse (vandaag)

- Train services between Bangkok and Chiang Mai are still disrupted. tourists can book alternative travel services such as inter-city buses and flights. Other train routes are still in operation.
- Life in Chiang Mai town is back to normal, but the water level of the Ping River is still very high.
- The town of Ayuthaya and the World Heritage Site temples are flooded and of course at this stage tourists are not able to take part in temple tours.
- In Bangkok the inner city is well protected. Outer areas and suburbs are at risk of flooding, but not usually visited by tourists. The main tourist areas (Grand Palace, Wat Po, etc.) can be visited as usual at this stage.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Evelien1984 schreef:Bedankt voor de reacties tot dusver. Ben benieuwd wat het gaat worden aziatischetijger.nl/2011/10/05/thailand-voor-driekwart-onder-water/

Misschien toch maar een waterfiets regelen!
Daar hebben we dat soort onzin weer. Natuurlijk is er wateroverlast, op sommige plaatsen erg, maar het is zeer plaatselijk.
MK

Qreply

Bericht door MK »

Ik hoop echt dat het meevalt maar ik maak me echt wel een beetje zorgen..

Ik vertrek 16 oktober voor een maand naar Thailand, wij beginnen in Bangkok/Kanchanaburi (ong. een weekje bij elkaar) maar dan willen we rond 23/24 oktober door via Ayutthaya (en evt Lopburi) naar Chiang Mai. Vervolgens naar de eilanden in het zuiden..

Ik hoop echt dat de situatie dan beter is maar dat moeten we ter plekke dan zien. Wat we anders kunnen doen is het zuiden eerst pakken (Koh Samui etc 1,5 week eilandhoppen) en dan naar het noorden gaan. Ze zeggen ook dat in bangkok wordt verwacht dat er veel wateroverlast komt tussen 16-18 oktober pff. wat zouden jullie doen?
bolletjeom
Reisexpert

wij voeren onze reizen nog gewoon uit. Alleen ayuthaya is op dit moment een probleem voor ons. Ook voor de groepen die volgende week vertrekken zijn volgens onze lokale agent nog geen aanpassingen in het programma nodig.

ik zou gewoon afwachten en eventueel idd eerst naar het zuiden gaan. Ik wil niet beweren dat er niet een hele hoop wateroverlast is maar toeristen komen relatief gezien maar op een paar kleine stukjes thailand en die staan vooralsnog bijna niet onder water.
g roovers

Qreply

Bericht door g roovers »

he hallo .
ben net terug uit thailand ben van bangkok naar het noorden geweest Mekong Delta ben ook in Changmai geweest er is daar inderdaad veel water ,maar ik denk dat je wel kunt gaan alleen er zijn plekken die nu niet te bereiken zijn maar misschien over een week wel.

ikzat gisteren in Pattaya en door hevige regen en onweer stonden de3 straten even blank ,maar er is daar een goede afvoer en later was het weer weg.
succes en ga er heen .
Pluzx
Vakantieganger

Bericht door Pluzx »

Pluzx
Vakantieganger

Bericht door Pluzx »

nog een interessant artikel kijk vooral het plaatje.
http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 67640.html
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

https://twitter.com/#!/ThaiFloodEng

en de floods zouden tussen de 16 en 18de Bangkok bereiken.

Naja ik ga zo meteen van Siem Reap naar BKK maar hopelijk gelijk door naar het zuiden.
bolletjeom
Reisexpert

Van onze man ter plaatse. Shift to the south

Flooding Update Thailand
The situation in the North is back to normal, however train services to and from Chiang Mai remain unavailable, book alternative travel services such as inter-city buses and flights.

Several parts of Central Thailand are flooded: Lopburi, Nakhon Sawan, Saraburi, Suphan Buri, Nakhon Pathom, and the town of Ayuthaya including its World Heritage Site.

Travel to and from Ayuthaya has become impossible, we advice tourist to adjust their travel plans and bypass Ayuthaya altogether.
The Asian highway between Ayuthaya and Chiang Mai is badly flooded near Angtong, however tourist continue traveling by bus from Bangkok to Chiang Mai. This has increased the travel time of course.
Altogether 225 roads remain inundated and impassable.

Both road and railway connections between Ayuthaya and Pak Chong (Khao Yai) have been affected by flooding as well, but it is still possible to travel from Bangkok instead.

In Kanchanaburi tourists are recommended to be careful at Erawan Waterfalls as the water levels have increased due to the rains.

In Bangkok the inner city is well protected, but outer areas and suburbs, such as Bang Kruay, Nong Chok, Bang Bua Thong, Phatum Thani, Lat Krabang and Min Buri, are getting more flooded.
The main tourist areas (Grand Palace, Wat Po, etc.) are not affected by flooding and can be visited as usual at this stage.
Authorities continue their efforts to protect the inner city.
Suvarnabhumi International Airport is fully operational.
Boat transport on the Chao Phraya river continues as usual

There is still quite a bit of rainfall in the south of Thailand, but the overall situation there is fine, we checked with our suppliers in Phuket, Krabi, Khao Sok and Koh Samui.
Phuket had more rain than other places in the south, resulting in minor landslides which damaged some roads.
Today a warning has been issued about the possibility of more landslides caused by heavy rain.

Trains to Khorat and Nongkhai can bypass Ayuthaya by an alternative route, so are still operating as usual.
Plaats reactie