Route 3.5 week Thailand realistisch?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
karina1

Route 3.5 week Thailand realistisch?

Bericht door karina1 »

Hee allemaal!
Mijn vriend en ik gaan voor 3,5 week naar Thailand in december. We hebben al veel gelezen en een route gemaakt, maar omdat dit voor ons beide de eerste keer backpacken is zouden we graag jullie advies willen hebben.
Dit is de route die we bedacht hebben;
- 30 nov; aankomst Bankok, direct door
naar Kachanaburi
- 30 nov t/m 3 dec; Kachanaburi
- 4 dec; ayutthaya, 1 nacht
- 5 dec; lopburi 1 dag
- 5 op 6 dec; nachttrein? naar Chiang mai
- 6 dec t/m 10 dec; chiang mai
- 11 dec vliegen naar zuiden
- 12 dec t/m 16 dec; eilanden
- 17 dec; met de bus terug naar Bangkok
- 18 dec t/m 22 dec; Bangkok
Hebben jullie tips voor ons? Plaatsen die we misschien korter/langer moeten bezoeken of misschien wel weglaten?
Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Route realistisch?

Bericht door Jenny »

Hoe wil je van Bangkok naar Kanchanaburi reizen? Het vliegveld is precies aan de verkeerde kant van de stad. Je zult eerst naar het busstation of treinstation in het westen van de stad moeten reizen om verder te gaan. Afhankelijk van de tijd van de dag, het gekozen transportmiddel en de verkeersdrukte doe je er 1-2 uur over om op het station te komen. Dan moet je wachten op een trein of bus, die je in een paar uur naar Kanchanaburi brengt. Gelukkig is Kanchanaburi niet heel groot, maar je moet wel met een tuktuk verder om bij je accommodatie te komen.

Ik weet natuurlijk niet hoe goed jullie slapen in het vliegtuig, maar meestal zou ik geen zin hebben om bovengenoemde route meteen na aankomst af te leggen! Soms wil ik even liggen, soms alleen maar douchen, maar ik wil in ieder geval niet NOG eens zoveel uur reizen.

Ik zou daarom de eerste nacht in Bangkok doorbrengen. Je hebt nu tijd zat ingepland in Kanchanaburi, dat kan best een dagje minder. Een dag voor de begraafplaatsen en een dag voor de Erawan watervallen (kan met de bus, geen toertje voor nodig) is eigenlijk genoeg). Toen ik de eerste keer in Bangkok was, vond ik Bangkok niet echt leuk. Mijn eerste keer Thailand was mijn tweede keer Azie, en toen vond ik Bangkok smerig en druk. Ik vond het ook een stad met veel mooie dingen, maar vanwege de drukte wilde ik niet langer dan een paar nachten blijven. TIjdens mijn eerste reis (van 4 weken) heb ik Bangkok daarom in 3 etappes bezocht, en de drukte weten te spreiden. Toen ik een paar jaar later weer in Thailand was, vond ik BKK helemaal geen stinkstad, en voelde het een beetje als thuis! Kijk dus uit met langere tijd BKK achter elkaar plannen aan het eind van de trip, het moet geen anticlimax worden na een mooi en rustig eiland.

Ayathaya vind ik erg leuk, daar zou ik net wat langer willen blijven. En lees ik nu goed dat je naar Lopburi wilt als dagtrip, en 's avonds meteen door wilt naar het noorden? Waar laat je je bagage? (Misschien zijn er inmiddels kluisjes op het station, ik ben in 2003 in Lopburi geweest en toen waren die er niet!)

Qua eilanden kan ik je niet adviseren, maar er zijn zat anderen die dat wel kunnen. Zelf stel ik de eilanden al sinds 2003 uit 'tot een volgende keer'. Sindsdien wel regelmatig in Thailand geweest, maar die eilanden komen er maar niet van -O-
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ben het met Jenny eens, ik zou Ayudhya een dagje langer plannen ten koste van Lopburi.

Ben het niet met Jenny eens wat betreft reizen naar Kanchanaburi. Ik zou zelf direct doorreizen. je bent nu toch aan het reizen, die paar uurtjes extra kunnen er nog wel bij, heb je het direct gehad en kun je direct van Kanchanaburi gaan geniten ipv de volgende dag weer verder te moeten.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou zelf ook nooit gelijk doorreizen naar Kachanaburi om de redenen die Jenny noemt. Na een nachtvlucht van heel wat uur en de klap in je gezicht van het klimaat plus het tijdsverschil maakt dat ik nooit op z'n sterkst ben die eerste dag.

ik sluit me ook volledig aan bij Jenny over haar BKK ervaring. Ik vond het ook helemaal niets en voel me er ondertussen erg thuis. Dus ook ik zou eerst naar BKK gaan en dan aan het einde van de reis korter. Zeker als dit jullie eerste thailand ervaring is. Wil je het gevoel van rust van de eilanden verliezen door 4 dagen in een drukke wereldstad te zitten voordat je naar huis gaat?

als ik je schema zie snap ik niet helemaal welke dagen je ziet als reisdagen om van a naar b te komen. Met name bij Ayuthaya en lopburi. zelf zou ik die laatste ook skippen ten gunste van Ayuthaya.

wat betreft eilanden. je kunt vliegen op Phuket of ko Samui. In December is het qua weer beter in de Phuket regio. Ik ken de eilanden vlak bij phuket niet maar Ko Lipe een stuk ten zuiden is wel een aanrader.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Op zich ziet je route er goed uit, ook ik sluit me aan bij Jenny en Bolletjeom ik zou eerst naar Bangkok gaan. In tegenstelling tot hun was ik wel gelijk helemaal weg van Bangkok, heerlijke stad. Maar voor het geval je dat niet bent zou ik niet de laatste vier dagen daar blijven. Doe twee dagen aan het begin lekker bezienswaardigheden bekijken en twee dagen aan het einde om nog een massage te krijgen en te shoppen.

4 dagen voor de eilanden is wel weinig, ik zou zelf eerder niet naar chiang mai gaan en dan een week in het zuiden besteden. Maar goed dat hangt er ook vanaf wat je wilt doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
karina1

Bericht door karina1 »

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. We twijfelden inderdaad al aan lopburi, we hebben al met mensen gesproken en de meningen waren verdeeld ;)
Ik denk dat we nu Bangkok inderdaad op het begin doen ipv het eind. Nu zitten we alleen nog met een vraag wat betreft het vliegen van Chiang Mai naar Phuket. Is het handig om die ticket al te boeken? Of is er een andere mogelijkheid?

Bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hoe eerder je boekt hoe goedkoper.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:hoe eerder je boekt hoe goedkoper.
hangt van de maatschappij af. bij sommigen maakt het niet uit, maar meestal ben je goedkoper uit als je eerder boekt. met name bij Air Asia kunnen verschillen heel groot zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route 3.5 week Thailand realistisch?

Bericht door lisette-van-beek »

Als je naar Phuket vliegt zou ik er voor kiezen om gelijk door te gaan naar Phi Phi. Het is daar 100x mooier dan Phuket en er hangt veel meer sfeer. Boottocht/snorkeltrip naar omliggende eilandjes boeken, paradijs!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Travelator
Reisexpert

Re: Route 3.5 week Thailand realistisch?

Bericht door Travelator »

Iedereen heeft vast een plek die hij of zij wil aanraden, maar toch wil ik ook nog even Koh Lanta in de groep gooien.
Ik vond het een erg mooi en fijn eilandje, niet erg toeristisch (ligt er geloof ik wel aan wanneer je gaat, want in het hoogseizoen wordt er kennelijk elke week een vliegtuig vol met Zweden boven leeg gekieperd)
Maar goeie sfeer, niet te druk dus en lekker om even bij te komen.

En ik ben er (stom genoeg) nog niet geweest, maar over Koh Lipe (zie bolletjeom) heb ik ook veeeeeeeel goeie dingen gehoord.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie