Australië: Wel of geen reisorganisatie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Lusiever

Re: Travel Active? Activity International of zelf regelen?

Bericht door Lusiever »

www.agriviva.ch :)
Ik raad je uiteraard aan om je daar aan te melden en TA lekker links te laten liggen. Ik heb ondertussen al een werkplek! Ik wilde graag met paarden werken en TA zegt dat de kans ontzettend klein is dat dat verwezenlijkt wordt, maar toch ben ik nu op een manege/boerderij terecht gekomen 8)7
motorplanet

Bericht door motorplanet »

Hartelijk dank Lusiever, ik ga er direkt mee aan de gang!
gr. Marianne
Lusiever

Bericht door Lusiever »

Graag gedaan! Wanneer ben je van plan om te gaan en voor hoe lang?
ketting
Reisexpert

Re: Reizen met australian backpackers

Bericht door ketting »

Ik heb vorig jaar enkele vliegtickets via Australian Backpaxkers geboekt. Goede ervaring mee, verliep soepel.
jeanine916

reisorganisatie of zelf de trip plannen?

Bericht door jeanine916 »

Hi,

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een reisorganisatie en of dit goed bevallen is of dat het beter is om zelf te reizen? Ik studeer voor een semester in Melbourne en daarna wil ik graag langs de oostkust gaan reizen. Heeft iemand toevallig ervaring met Oz experience? en hoe is dat bevallen? Ik ben heel erg benieuwd!

Cheers,

Jeanine
Inge van der Heijden

Re: reisorganisatie of zelf de trip plannen?

Bericht door Inge van der Heijden »

Ik heb geen ervaring met de Oz Experience, wel met Contiki.. met hun ben ik in 16 dagen van Cape Tribulation naar Sydney gereisd.. enorme leuke tijd gehad! Internationale reisorganisatie voor mensen tussen de 18 en 35 jaar.
Doordat je in 16 dagen erg veel kilometers aflegd kun je dus niet alles zien of had je soms wel langer op plaatsen willen blijven.. wel is het zo dat een organisatie al je zorgen wegneemt en alles voor je regelt. Mocht je maar 2 weken de tijd hebben dan zou ik Contiki / een reisorganisatie zeker aanraden.. heb je 2 maanden of langer dan zou je ook zelf kunnen reizen :-)
MJG

Bericht door MJG »

Wij hebben onze reis geboekt via Australieonline, dit mede doordat je hier zelf je 'bouwstenen' kan uitkiezen, zo kan je dus vrij gemakkelijk bepalen wat je wel en niet wilt zien tijdens je reis. Zij proberen dan een zo'n geschikt mogelijk reisvoorstel voor je samen te stellen.
We moeten nog gaan, dus ik kan je niet veel vertellen hoe het uiteindelijk was, maar de voorpret is er zeker, mede door hun hulp. Succes!
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Gewoon lekker zelf regelen. Dat is toch juist leuker en spontaner? *O*
Ik zou niet zo snel meer met een organisatie reizen. Het scheelt zoveel geld.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

De reis naar Australië zelf zou ik absoluut zelf regelen. Je bepaart hier veel geld mee en dat kun je in Australië goed gebruiken, het is hier vrij duur. Je kunt op internet een goedkope vlucht vinden (organisaties hebben altijd een redelijk vaste prijs) en je betaalt niets extra's aan administratiekosten en dergelijke.

Het alleen vertrekken is gelijk een goede test om te zien wat voor soort reis je in Australië wilt gaan maken.

Vond je het alleen reizen (het vliegen, zoeken van een trein/shuttlebus, inchecken in het hostel) echt verschrikkelijk, dan kan ik je aanraden om aan de oostkust te reizen met OZ Experience. Het zijn bussen met ongeveer 20 jongen mensen, je wordt langs alle hoogtepunten van het land gereden, doet leuke activiteiten samen en komt gelijk met mensen in gesprek en vaak met elkaar in hetzelfde hostel. Dan is het maken van afspraken over wat je die avond gaat doen of wie er samen verder gaan reizen snel gemaakt!

Als je na aankomst toch liever zo budget mogelijk wilt reizen, dan kan ik je de Greyhound of Premier buspassen aanraden. Ze zijn te koop in Km-pas (bijvoorbeeld 1000km, je kunt hier heen en terug mee over deze afstand) of route-pas (bijvoorbeeld sydney naar cairns in 3 maanden tijd, je kunt hier maar 1 kant mee op reizen). Dan ontmoet je wel minder backpackers in de bus zelf, maar je kunt overal uitstappen waar je wilt en in de hostels ontmoet je genoeg mensen hoor!

En er is ook een grote kans dat je in Melbourne mensen ontmoet die dezelfde plannen hebben als jij! Dan huur/koop je misschien samen een kampeerbus of auto en maak je de trip zelf!

Ik heb beide bustrips gemaakt (en ook gereisd met de organisatie 'Adventure Tours', die meer als tour op de afgelegen gebieden komen, zoals rond Kakadu NP en in de Outback) en ook een road trip met de auto gemaakt. Als je het me nu vraagt vind ik het roadtrippen het leukste. Het is goedkoper, je kunt overal zo lang blijven als je wilt, eten en drinken wat je zelf lekker vindt, maar je ontmoet wel minder andere mensen, vooral als je gaat kamperen. Daarom vond ik de tours ook altijd erg leuk (maar wel meestal erg duur). Alles heeft zo zijn charme dus, maar dat kun je wat beter inschatten als je daar eenmaal bent.

Ik zou zo min mogelijk van tevoren regelen, omdat je nooit weet wie je tegenkomt onderweg en je zult merken dat je elk moment je plannen gaat wijzigen. Dan zou het zonde zijn als je al een dure buspas gekocht heb in Nederland en je vervolgens in Australië heel andere plannen blijkt te hebben.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Laura Vink

Drie maanden naar Australie en Nieuw Zeeland met groep of niet?

Bericht door Laura Vink »

Hoi allemaal,

Zo te lezen hebben jullie al ervaring met het reizen naar andere landen. Ik wil dit ook graag, een rondreis door New Zeeland en Australië aan elkaar gekoppeld in 3 maanden. Ik begin nu met mijn voorbereidingen en vroeg mij af of jullie tips voor mij hebben. Ook heb ik weleens gehoord dat je met een groep naar New-Zeeland of Australië kunt reizen als je liever niet alleen gaat. Dat deze groep heel vrijblijvend is, stel dat ik na een week al mijn eigen pad wil volgen dat ik dan gewoon alleen verder kan gaan. Is dit iets bekends voor jullie? Ik wil in augustus gaan vertrekken.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen.

Groetjes Laura
Francine
Reisexpert

Re: Drie maanden naar Australie en Nieuw Zeeland met groep o

Bericht door Francine »

Reizen in Australië en Nieuw-Zeeland is erg makkelijk en je ontmoet erg makkelijk mensen met wie je wel of niet iets samen kunt doen of een stukje samen kunt reizen. Tijdens mijn eerste reis koos ik er ook voor om met een organisatie naar Australië te reizen (in dit geval Australian Backpackers). Ik vond dat zelf wel prettig. Ik had nog nooit zo'n reis gemaakt en vond het best prettig dat ik de vlucht samen met een groepje maakte. We werden in Sydney opgehaald en de eerste vier dagen waren georganiseerd (samen de stad bekijken, dagje Blue Mountains, maar ook bankzaken, enz.). Zo heb je even een paar dagen de tijd om te acclamatiseren en te wennen aan het feit dat je aan de andere kant van de wereld bent.
De reizen daarna heb ik altijd in mijn eentje gemaakt, maar een eerste keer vond ik zo'n organisatie echt wel prettig. Alleen vind je het ook allemaal wel, maar het is gewoon makkelijk en geeft je wat rust.

Zo'n organisatie is verder inderdaad volkomen vrijblijvend. Je kunt weg wanneer je wilt.
Laura Vink

Hoi Francine, het lijkt mij inderdaad ook prettiger om in het begin een 'hou vast' te hebben. Ik ga de site goed bekijken, en mijn reis plannen. Bedankt voor de informatie!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je het zelf doet is het wel goedkoper. Uiteindelijk moet je na die drie dagen ook zelf verder. Maar het kan inderdaad wel een fijner gevoel geven dat er een organisatie achter je staat. Denk wel dat je achteraf zal zeggen, dit had ik ook zelf gekund.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik kon achteraf inderdaad zeggen: goh, dat had ik ook zelf kunnen uitzoeken...en toch ben ik blij dat ik die eerste keer met een organisatie ben gegaan. De tweede keer stond ik ook weer even te knipperen met mijn ogen: 'hoe ging dat ook alweer, backpacken?'. Moest echt even wennen om weer uit een rugzak te leven, op een kamer te slapen met vele anderen, soms een hele dag alleen te zijn. Tuurlijk, binnen een dag of twee, drie ben je weer gewend en gaat alles zijn gangetje, maar die eerste keer had ik het beetje extra geld (viel overigens best wel mee, vond ik) er best voor over.
Laura Vink

Bedankt voor de tip van het geld, erg belangrijk aangezien je toch al een hoop kwijt bent! Omdat het de eerste keer is ga ik er toch voor kiezen om samen te beginnen. Wie weet dat ik alles bij de volgende reis zelf aan kan pakken
Plaats reactie