Visum Vietnam. In NL regelen of in Bangkok/Laos?
Visum Vietnam. In NL regelen of in Bangkok/Laos?
Hoi,
Ik vertrek begin febr. voor 3 maand naar ZO Azie. Ik zal via Laos naar Vietnam gaan. Is het verstandig om het visum voor Vietnam al in NL te regelen of in Bangkok of Laos? Ik weet nu nl. nog niet de exacte datum dat ik in Vietnam zal zijn. Of hoef je niet perse een aankomstdatum aan te geven voor het visum?
Graag jullie tips!
Ik vertrek begin febr. voor 3 maand naar ZO Azie. Ik zal via Laos naar Vietnam gaan. Is het verstandig om het visum voor Vietnam al in NL te regelen of in Bangkok of Laos? Ik weet nu nl. nog niet de exacte datum dat ik in Vietnam zal zijn. Of hoef je niet perse een aankomstdatum aan te geven voor het visum?
Graag jullie tips!
Re: Visum Vietnam. In NL regelen of in Bangkok/Laos?
Hoi Lis,
Dat wil ik ook heel graag weten! Ik ben namelijk ook rond die tijd in Laos/Vietnam..
Heb zelf al het forum rondgepluisd en zoals ik het lees kun je ook makkelijk het visum aanvragen in Bangkok of Vientiane al duurt dit wel minimaal 3 werkdagen?..
Ik hoor dus ook graag nog een definitief antwoord!
Groetjes
Dat wil ik ook heel graag weten! Ik ben namelijk ook rond die tijd in Laos/Vietnam..
Heb zelf al het forum rondgepluisd en zoals ik het lees kun je ook makkelijk het visum aanvragen in Bangkok of Vientiane al duurt dit wel minimaal 3 werkdagen?..
Ik hoor dus ook graag nog een definitief antwoord!
Groetjes
- loesopreis
- Wereldreiziger
Als je enkele dagen in Bangkok, Luang Prabang of Vientiane verblijft, heb je tijd om je visum voor Vietnam te regelen. Het duurt een paar dagen (weet helaas niet meer hoeveel), weekend niet meegeteld. Heb zelf geregeld in Luang Prabang, heel makkelijk via 1 van de honderd reisbureautjes. Tegen extra betaling kan het zelfs sneller.
Je moet de data van binnenkomst aangeven bij je aanvraag. Je mag wel na die datum het land in, maar niet ervoor. Het visum is een maand geldig, en gaat in op de datum die je hebt aangevraagd. Dus als je een week later dan op het visum staat het land in gaat, mag je nog 3 weken blijven. (tenminste, dit herinner ik me van een paar jaar geleden).
Je moet de data van binnenkomst aangeven bij je aanvraag. Je mag wel na die datum het land in, maar niet ervoor. Het visum is een maand geldig, en gaat in op de datum die je hebt aangevraagd. Dus als je een week later dan op het visum staat het land in gaat, mag je nog 3 weken blijven. (tenminste, dit herinner ik me van een paar jaar geleden).
He Loes!
Bedankt voor je reactie. Hier heb ik zeker wat aan!
Zit het ook hetzelfde met een visum voor Cambodja? Wil vanuit Zuid-Vietnam over de Mekong naar Cambodja. Visum voor Cambodja kan ik dan ook beter in Saigon ofzo regelen dan al in NL? Weet nu natuurlijk de exacte data van aankomst nog niet.
Bedankt voor je reactie. Hier heb ik zeker wat aan!
Zit het ook hetzelfde met een visum voor Cambodja? Wil vanuit Zuid-Vietnam over de Mekong naar Cambodja. Visum voor Cambodja kan ik dan ook beter in Saigon ofzo regelen dan al in NL? Weet nu natuurlijk de exacte data van aankomst nog niet.
Hoi
Voor Vietnam moet je een Visum hebben voor je bij de grens aankomt. Een visum kun je bij een Ambassade halen. Er is een in Bangkok, maar in Laos kun je ook terecht. Er is een Ambassade in Vientiane en Savannakhet. In Cambodja is een ambassade in Phnon Phen en Sihanouk Ville (hier heb ik hem gehaald en ze waren super snel. Binnen 10 min stond ik weer buiten met een visum
) Het Visum is een maand geldig. Je mag wel zelf kiezen wanneer hij in gaat. Aangezien je nog niet weet wanneer je in Vietnam zult zijn lijkt het me niet verstandig om dit al in Nederland te regelen.
Een Visum voor Cambodja heb ik bij de grens gekregen (Visa On Arrival). Ik geloof dat, dat bij alle grensovergangen naar Cambodja geldt maar weet dit niet 100% zeker. Kijk in de nieuwste Lonley Planet en vraag het aan andere backpackers. Die zijn een schat aan informatie!
Denk hier ook aan:
- Vergeet niet pasfoto's mee te nemen voor je visum aanvragen!
- Je kunt in dollars betalen of eigen valuta.
- Er zijn ook guesthouses die visa's voor je regelen. Ze vragen dan wel vaak $2 meer, maar dan hoef je zelf er de hele stad door opzoek naar de ambassade en je hoeft niet uren in de rij te staan(hetzelfde geldt eigenlijkt voor trein en bus kaartjes).
Hoop dat jullie er iets aan hebben,
Anne
Voor Vietnam moet je een Visum hebben voor je bij de grens aankomt. Een visum kun je bij een Ambassade halen. Er is een in Bangkok, maar in Laos kun je ook terecht. Er is een Ambassade in Vientiane en Savannakhet. In Cambodja is een ambassade in Phnon Phen en Sihanouk Ville (hier heb ik hem gehaald en ze waren super snel. Binnen 10 min stond ik weer buiten met een visum

Een Visum voor Cambodja heb ik bij de grens gekregen (Visa On Arrival). Ik geloof dat, dat bij alle grensovergangen naar Cambodja geldt maar weet dit niet 100% zeker. Kijk in de nieuwste Lonley Planet en vraag het aan andere backpackers. Die zijn een schat aan informatie!
Denk hier ook aan:
- Vergeet niet pasfoto's mee te nemen voor je visum aanvragen!
- Je kunt in dollars betalen of eigen valuta.
- Er zijn ook guesthouses die visa's voor je regelen. Ze vragen dan wel vaak $2 meer, maar dan hoef je zelf er de hele stad door opzoek naar de ambassade en je hoeft niet uren in de rij te staan(hetzelfde geldt eigenlijkt voor trein en bus kaartjes).
Hoop dat jullie er iets aan hebben,
Anne
Visum voor Vietnam moet je inderdaad bij aankomst hebben. Wij hebben dit in Bangkok geregeld, bij een van de honderden reisbureautjes rond de Kao San. Je hebt pasfoto's nodig, die je evt ook in Bangkok kunt laten maken.
Visum Cambodja hebben we aan de grens verkregen, was geen probleem. Wij kwamen over de Mekong Cambodja binnen, de tourguide helpt je dan met het regelen van het visa on arrival.
Visum Cambodja hebben we aan de grens verkregen, was geen probleem. Wij kwamen over de Mekong Cambodja binnen, de tourguide helpt je dan met het regelen van het visa on arrival.
even een vraagje nav van deze info; hoelang duurt het ongeveer in Bangkok om zo'n visum te regelen? ik wil er niet meer dan een dag naar toe namelijk... en ik ga eerst naar Thailand, dan naar Laos, dan Vietnam, dan Cambodja en dan weer Thailand, maar weet nog niet of ik met het vliegtuig of overland Vietnam in kom.. dus dan is via internet regelen niet handig toch?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Visum viainternet regelen is het makkelijkste, maar dat kan alleen als je vliegt.Roeliee schreef:even een vraagje nav van deze info; hoelang duurt het ongeveer in Bangkok om zo'n visum te regelen? ik wil er niet meer dan een dag naar toe namelijk... en ik ga eerst naar Thailand, dan naar Laos, dan Vietnam, dan Cambodja en dan weer Thailand, maar weet nog niet of ik met het vliegtuig of overland Vietnam in kom.. dus dan is via internet regelen niet handig toch?
Anders bij een van de vele bureautjes in Bangkok laten regelen, duurt een paar dagen (kan sneller maar dat kost meer).
- loesopreis
- Wereldreiziger
In Laos regelen kan ook. Duurt een paar werkdagen in Luang Prabang of Vientiane. Weet niet meer of het met spoed in 1 dag kan. In luang Prabang is een leuke plek waar je tijd kunt maken voor de visum aanvraag.
he Loes en Steve, dankjewel, dan doe ik dat denk ik maar... als ik de info goed interpreteer is met spoed visum in Azie aanvragen nog altijd goedkoper dan bij de NLse ambassade
- loesopreis
- Wereldreiziger
Ik weet niet hoe het werkt met aanvragen bij de ambassade in nl. Als ik me niet vergis moet je dan wel binnen enkele maanden het land in, en je gaat eerst naar Z-A toch? Maar ik ken de regels niet precies.
Weet alleen dat ik zelf in luang Prabang heb aangevraagd bij een toeristenbureautje, met pasfoto's en formulier invullen was het in paar dagen geregeld. En ik geloof dat het sneller kon, maar ik zei al, kans is groot dat je in LP langer dan 1 dag bent.
Weet alleen dat ik zelf in luang Prabang heb aangevraagd bij een toeristenbureautje, met pasfoto's en formulier invullen was het in paar dagen geregeld. En ik geloof dat het sneller kon, maar ik zei al, kans is groot dat je in LP langer dan 1 dag bent.
ja, ik woon wel in Den Haag, dus voor mij is het vooral de prijs die uitmaakt. maar als het geen probleem is in Laos, dan ga ik daar maar gewoon voor. wel betrouwbaar toch?
Hoe zit het eigenlijk met de visa voor Thailand? Ik dacht dat dat geen probleem zou zijn. Als ik aankom in Bangkok zou ik een visum krijgen voor 30 dagen. Maar vanuit Cambodja (overland) is die dus maar 14 dagen geldig.. Moet ik dan voor Thailand toch een visum in NL aanvragen?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je krijgt visumvrije entree in Bangkok, geen visum. En klopt, visumvrije entree is 30 dagen indien binnenkomst door de lucht, 15 indien ninnenkomst overland/water.Roeliee schreef:Hoe zit het eigenlijk met de visa voor Thailand? Ik dacht dat dat geen probleem zou zijn. Als ik aankom in Bangkok zou ik een visum krijgen voor 30 dagen. Maar vanuit Cambodja (overland) is die dus maar 14 dagen geldig.. Moet ik dan voor Thailand toch een visum in NL aanvragen?
Als dat te kort is kun je vooraf een viusm aanvragen, kan in Nederland of een van de buurlanden. Als je het in Nederland aanvraagt: vul op de arrival card, die je in het vliegtuig krijgt, de visum informatie niet in, en vraag de immigratie beambte niet je visum te gebruiken maar visumvrij. Dan kun je de tweede keer dat je Thailand binnenkomt het visum gebruiken.
Okey, maar mocht je een retour ticket hebben met een terugvlucht langer dan een maand later zal je het visum wel moeten gebruiken omdat ze je anders kunnen weigeren toch ?stevenl schreef:Je krijgt visumvrije entree in Bangkok, geen visum. En klopt, visumvrije entree is 30 dagen indien binnenkomst door de lucht, 15 indien ninnenkomst overland/water.Roeliee schreef:Hoe zit het eigenlijk met de visa voor Thailand? Ik dacht dat dat geen probleem zou zijn. Als ik aankom in Bangkok zou ik een visum krijgen voor 30 dagen. Maar vanuit Cambodja (overland) is die dus maar 14 dagen geldig.. Moet ik dan voor Thailand toch een visum in NL aanvragen?
Als dat te kort is kun je vooraf een viusm aanvragen, kan in Nederland of een van de buurlanden. Als je het in Nederland aanvraagt: vul op de arrival card, die je in het vliegtuig krijgt, de visum informatie niet in, en vraag de immigratie beambte niet je visum te gebruiken maar visumvrij. Dan kun je de tweede keer dat je Thailand binnenkomt het visum gebruiken.