Australie zonder creditcard?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Rietje

Australie zonder creditcard?

Bericht door Rietje »

Soms doe je gekke dingen, zoals een geweldige baan opzeggen en vervolgens voor 6 maanden te vertrekken naar het buitenland. Maar ja, geen creditcard wanneer je geen inkomen hebt ;) In Australie wordt er veel naar creditcards gevraagd, hoe te doen zonder? Tips zijn welkom, thanks!
Annerie
bolletjeom
Reisexpert

Re: Australie zonder creditcard?

Bericht door bolletjeom »

is dat zo?ik kan me niet herinneren dat men mijn creditcard wilde.

behalve als je misschien een auto wilt huren of ter plekke een vlucht wilt boeken. Dat heb je er wel 1 nodig. Het is ook erg fijn voor noodgevallen maar op zich zou je zonder creditcard moeten kunnen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik sluit me aan bij Bolletje: als je een auto wilt huren of een vlucht wilt boeken, heb je hoogstwaarschijnlijk een creditcard nodig. Ik zit nog even te denken... Wij hebben een Visa van ANWB en ik kan me niet herinneren dat ze daar naar salarisstrookjes, contracten of wat dan ook hebben gevraagd. Misschien kun je het daar proberen?

Mocht het niet lukken: je kunt in ieder geval overal geld uit de muur halen. Of je bij winkels kunt pinnen weet ik niet, wij betaalden contant.

*edit*: Vergeet ik nog het belangrijkste ;) Veel plezier in Australië!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Voor online boekingen van trips en dergelijke heb je een creditcard nodig, heel soms kan het ook met een paypal account. Maar ik heb tot nu toe bijna alles inderdaad via creditcard betaald. Overigens heb ik zelf ook geen baan, maar dat had geen invloed op mijn creditcard. Nu is het limiet wat ik er mee kan besteden ook niet denderend hoog, maar dat is voor mij ook niet belangrijk. Heb hem ook alleen nodig voor een enkele keer een trip te boeken of iets anders waarvoor online betaald moet worden. Is het voor jou echt niet mogelijk om een creditcard te bemachtigen? Toen ik hem aanvroeg had ik namelijk geen vaste baan (alleen een bijbaan waar ik zo nu en dan werkte) en nu heb ik zelfs helemaal geen baan, dus zou het raar vinden als het voor jou niet mogelijk was.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Een optie is om een Australische bankrekening te openen en een debit card aan te vragen. Deze werkt hetzelfde als een credit card, maar kun je alleen geld uit geven die al op je rekening staat. Dus eigenlijk is het een bankpas maar dan met 'mastercard' of 'visa' erop. Banken geven ze dan ook makkelijk in tegenstelling tot een creditcard. Je moet dan wel geld vanuit NL overmaken naar Australie, mits dezelfde optie mogelijk is in NL maar dat weet ik niet.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Bij ons in het hostel in Sydney kun je niet eens een reservering maken zonder creditcard (we halen de eerste nacht er vanaf als aanbetaling). Alle hostels je boekt via bijvoorbeeld hostelworld of hostelbookers vragen hier ook om.

Ik had/heb in Australië een ccard nodig om snorkelspullen te huren in de Whitsundays (ze maakten een carbon copy), autohuur, boeken van vluchten...

Het idee van Kim om een Australische debitcard aan te vragen is wel handig, het kost alleen best veel geld om geld van je Nederlandse rekening naar je Australische rekening over te maken, dus alleen als je een groot bedrag in een keer doet zou dit voordelig zijn.

En Rietje, waarom geen creditcard als je geen inkomen hebt? Ik werk ook niet meer in NL, maar heb er toch echt gewoon eentje :) Je moet er alleen voor oppassen dat je niet alles met je ccard gaat betalen, want dat is vaak duurder dan geld met je pinpas bij de pinautomaat (ATM) op te nemen.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Als je via www.xe.com geld overmaakt krijg je een hogere 'rate' dan via de bank en kost het volgens mij nog geen 20 euro per keer. Je moet dan wel een account met xe opzetten (kost niets), maar voor ons is het het zeker waard. Ik weet niet hoeveel het kost om via een Nederlandse bank geld over te maken maar vanaf Australie (bijv. Westpac) naar Nederland is $20, dat is te doen als je een paar duizend overmaakt. Het geld is er dan binnen 2-3 werkdagen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik werd inderdaad bij hostels regelmatig gevraagd om mijn c-card gegevens door te geven. Deze had ik tijdens mijn eerste twee reizen niet. Gewoon gezegd dat ik echt wel betrouwbaar ben...ik kwam er overal gewoon doorheen. Maar ja, echt een garantie is het niet;-)
Maar er zijn volgens mij echt wel hostels die het zonder creditcard doen.
joost211

Bericht door joost211 »

Ik heb 2 weken geleden een creditcard aangevraagd, en die is nog steeds niet binnen gekomen :'(. Het feit dat ik geen werk had was geen enkel probleem. Hoe tactisch is het om mijn ouders die achter mij aan te laten sturen? Of is dat gevaarlijk als hij bij de post eruit wordt gehaald?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Eventueel kun je het aangetekend laten versturen. Moet je ook niet net als een pinpas eerst een keer in Nederland de pas in de automaat stoppen? Of geldt dat niet voor creditcards (dat zou dan alleen nodig zijn als je ook ooit wilt pinnen wat vanwege de kosten niet aan te raden is).
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Ik heb ook een creditcard van VISA aangevraagd maar als ik het volgende had geweten had ik dat dus nooit gedaan..

Heb bij de Westpac een rekening geopend en tegelijkertijd is het ook een debitcard.. Je kunt dus alleen uitgeven wat op je bankrekening staat.
Zorg sowieso dat je je NL rekening zo min mogelijk gebruikt, heb die van mij al 1 jaar niet meer aangeraakt. Dollars kun je goed verdienen in Australia!!

Had niet eens specifiek gevraagd voor een creditcard functie dus mijn verbazing was groot, schijnt heel normaal te zijn hier!
Plaats reactie