Indonesie + Thailand

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Niellles
Reiziger

Indonesie + Thailand

Bericht door Niellles »

Hallo mensen,
Een vriend van mij en ikzelf zijn dit jaar geslaagd voor ons middelbare school diploma. We willen nu een aantal maanden iets van de wereld zien, in eerste instantie was het plan backpacken door Australië.
Nou werd ons onlangs Indonesië aangeraden door mensen die daar zijn geweest... het schijnt gevarieerder te zijn dan de outback van Australië, een groter contrast met de Nederlandse cultuur en stukken goedkoper. Voor ons natuurlijk allemaal goede redenen om voor Indonesië te kiezen... en onder het motto van 'je bent niet elke week in die hoek van de wereld' willen we graag nog een ander land aandoen in dat deel van de wereld, we zitten te denken aan Thailand.
We willen zo eind Februari vertrekken en een maand of 4 op pad.
We vragen ons een aantal dingen af;
Is twee landen te veel (of juist te weinig voor 4 maanden), we willen graag de verschillende dingen van het land zien het land als het ware 'proeven.' We realiseren ons dat we een land niet door en door kunnen leren kennen, maar we willen wel veel zien.
Aan wat voor budget moeten we ongeveer denken. Het lijkt ons leuk om veel met lokaal OV te reizen, eventueel brommertjes of een taxi indien noodzakelijk. Slapen hoeven we niet in luxe hotels...
Hoe komen we aan een goedkope vlucht? We vinden het geen probleem om diverse keren over te stappen...
Hoe kunnen we het makkelijkst door Indonesie en Thailand reizen en zo veel mogelijk zien?
Hoe zouden jullie de tijd verdelen over de 2 landen? 50/50? Moeten we voor Thailand meer tijd nemen, of juist niet?
Groet,
Niels
Jenny
Reisexpert

Re: Indonesie + Thailand

Bericht door Jenny »

Indonesie is net zo groot als Europa, daar kun je je makkelijk 4 maanden vermaken! Thailand is kleiner, maar ook daar is heel veel te zien. Veel landen besluiten meer landen te zien in 4 maanden. Het is maar waar je voor kiest.

Ik zou me eens heel goed inlezen voor beide landen. Kijk wat er te zien en te doen is, en bedenk dan wat JIJ wilt zien en doen. Je kan het in beide landen zo goedkoop of zo duur maken als je het zelf wilt, maar als je met het OV reist en niet veel alcohol drinkt kun je makkelijk rondkomen voor 20 euro per persoon per dag. Iets minder kan evt ook, maar het is goed om een beetje reserve te hebben. Wat rijden met een brommer betreft: volgens de Nederlandse wet zijn Aziatische brommers lichte motoren, je bent dus niet verzekerd als je geen geldig motorrijbewijs hebt! Sommige mensen nemen dat risico, ik niet - weet waar je aan begint.

Goedkope tickets kun je vinden bij bv. Cheaptickets, Vliegwinkel, of Schipholtickets. Het kan lonen om een retourje Bangkok te kopen, en dan bv. met Air Asia naar Indonesie te vliegen. Vanaf BKK gaan er vluchten naar diverse eilanden. Houd rekening met de visa die je nodig hebt. Voor Thailand en Indonesie krijg je een visum voor 30 dagen (visum vrije entree) aan de grens, maar je hebt dan wel een ticket nodig als bewijs dat je het land verlaat. Wil je langer blijven, dan moet je voor vertrek een visum regelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Indonesie + Thailand

Bericht door Tikva »

Jenny geeft al veel goede tips, en ik denk zowel Indonesie als Thailand prima bestemmingen zijn om naar toe te gaan. Normaal gesproken zal thailand het goedkoopst zijn om op te vliegen waarbij je dan met een andere lowcost maatschappij vanaf daar weer naar Indonesie vliegt.

Ik zou Indonesie 2 maanden doen maar doen moet je het visum wel van te voren regelen. Je zou dan met je visum ook uit kunnen komen (vliegen op thailand 1 maand, naar indonesie 2 maand, weer vliegen thailand 1 maand). Maar er zijn genoeg andere opties als je geen zin hebt vooraf je visum te regelen dan kan je in Indonesie in 1 maand ook al veel zien zeker als je naar de toeristischere eilanden Bali en Java gaat.

Voor thailand zou ik zelf zeggen dat 6 weken wel genoeg is. En onder het mom van hoe vaak ben je nou in dat deel van de wereld zou ik naast thailand nog zeker een van de buurlanden bezoeken. Bijvoorbeeld Cambodja Ankor Wat mag je niet missen, Laos is ook een aanrader en veel minder ontwikkeld dan Thailand.
Kijk een bij onze reisinformatie van de diverse landen voor een idee wat je er kunt doen en zien
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie