6 maanden backpacken in Azië of doorvliegen naar Austr.
-
- Vakantieganger
6 maanden backpacken in Azië of doorvliegen naar Austr.
Beste forum gebruikers,
Ik ben Robbert, 25 jaar oud, net afgestudeerd, actief als LEZER van dit forum.
Momenteel ben ik mijn reis aan het voorbereiden. Ik ga 6 maanden backpacken en al veel informatie gevonden op dit fowum.
Nou zit ik nog met één probleem. Ik kom er maar niet uit of ik vanuit Zuid Oost Azië door moet vliegen naar Australië of dat ik mijn reis van 6 maanden alleen in Zuid Oost Azië moet spenderen.
Ook twijfel ik enorm of ik mijn tickets allemaal moet boeken, met de mogelijkheid om tegen betaling de datums te wijzigen. Of een enkeltje te nemen naar Bangkok en daar bekijken of ik doorvlieg naar Australië ja of nee.
Ik hoop dat jullie ervaring en hulp mij kan helpen met het maken van deze beslissing.
Ik hoor graag van jullie!
groeten,
Robbert
Ik ben Robbert, 25 jaar oud, net afgestudeerd, actief als LEZER van dit forum.
Momenteel ben ik mijn reis aan het voorbereiden. Ik ga 6 maanden backpacken en al veel informatie gevonden op dit fowum.
Nou zit ik nog met één probleem. Ik kom er maar niet uit of ik vanuit Zuid Oost Azië door moet vliegen naar Australië of dat ik mijn reis van 6 maanden alleen in Zuid Oost Azië moet spenderen.
Ook twijfel ik enorm of ik mijn tickets allemaal moet boeken, met de mogelijkheid om tegen betaling de datums te wijzigen. Of een enkeltje te nemen naar Bangkok en daar bekijken of ik doorvlieg naar Australië ja of nee.
Ik hoop dat jullie ervaring en hulp mij kan helpen met het maken van deze beslissing.
Ik hoor graag van jullie!
groeten,
Robbert
Re: 6 maanden backpacken in Azië of doorvliegen naar Austr.
Je MOET helemaal niks!
Azie bevalt mij altijd prima, en ik ben dan ook nooit verder gevlogen. Er is genoeg te doen voor 6 maanden, en ook voor langer. Australie moet ook mooi zijn, en daar kun je je ook makkelijk maanden vermaken.
Australie is natuurlijk westerser dan Azie. En ook een stukje duurder. Het is maar waar je van houdt.
Azie bevalt mij altijd prima, en ik ben dan ook nooit verder gevlogen. Er is genoeg te doen voor 6 maanden, en ook voor langer. Australie moet ook mooi zijn, en daar kun je je ook makkelijk maanden vermaken.
Australie is natuurlijk westerser dan Azie. En ook een stukje duurder. Het is maar waar je van houdt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- loesopreis
- Wereldreiziger
Azië en Australië zijn twee verschillende werelden. De vraag is wat je het meest aanspreekt, of dat je beide wilt zien. Ik kies voor Azië omdat ik culturen wil leren kennen die totaal anders zijn dan de mijne. En omdat het goedkoop is, en veel te bieden heeft wat ik interessant vindt.
Een ander kiest voor Australië om in een westers land te reizen waar iedereen goed Engels spreekt. En omdat het ook veel te bieden heeft, en ze daar het budget voor hebben.
Dat is heel persoonlijk. En weet je, wat je uiteindelijk ook kiest, alles is geweldig. Dus maak er niet een te groot probleem van. Als je op de bonnefooi gaat reizen zul je nog veel beslissingen moeten nemen over waar je naartoe gaat. Brainstorm met jezelf waar je zin in hebt in die 6 maanden vrijheid. Of je tickets vooraf moet boeken is ook een eigen keuze, ligt eraan welke vrijheid je wilt en wat je wilt vastleggen.
Een ander kiest voor Australië om in een westers land te reizen waar iedereen goed Engels spreekt. En omdat het ook veel te bieden heeft, en ze daar het budget voor hebben.
Dat is heel persoonlijk. En weet je, wat je uiteindelijk ook kiest, alles is geweldig. Dus maak er niet een te groot probleem van. Als je op de bonnefooi gaat reizen zul je nog veel beslissingen moeten nemen over waar je naartoe gaat. Brainstorm met jezelf waar je zin in hebt in die 6 maanden vrijheid. Of je tickets vooraf moet boeken is ook een eigen keuze, ligt eraan welke vrijheid je wilt en wat je wilt vastleggen.
-
- Vakantieganger
Bedankt voor jullie beide reacties!
Ik ga de voor en nadelen nog maar eens naast elkaar leggen. En een besluit nemen
Ik ga de voor en nadelen nog maar eens naast elkaar leggen. En een besluit nemen

Groot voordeel is dat je nog geen beslissing hoeft te maken; je kan een retourtje kopen naar azie en terplekke nog een retourtje vanuit azie naar australie kopen voor niet al te hoge prijs.
Hee Robbert,
Leuk dat je een half jaar gaat backpacken!
Wat ik belangrijk zou vinden, is of het in je budget past. Zelf heb ik een deel van Azie (TransMongolieExpress, Kuala Lumpur en 3 weken Thailand) en Australie in ongeveer 2 maanden gedaan en dan niet overhaast, gewoon lekker ruim overal gebleven.
Maar jou reis is natuurlijk meet gericht op Azie.. ik denk dat 4/5 maanden Azie prima is en dan nog een maand Australie eraan vast is goed te doen. Als je dan in Australie maar een maand ofzo gaat, dan zou ik het bij een gedeelte houden (westen, midden of oosten)!
Heb je inmiddels al iets gepland?
Succes met de voorbereidingen!
Leuk dat je een half jaar gaat backpacken!
Wat ik belangrijk zou vinden, is of het in je budget past. Zelf heb ik een deel van Azie (TransMongolieExpress, Kuala Lumpur en 3 weken Thailand) en Australie in ongeveer 2 maanden gedaan en dan niet overhaast, gewoon lekker ruim overal gebleven.
Maar jou reis is natuurlijk meet gericht op Azie.. ik denk dat 4/5 maanden Azie prima is en dan nog een maand Australie eraan vast is goed te doen. Als je dan in Australie maar een maand ofzo gaat, dan zou ik het bij een gedeelte houden (westen, midden of oosten)!
Heb je inmiddels al iets gepland?
Succes met de voorbereidingen!
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
-
- Vakantieganger
Hey Ineke,
Ik heb idd al geboekt. Ik vlieg 7 december naar Bangkok om vanuit daar 4 maanden door zuid oost Azië te trekken.
Na 4 maanden vlieg ik weer vanaf Bangkok naar Cairns Austraië en reis ik langs de oostkust naar Sidney. Hier heb ik 1,5 maand de tijd voor.
Tickets liggen vast maar de datums zijn eventueel wel wijzigbaar.
Het enige wat nog niet geheel duidelijk is voor me, is of ik aan moet tonen in Thailand dat ik binnen 30 dagen het land verlaat ja of nee om mijn visum daar te kunnen krijgen.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb idd al geboekt. Ik vlieg 7 december naar Bangkok om vanuit daar 4 maanden door zuid oost Azië te trekken.
Na 4 maanden vlieg ik weer vanaf Bangkok naar Cairns Austraië en reis ik langs de oostkust naar Sidney. Hier heb ik 1,5 maand de tijd voor.
Tickets liggen vast maar de datums zijn eventueel wel wijzigbaar.
Het enige wat nog niet geheel duidelijk is voor me, is of ik aan moet tonen in Thailand dat ik binnen 30 dagen het land verlaat ja of nee om mijn visum daar te kunnen krijgen.
Bedankt voor je reactie!
Ja, je moet voor Thailand aan kunnen tonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat, OF je moet vantevoren in NL een visum aanvragen.
-
- Vakantieganger
Jenny bedankt, dan ga ik het visum in NL regelen.
Huh? Ik had niks bijzonders toen ik Thailand binnenkwam. Gewoon een stempel en toen ik het land verliet (binnen 30 dagen) een stempel terug? Niks met visa ofzo...
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Als je binnen 30 dagen het land verlaat krijg je gewoon die stempel. Blijf je langer dan zijn er officieel andere eisen. Je moet dan een ticket het land uit hebben, of vooraf een visum aanvragen. Men controleert steeds strenger hierop!
Oh zo, ik begreep het al niet idd!Jenny schreef:Als je binnen 30 dagen het land verlaat krijg je gewoon die stempel. Blijf je langer dan zijn er officieel andere eisen. Je moet dan een ticket het land uit hebben, of vooraf een visum aanvragen. Men controleert steeds strenger hierop!

-
- Vakantieganger
Ik kom aan op 8 december, dan op 3,4 of 5 januari zal ik Tailand weer verlaten met de bus naar waarschijnlijk Laos.
Bij aankomst in Thailand kan ik dus niets laten zien als bewijs dat ik ook daadwerkelijk begin januari Thailand verlaat. Ook kan ik dit niet bewijzen tegenover mijn vliegmaatschappij. Geeft dit problemen denken jullie?
Na 4 maanden vlieg ik door naar Australië weer vanauit Thailand.
Bij aankomst in Thailand kan ik dus niets laten zien als bewijs dat ik ook daadwerkelijk begin januari Thailand verlaat. Ook kan ik dit niet bewijzen tegenover mijn vliegmaatschappij. Geeft dit problemen denken jullie?
Na 4 maanden vlieg ik door naar Australië weer vanauit Thailand.
Iedereen hier zegt dat je een ticket het land uit moet hebben. Denk je dat iedereen dat zou zeggen als het niet waar zou zijn? JA, OOK JIJ HEBT EEN TICKET NODIG! (Want soms gaat het goed zonder ticket, maar veel en veel vaker niet.)robbertwii schreef: IOok kan ik dit niet bewijzen tegenover mijn vliegmaatschappij. Geeft dit problemen denken jullie?
-
Dat men een ticket hebben moet om het Land (Thailand ) weer te verlaten, zal wel waar zijn, maar daar ik alles VIA het internet boek, heb ik 1-2-3-4 maand op voorhand nooit mijn ticket in de hand, hoogstens een uitgedrukt exemplaar van mijnE-Ticket, wat als dusdanig niet als een Vliegticket aanzien wordt, EN...Ik heb gezien, dat er inderdaad mensen zijn die hun E-Ticket zelf maken, wat heel makkelijk is wanneer men een Scanner - Printer aan zijn PC aangesloten heeft
. Ook moet ik zeggen dat ik, ondanks dat ik ieder jaar weer een paar maand in Thailand en omgeving onderweg ben, nog nooit naar mijn Ticket ben gevraagd geweest door wat voor grenspolitie dan ook. Maar, zoals gezegd, wettelijk zal het wel zo moeten, dus de mogelijkheid op controlle is altijd aanwezig.