Meest gestelde Thailand visum vragen
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: thailand 30 dagen visum!!!
Klopt helemaal. Met een vliegticket naar buiten Thailand heb je recht op een visumvrije entree, 30 dagen.
Visum voor thailand nodig 1 dag te lang in Thailand
Wij gaan 31 dagen naar Thailand.
Zou dat problemen geven bij aankomst in Bangkok, omdat we 1 dag te lang zijn?
Zou dat problemen geven bij aankomst in Bangkok, omdat we 1 dag te lang zijn?
Re: visum voor thailand
Ja dat kan, je mag namelijk maar 30 dagen zonder visa in het land blijven.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Bij aankomst in Thailand zul je geen problemen hebben, immigratie in Bangkok maakt zich daar niet druk om.
Er is een (klein) risico dat je problemen krijgt met inchecken aangzien je niet aan de eisen voor een visumvrije entree voldoet, namelijk een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Je hebt dus 3 mogelijkheden:
1) vooraf visum aanvragen bij ambassade/consulaat;
2) vliegticket naar buiten Thailand kopen;
3) het risico nemen. Als je vroeg bent met inchecken en je hebt problemen kun je altijd nog ter plekke een ticket naar buiten Thailand aanschaffen.
Er is een (klein) risico dat je problemen krijgt met inchecken aangzien je niet aan de eisen voor een visumvrije entree voldoet, namelijk een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Je hebt dus 3 mogelijkheden:
1) vooraf visum aanvragen bij ambassade/consulaat;
2) vliegticket naar buiten Thailand kopen;
3) het risico nemen. Als je vroeg bent met inchecken en je hebt problemen kun je altijd nog ter plekke een ticket naar buiten Thailand aanschaffen.
Hoe zit het dan met de dag dat je te lang in het land bent? Ik heb begrepen dat je daar gevangenisstraf voor kunt krijgen?
Als je maar een dag te laat bent krijg je meestal niet eens een boete!
Maar het probleem is dat je op schiphol geweigerd kan worden... Steven's tip om gewoon vroeg te gaan is dus een hele goede.
Maar het probleem is dat je op schiphol geweigerd kan worden... Steven's tip om gewoon vroeg te gaan is dus een hele goede.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
In theorie wel ja, want je bent dan die ene dag een illegaal. Dus als je echt pech hebt (politiecontrole bijvoorbeeld en de agent heeft een slechte bui, ja, dan kan het heel vervelend worden. Maar echt de cel ingaan hiervoor gebeurt zelden.Erik schreef:Hoe zit het dan met de dag dat je te lang in het land bent? Ik heb begrepen dat je daar gevangenisstraf voor kunt krijgen?
Maar aan de andere kant: voor die ene dag overstay krijg je op het vliegveld bij vertrek niet eens een boete, de eerste dag wordt vrijgescholden (bij 2 dagen overstay worden er wel 2 in rekening gebracht).
Ik zou me persoonlijk niet druk maken om dat overstay risico.
Steven, bedankt voor je reacties.
We denken er nog even over na. Misschien voor de zekerheid maar een visum kopen.
We hebben een beetje onbesuisd bij de KLM geboekt, en niet op de limiet van 30 dagen gelet.
We denken er nog even over na. Misschien voor de zekerheid maar een visum kopen.
We hebben een beetje onbesuisd bij de KLM geboekt, en niet op de limiet van 30 dagen gelet.
Re: Visum voor thailand nodig 1 dag te lang in Thailand
Ik realiseer me net dat ik hetzelfde probleem heb!
Aankomst datum 09.12 vertrek datum 08.01 en dat zijn 31 dagen.
Waar en hoe kan ik een visum aanvragen voor die ene dag?
Of waar kan ik even snel de grens over om een visum te voorkomen?
Wat een gedoe!
Thanks voor reactie
Aankomst datum 09.12 vertrek datum 08.01 en dat zijn 31 dagen.
Waar en hoe kan ik een visum aanvragen voor die ene dag?
Of waar kan ik even snel de grens over om een visum te voorkomen?
Wat een gedoe!
Thanks voor reactie
Lees alle berichten hierboven eens.... Je KAN niet even snel de grens over voor een nieuw visum, want je krijgt bij binnenkomst in Thailand officieel alleen een visumvrije entree als je kan bewijzen dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Dat kan alleen met een vliegticket. Je zou een ticket naar bv Cambodja kunnen boeken en zo een visumrun doen. (Het probleem is met name dat de Nederlandse luchtvaartmaatschappij je kan weigeren omdat je niet aan de visumeisen voldoet.)
Of je vraagt voor vertrek een visum aan bij de ambassade in den Haag.
Of je doet alsof je neus bloedt, en je gaat gewoon naar Schiphol. Als de maatschappij accoord gaat dan mag je mee, gaan ze niet accoord dan moet je op Schiphol alsnog een ticket boeken als bewijs dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat. Dat kan bv online met Air Asia, bv naar Cambodja.
Of je vraagt voor vertrek een visum aan bij de ambassade in den Haag.
Of je doet alsof je neus bloedt, en je gaat gewoon naar Schiphol. Als de maatschappij accoord gaat dan mag je mee, gaan ze niet accoord dan moet je op Schiphol alsnog een ticket boeken als bewijs dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat. Dat kan bv online met Air Asia, bv naar Cambodja.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Om die ene dag zou ik me niet druk maken.
Ze gaan echt geen negatieve verhalen de wereld in helpen en doelbewust de broodnodige toeristen treiteren.
En als je nog een vlucht hebt die in de nacht vertrekt (bij mij vertrekt mijn terugvlucht bijv. om 2:30 's nachts), kun je altijd zorgen dat je ruim voor middernacht op het vliegveld en door de douane bent en daarmee ook een dag bespaart.
Ze gaan echt geen negatieve verhalen de wereld in helpen en doelbewust de broodnodige toeristen treiteren.
En als je nog een vlucht hebt die in de nacht vertrekt (bij mij vertrekt mijn terugvlucht bijv. om 2:30 's nachts), kun je altijd zorgen dat je ruim voor middernacht op het vliegveld en door de douane bent en daarmee ook een dag bespaart.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Peter, wie bedoel je met 'ze'. Probeelm is namelijk niet Thaise immigratie, maar er is een (kleine) kans op problemen met inchecken voor de vlucht naar Thailand. En ik denk niet dat bijvoorbeeld Eva Airlines zich druk maakt om een beeld 'Thailand treistert toeristen' zoals jij het noemt.Peter1978 schreef:Om die ene dag zou ik me niet druk maken.
Wat betreft de terugvlucht: klopt, op tijd op het vliegveld zijn in eventueel inchecken voorkomt het risico op politiecontrole (wat overigens ook al heel, heel klein is). Maar het doet niets af aan het principe en de regel: je hebt nog steeds een dag overstay, ook al check je eerder in. Bij 1 dag wordt die dan nog steeds kwijtgescholden, bij 2 dagen niet, ook al ben je feitelijk op de eerste dag overstay al door douane/ingecheckt.
Nog weer even een reactie van mij:
Het gaat steeds over vroeg inchecken op Schiphol.
Maar ik heb een retourticket met de KLM en check voor de heenvlucht in via internet.
Dan zou ik er helemaal geen problemen mee kunnen krijgen? (los van evt. genoemde lastige douanemensen in Bangkok, en toevallig tegen het lijf gelopen Thaise politieagenten.)
Onze 31ste dag is de terugvluchtdag.
Is dat dan , zoals Steven het noemt,: de dag overstay?
Het gaat steeds over vroeg inchecken op Schiphol.
Maar ik heb een retourticket met de KLM en check voor de heenvlucht in via internet.
Dan zou ik er helemaal geen problemen mee kunnen krijgen? (los van evt. genoemde lastige douanemensen in Bangkok, en toevallig tegen het lijf gelopen Thaise politieagenten.)
Onze 31ste dag is de terugvluchtdag.
Is dat dan , zoals Steven het noemt,: de dag overstay?
Ik doelde inderdaad op de Thaise kant van het verhaal, maar voor wat betreft het inchecken; ik ga zelf 34 dagen en ik heb geen visum aangevraagd omdat ik over land naar Laos ga. Na een aantal telefoontjes met China-Airlines en de douane in Nederland is mij verzekerd dat ik geen enkel probleem zal hebben om in te checken en mee te vliegen en ik heb dit ook bevestigd gekregen per email. Natuurlijk zijn er regels en het zal wel eens voorgekomen zijn dat iemand ze iets te letterlijk nam, maar men hoeft elkaar niet onnodig bang te maken.stevenl schreef: Peter, wie bedoel je met 'ze'. Probeelm is namelijk niet Thaise immigratie, maar er is een (kleine) kans op problemen met inchecken voor de vlucht naar Thailand. En ik denk niet dat bijvoorbeeld Eva Airlines zich druk maakt om een beeld 'Thailand treistert toeristen' zoals jij het noemt.
Dat gezegd hebbende; ik zorg wel dat ik ruim op tijd op Schiphol ben, zodat ik online nog een 'fake' ticket naar Kuala Lumpur kan kopen voor 50 a 60 euro in het geval dat er iemand onverhoopt toch op de strepen gaat staan

- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja, waarschijnlijk geen probleem maar je weet nooit. Ik begrijp alleen niet waarom je de douane in Nederland hebt geraadpleegd hierover.Peter1978 schreef:Ik doelde inderdaad op de Thaise kant van het verhaal, maar voor wat betreft het inchecken; ik ga zelf 34 dagen en ik heb geen visum aangevraagd omdat ik over land naar Laos ga. Na een aantal telefoontjes met China-Airlines en de douane in Nederland is mij verzekerd dat ik geen enkel probleem zal hebben om in te checken en mee te vliegen en ik heb dit ook bevestigd gekregen per email. Natuurlijk zijn er regels en het zal wel eens voorgekomen zijn dat iemand ze iets te letterlijk nam, maar men hoeft elkaar niet onnodig bang te maken.stevenl schreef: Peter, wie bedoel je met 'ze'. Probeelm is namelijk niet Thaise immigratie, maar er is een (kleine) kans op problemen met inchecken voor de vlucht naar Thailand. En ik denk niet dat bijvoorbeeld Eva Airlines zich druk maakt om een beeld 'Thailand treistert toeristen' zoals jij het noemt.
Dat gezegd hebbende; ik zorg wel dat ik ruim op tijd op Schiphol ben, zodat ik online nog een 'fake' ticket naar Kuala Lumpur kan kopen voor 50 a 60 euro in het geval dat er iemand onverhoopt toch op de strepen gaat staan
Verstandig om ruim van te voren te komen, je weet het nooit.