gsm/laptop in Burma/Laos
gsm/laptop in Burma/Laos
Hallo iedereen,
Een klein vraagje... vandaag heeft men me wijsgemaakt(?) dat je naar Laos en Burma geen gsm en laptop mag meenemen want dat ze die dan kunnen aanslaan? Is dit waar? Dank bij voorbaat.
Een klein vraagje... vandaag heeft men me wijsgemaakt(?) dat je naar Laos en Burma geen gsm en laptop mag meenemen want dat ze die dan kunnen aanslaan? Is dit waar? Dank bij voorbaat.
Re: gsm/laptop in Burma/Laos
- je mag gewoon een GSM en laptop meenemen naar Laos, geen enkel probleem!
- ik heb nog nooit gehoord dat je geen laptop mee mag nemen naar Myanmar, dus ik denk dat het mag
- maar.... je mobiel in Myanmar zal niet werken, je hebt geen dekking. ik was op doorreis en had mijn telefoon gewoon bij me, dat was geen probleem. ik moest het overigens wel melden.
- ik heb nog nooit gehoord dat je geen laptop mee mag nemen naar Myanmar, dus ik denk dat het mag
- maar.... je mobiel in Myanmar zal niet werken, je hebt geen dekking. ik was op doorreis en had mijn telefoon gewoon bij me, dat was geen probleem. ik moest het overigens wel melden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nooit gehoord, maar ben er nu eigenlijk ook benieuwd naar. Vermoedelijk '12 in Myanmar, dus ... let us know 

- bolletjeom
- Reisexpert
persvrijheid en internet zijn nogal hot issues in myanmar. Ze willen er geen juornalisten hebben...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- loesopreis
- Wereldreiziger
Ik was in 2010 in Myanmar (zet het jaar erbij omdat dingen kunnen veranderen in dat land, dus pin me er niet op vast) en had gewoon mijn gsm bij me. Hoorde van meerdere reizigers dat ze die thuis hadden gelaten omdat ze dachten dat het niet mocht. ik heb dit nergens gemeld, weet niet of dat moest.
Alleen met een lokale simkaart heb je bereik. Deze is te koop in telefoonwinkels in Yangon en Mandalay. Wel even rondvragen, in Mandalay was maar in 1 winkel te koop. Kostte zo'n 25 dollar. Je kunt er geloof ik niet mee smsen naar het buitenland, maar wel bellen en gebeld worden.
Alleen met een lokale simkaart heb je bereik. Deze is te koop in telefoonwinkels in Yangon en Mandalay. Wel even rondvragen, in Mandalay was maar in 1 winkel te koop. Kostte zo'n 25 dollar. Je kunt er geloof ik niet mee smsen naar het buitenland, maar wel bellen en gebeld worden.
Bedankt voor de reactie
Heb toch maar het zekere voor het onzekere genomen en ben naar Maleisië getrokken. Ik ga proberen eens terug in Bangkok om mijn gsm/laptop een tijdje in een hostel achter te laten om dan een van de twee landen te bezoeken.

- bolletjeom
- Reisexpert
hoor net van een collega dat je met je eigen laptop zeer waarschijnlijk geen internet op kan. In internet cafe's is ook alles geblokt zoals, facebook, hotmail, yahoo etc.
je spullen achterlaten en later ophalen is een idee als het veilig is.
je spullen achterlaten en later ophalen is een idee als het veilig is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- loesopreis
- Wereldreiziger
In theorie is er op internet veel geblockt. Maar in de praktijk kon ik in alle internetcafes waar ik kwam inloggen op hotmail en Facebook. Zowel in steden als in dorpjes. De blokkades waren blijkbaar te omzeilen. Als ik niet meteen kon inloggen kwam een medewerker wat intoetsen en kon het wel. Ik heb ook Birmese facebook-vrienden die regelmatig updaten met foto's ed. Veel jongeren zag ik op FB zitten als ik in een internetcafe was.
Http://robsreizen.punt.nl reisde met een laptop door Myanmar, je zou hem kunnen vragen of hij die kon gebruiken (of misschien staat het ergens op zijn site bij de reisinfo).
Http://robsreizen.punt.nl reisde met een laptop door Myanmar, je zou hem kunnen vragen of hij die kon gebruiken (of misschien staat het ergens op zijn site bij de reisinfo).