Help de after reis dip slaat toe

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Help de after reis dip slaat toe

Bericht door Tikva »

Tot nu toe dacht ik dat het wel goed ging ook omdat ik zelf eraan toe was naar huis te gaan. Maar nu is hij er toch echt: de after reis dip.

Ik ben al vanaf vorige week chagerijnig. Niets is leuk, mijn nieuwe baan niet, ons huis dat nu eindelijk een beetje af is niet, mijn vrienden niet, de olympische spelen kunnen me gestolen worden samen en ik erger me kapot aan het weer.

Ik kijk lusteloos foto's, lees reisboeken en kijk travelchannel. (ja ik weet dat dit niet slim is maar kan het niet laten). En dan bedenkt ik dat ik daar naar toe kan gaan wat me dan weer ff blij maakt.

Voor weer op vakantie ff geen geld meer, dus geen plannen. Behalve dan de totaal onrealistische plannen in de trant van als ik nou een half jaar bij mijn ouders ga wonen en dan geld spaar, in thailand mijn divemaster halen en dan gaan werken daar. Of gewoon niet in utrecht uit de trein stappen maar doorrijden naar schiphol etc. Ook wil in constant krasloten kopen.

Help!
Laatst gewijzigd door Tikva op 26 sep 2008 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hahaha
herkenbaar!
daarom ben ik hier zoveel gaan rond hangen en teksten voor "alles over" in elkaar gaan zetten :D

en we kopen iedere maand een staatslot!! 8)

wat je er verder aan kunt doen???? vakantie nemen in eigen land? een tentje pakken en dit weekend bij de boer op de camping gaan staan? kijken hoe gehuchtjes in drente er uit zien?
of ga kanoeen? of naar de wildwatervaarbaan? of naar de blijmer voor het buitenland gevoel. Er zijn in amsterdam ook leuke wereldreizen.

of...niet mee gaan naar die sneeuw en iets leukers doen van jou portie van het geld? of zeg ik dan iets heel geks?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Is het dan misschien niet een idee om overal aan prijsvragen mee te doen waar je een reis kunt winnen? Ik lees wel eens dat het helemaal niet zo lastig is om te winnen als je een beetje "ervaring" hebt met de vragen en puzzels en verzinnen van slagzinnen. Dat lijkt me toch een goedkope manier om op vakantie te gaan en misschien net wat meer kans dan bij een staatslot.

Ik begrijp de frustratie van Tikva in ieder geval goed, maar wat er tegen te doen valt weet ik niet. Zelf lijkt me tripjes als tourist in Nederland dan weer niks, dat zit je jezelf alleen maar lekker te maken.

Gewoon weer verstand op 0 net zo budget leven als op reis en geld flink sparen en zoveel mogelijk werken zodat je het niet zo lang hoeft te doen! Heb je ook geen tijd om er over na te denken.
bolletjeom
Reisexpert

in het weekend naar een boerencamping in Nederland is goedkoper dan een weekend met een kroegje of een terrasje!! :wink: 8)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Momenteel ben ik druk-druk-druk (met werk) en kijk ik er wat dat betreft best naar uit om over 4 weekjes weer naar Nederland te gaan. Even tijd om te ademen en mijn vriendjes en vriendinnetjes weer te zien.

Als ik eenmaal in Nederland ben zal het weer wennen zijn en zal het toch even lastig zijn mijn leven daar weer op te pakken. (Van een zwart gat wil ik niet spreken, ik heb immers een huis en ook nog werk voor de komende maanden.)

Maar ik put uit ervaring van de vorige keren. Leuke dingen plannen dus!!!!! Weekendje duiken in Zeeland (13-14 sept). Weekendje Ardennen (20-21 sept). En in oktober op vakantie.

Een camping kost nog geen 10 euro per nacht (in Zeeland althans, in andere provincies kampeer ik niet :D ), dus voor het geld hoef je het niet te laten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Thx voor de reacties..

Ik ben niet zo van het camperen. Maar meer leuke dingen doen is geen verkeerd idee! aan het begin deed ik dat ook wel maar de laatse weken niet meer.

Niet mee naar de sneeuw zit er niet in. Oud en nieuw thuis helemaal zonder mijn vriend en vriendengroep zie ik ook niet zo zitten. Denk ook niet dat ik de komende 5 jaar nog op een echt lange reis ga, maar wie weet zeg nooit nooit.

Ik doe al mee aan de national geograpic foto wedstijd :lol: :lol:

Anyway alleen dat er mensen zijn die het begrijpen helpt al!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Toch vraag ik me af hoe dat sommige mensen zo vaak op vakantie kunnen gaan. Of op reis. Ik weet niet hoor maar daar heb je of een grote zak geld voor nodig of een top salaris. Natuurlijk kun je wel wat zuinig leven, maar toch.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie gemiddeld per reis in de maand kwijt zijn? Meestal proberen wij zo voor een vakantie niet veel meer dan €1200,- uit te geven voor 3 a 4 weken p.p. We zitten dan niet op het echte budget niveau maar meer net er boven.
bolletjeom
Reisexpert

Marco
wij hebben geen topsalaris en sparen ...als we beide werken..ieder 500 euro per maand!!
En dat is omdat we belachelijk zuinig leven.
We wonen in de goedkoopste sociale woningbouw afbraak flat die je je maar kan bedenken, We hadden geen auto, We hebben geen kabeltv, we hebben geen abbonomenten, we gebruiken de vaste telefoon overdag niet, we bellen niet buiten onze mega goedkope belbundel etc. onze vaste lasten thuis per maand. huis, electra verzekeringen etc. zit op 1000 euro per maand.
nou, als je daarnaast dan niet uit eten gaat, boodschappen doet bij de lidl en geen merk kleding en andere onzin koopt...dan kan je dus sparen!

ik verdien wat jullie uitgeven op vakantie :wink: en mijn vriend een tikkeltje meer.

wat we uitgeven per reis kan je terug vinden op mijn site www.bolletjeom.nl onder het kopje reiskosten
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik heb echt geen top salaris maar heb de laatste 8 maanden bij me ouders thuis gewoond nadat ik terug kwan van me reis van 2 jaar.
op die manier kon ik van de 1000 euro die ik netto per maand zo'n 500 a 600 sparen, dit hield wel in dat ik een auto had omdat ik anders niet kon werken, een goedkoop abonoment voor me mobile en verder ging ik niet veel uit en bezuinigde ik op alles wat ik kon.
nu zit ik op mallorca voor 3,5 maand waar ik 750 euro netto overhoud naar aftrek onderkomen wat 250 is. verder leef ik hier op me fooi qua uitgaan dan verder doe ik niet zo veel maar heb ook collega's die minder uitgaan en voor dat geld een auto huren om zo wat van het eiland te bekijken. oftewel met wat voor salaris je ook hebt als je wilt is er een weg. 8)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik werk nu in Engeland, en daar is alles DUUR! Voor een aantal maanden van mijn verblijf heb ik een vrij royale onkostenvergoeding, voor een aantal maanden weet ik het niet en vrees ik dat ik er geld op toe kom te leggen....

Wat mijn leven in Nederland betreft:

Ik woon in het Utrechtse Kanaleneiland, een van de bekendere Nederlandse probleemwijken. Ik betaal relatief weinig huur, incl alle woonlasten ben ik ongeveer 550-600 euro per maand kwijt. Boodschappen haal ik bij de Lidl (want die zit toevallig om de hoek) en de Turkse groentenboer.

Het enige abonnoment wat ik heb is op de sportschool :D Een auto heb ik niet, ik ga op de fiets naar mijn werk.

Kleren, ach, ik geef er niet belachelijk veel geld aan uit maar ik koop echt wel eens wat nieuws. Helaas heb ik geen maatje Rudi, dus ik ben op de iets duurdere broeken aangewezen omdat ze anders te kort zijn :wink:

Dure hobbies? Ehhhhhh.... ik duik. Maar ik heb mijn eigen uitrusting, dus eigenlijk ben ik alleen geld kwijt aan flesvullingen (een paar euro per duik) en onderhoud.

Bewust sparen doe ik niet, bewust mijn uitgaven bijhouden ook niet, maar ik weet wel dat ik elke maand genoeg overhoudt om op reis uit te geven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

had mijn eigen reisdip vandaag. mistte mijn bergschoenen :lol:
wilde die stomme laarzen met hakken uit trappen en weer lekker in mijn wandelsokken.
We zijn dus even een wandelingetje van 2 uur gaan doen in een natuurgebied dat we nog niet kende. Het leersumseveld is prachtig! heide, moeras, wilde koeien, en modder paden! mijn spijkerbroek zit dus onder de modder en mijn bergschoenen moet dringend waterdicht gemaakt worden maar het was heerlijk om weg te zijn uit de stad!
bolletjeom
Reisexpert

Vond iets leuks op de website van LP. experimental travel.
En ze hebben ook ideen voor Backpacking at home :lol:

http://www.lonelyplanet.com/experimentaltravel/ex07.cfm
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Help de after reis dip slaat toe

Bericht door Globeskater »

ik ga vrij veel op reis meestal kort en 1 keer per jaar iets van een maand, in totaal kom ik de laatste jaren rond de 6 keer per jaar uit.. ben student dus heb niet veel inkomen en moet alles zelf dokken, vandaar dat ik probeer vrienden in buitenland op te zoeken en te couchsurfen.. verder ook zo goedkoop mogelijk overal heen, vrienden willen georganiseerd naar moskou nou ik ga wel apart en dan zelf regelen want scheelt zo een paar 100 euro die ik weer in een weekendje weg kan steken..

zo ga ik lekker vaak weg en lukt het mij beter met de reisdip om te gaan, al zit die er nu wel aan te komen nu ik flink moet sparen om naar de OS in vancouver te kunnen en ik eigenlijk ook nog wel eens voor langere tijd naar buitenland wil.. dus moet dan wat minder vaak weg en wat meer gaan sparen..

verder vind ik het heerlijk om op reisforums rond te hangen, met studie ook veel met reizen bezig en reismagazines en reisprogramma's lezen en kijken.. maar goed komend weekend, lekker weekendje zeilen en in oktober ook nog 1 of 2 weekendjes weg..dus heb nog wat vooruitzichten ;)
bolletjeom
Reisexpert

Nou globeskater als het rondhangen op reisforums je gaat vervelen mag je ook meehelpen hoor!!!
Dit is een site VOOR en DOOR reizigers. We zijn altijd opzoek naar mensen die info willen delen.
Dus als je zin hebt mag je gerust eens een stukje tekst maken en opsturen over een land waar jij geweest bent en wij nog weinig info over hebben ( zie ALLES OVER). Als je intresse hebt stuur je maar een PBtje

Verder welkom op het forum! hopelijk vind je antwoorden op al je vragen en heb je wat antwoorden voor andere vragers!
Heb net je blog bekeken. je schaatst ook aardig, zag ik. en veeeel tripjes idd!
Leuk hoor!

gr rudi
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik zou het in me achterhoofd houden, op moment heb ik het druk zat met mijn studie en moet ik nog zo'n 20 dagen van me reis in me blog verwerken dus ben nog wel even zoet met alles.. enne komend weekend even lekker weekendje zeilen, laat de wind maar waaien ;)
Plaats reactie