Fietsvakantie Vietnam Cambodja en Thailand
-
Chiang mai fiets
Hallo,
Ik heb even jullie mening nodig, want momenteel twijfel ik nog een beetje.
Ik ben van plan om binnen 2 dagen vanaf Ayuthaya (waar ik nu zit) naar Chiang Mai te fietsen. Ik hoorde gister iemand erover praten en ik dacht dat wil ik. Nu heb ik dus min of meer vandaag besloten het te gaan doen. Dus even 2 dagen voorbereiden en dan gaan. Nu vroeg ik me af hoe jullie hier over denken. Ik twijfel toch nog een klein beeetje, maar het lijkt me echt een epische ervaring.
Graag jullie mening, en misschien advies?
Oja heb niet speciaal ervaring met langeafstanden fietsen, maar ik ben 18 en vrij fit, dus ik denk dat dat niet zo' n probleem is. Moet ook nog even kijken hoe ik het ga oplossen met mijn 65l backpack..
Ik heb even jullie mening nodig, want momenteel twijfel ik nog een beetje.
Ik ben van plan om binnen 2 dagen vanaf Ayuthaya (waar ik nu zit) naar Chiang Mai te fietsen. Ik hoorde gister iemand erover praten en ik dacht dat wil ik. Nu heb ik dus min of meer vandaag besloten het te gaan doen. Dus even 2 dagen voorbereiden en dan gaan. Nu vroeg ik me af hoe jullie hier over denken. Ik twijfel toch nog een klein beeetje, maar het lijkt me echt een epische ervaring.
Graag jullie mening, en misschien advies?
Oja heb niet speciaal ervaring met langeafstanden fietsen, maar ik ben 18 en vrij fit, dus ik denk dat dat niet zo' n probleem is. Moet ook nog even kijken hoe ik het ga oplossen met mijn 65l backpack..
Re: Chiang mai fiets
Wat voor een fiets heb je? Heb je een goede wegenkaart (voor fietsen)?
Het lijkt me erg ver om in 2 dagen te doen zonder enige voorbereiding. Maar een epische ervaring is het zeker, super dat je het overweegt. Ik zou wel even googlen of je iemand vindt die iets vergelijkbaars heeft gedaan, zodat je tips hebt qua route en overnachring. Je wilt niet zomaar ergens stranden! Ook zijn de wegen niet altijd even goed in Thailand, en de goede wegen zijn soms zo druk dat ze niet geschikt zijn voor fietsers
Mocht je het gaan doen, ik ben benieuwd naar de reisverslag!
Het lijkt me erg ver om in 2 dagen te doen zonder enige voorbereiding. Maar een epische ervaring is het zeker, super dat je het overweegt. Ik zou wel even googlen of je iemand vindt die iets vergelijkbaars heeft gedaan, zodat je tips hebt qua route en overnachring. Je wilt niet zomaar ergens stranden! Ook zijn de wegen niet altijd even goed in Thailand, en de goede wegen zijn soms zo druk dat ze niet geschikt zijn voor fietsers
Mocht je het gaan doen, ik ben benieuwd naar de reisverslag!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Hoi,
Ik bedoelde binnen 2 dagen vertrekken. Ik denk er zo'n 2 weken over te doen. Wil wel een beetje relaxed fietsen en zo goed getraint ben ik ook weer niet
. Vandaag heb ik ook een fiets geregeld van een hele vriendelijke vrouw bij een tourist information. Het is een mountainbike voor 5000bath. Niet zo heel veel dus. Ik moet wel echt nog even een goede kaart regelen. Heb alleen geen idee waar, die vrouw zei bij een tankstation aan de snelweg ofzo (iemand tips?)
Ik wil eigenlijk morgen vertrekken.
Ben er nog niet helemaal overuit hoe ik het met mijn backpack ga doen. Ik heb nu een tas gekocht die ik op de bagagedrager kan vastbinden. Daar doe ik dan al mijn zware spullen in, zodat mijn backpack heel ligt is en ik hem gewoon op mijn rug kan hebben. Vraag me af of dit werkt. Het is een beetje primitief maar ik ben heel blij dat ik al zo ver gekomen ben met de voorbereidingen want Thailand is nou niet echt een fietsland. Het is vrij lastig om in Ayuthaya goede fietsspullen te vinden.
Ik bedoelde binnen 2 dagen vertrekken. Ik denk er zo'n 2 weken over te doen. Wil wel een beetje relaxed fietsen en zo goed getraint ben ik ook weer niet

Ik wil eigenlijk morgen vertrekken.
Ben er nog niet helemaal overuit hoe ik het met mijn backpack ga doen. Ik heb nu een tas gekocht die ik op de bagagedrager kan vastbinden. Daar doe ik dan al mijn zware spullen in, zodat mijn backpack heel ligt is en ik hem gewoon op mijn rug kan hebben. Vraag me af of dit werkt. Het is een beetje primitief maar ik ben heel blij dat ik al zo ver gekomen ben met de voorbereidingen want Thailand is nou niet echt een fietsland. Het is vrij lastig om in Ayuthaya goede fietsspullen te vinden.
Hey Bart, ik denk dat ik in Ayutthaya samen met jou, een nederlandse vriend en een engelsman in de jazzbar heb gezeten, zou dat kunnen? En hoe gaat het fietsen?
Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
-
Hee Frank,
Het zou kunnen, ik heb inderdaad wel met een nederlander en een engels man en nog meer mensen in een bar gezeten. Maar ik kan me geen nederlander herrineren die Frank heet. Zat je toevallig bij de jazzbar? Of het changhouse of hoe dat ook heet? Fietsen ga ik morgen pas aan beginnen, heb net vanochtend een kaart gekocht
. Ik verblijf nu nog 1 nachtje in Tony's Place, weet niet waar jij zit, maar misschien kom ik je nog wel tegen.
Oja Jazzbar, dan zou het heel gode kunnen, zit je nog steeds in Ayuthaya?
Groeten!
Het zou kunnen, ik heb inderdaad wel met een nederlander en een engels man en nog meer mensen in een bar gezeten. Maar ik kan me geen nederlander herrineren die Frank heet. Zat je toevallig bij de jazzbar? Of het changhouse of hoe dat ook heet? Fietsen ga ik morgen pas aan beginnen, heb net vanochtend een kaart gekocht

Oja Jazzbar, dan zou het heel gode kunnen, zit je nog steeds in Ayuthaya?
Groeten!
Nee, ik was die belg
Same same but different. Hou ons op de hoogte hé van hoe het gaat? Het was de jazzbar en die andere jongen kwam van Friesland als ik het me goed herinner.
Take care!

Take care!
-
Aja, ik herinner het me weer 

Fietsvakantie Vietnam Cambodja en Thailand
Het plan is met 2 personen en fietsen te vertrekken in Vietnam ho chi min en te fietsen in 3 weken naar Thailand Bangkok . Iemand tips ivm routes , verblijven , eten , bezienswaardigheden . En iemand een idee of dat wij in Bangkok aan een fietdoos geraken voor de terugvlucht .
Sportieve/avontuurlijke groet bjorn
Sportieve/avontuurlijke groet bjorn
Re: Iemand ervaring met een fiets vakantie Vietnam/Cambodja/
Waar koop ik water ? En is het aan te raden om 3 weken alleen op pad te gaan ?
Water is echt overal te koop, zowel in supermarkten als kraampjes langs de weg.
Normaal kun je prima alleen door bovenstaande landen reizen. Of ik dat met de fiets zou doen hangt van de route af. Je kan pech krijgen of een ongeluk krijgen (je bent net wat kwetsbaarder) en dan moeten er wel hulptroepen zijn.
Normaal kun je prima alleen door bovenstaande landen reizen. Of ik dat met de fiets zou doen hangt van de route af. Je kan pech krijgen of een ongeluk krijgen (je bent net wat kwetsbaarder) en dan moeten er wel hulptroepen zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Ik heb wel eens gehoord dat het grootste gevaar bij fietstochten door dit soort landen de straathonden zijn...
Heb het zelf ook vaak gemerkt als ik een fiets had gehuurd in Thailand. Op de brommer en te voet had ik zelden problemen, maar als ik op de fiets zat, waren de honden vaak veel agressiever. Misschien iets om rekening mee te houden, zeker als je alleen door afgelegen gebieden gaat fietsen.
Water is inderdaad overal te krijgen...
Heb het zelf ook vaak gemerkt als ik een fiets had gehuurd in Thailand. Op de brommer en te voet had ik zelden problemen, maar als ik op de fiets zat, waren de honden vaak veel agressiever. Misschien iets om rekening mee te houden, zeker als je alleen door afgelegen gebieden gaat fietsen.
Water is inderdaad overal te krijgen...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Agressieve honden (of je nu te voet, op de fiets of de motor zit): gewoon stoppen en de rollen omdraaien, haken ze direct af. Vooral geen stok gebruiken, dat wekt agressie op.
Honden en rabies , waren in Afrika ook aandachtspuntjes maar tot heden geen problemen . Maar toch voorzichtigheid geboden .
Water is er dus genoeg verkrijgbaar op de fiets kan dat wel eens een noodzaak worden .
Het grootste deel. Van de reis gaat zich afspelen in Cambodja , enige tips daar tov de bevolking ?
Water is er dus genoeg verkrijgbaar op de fiets kan dat wel eens een noodzaak worden .
Het grootste deel. Van de reis gaat zich afspelen in Cambodja , enige tips daar tov de bevolking ?