Met de trein door Europa!

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Jenny
Reisexpert

Re: Met de trein door Europa!

Bericht door Jenny »

Ik ben in Milaan, Rome, Belgrado, Sofia, Athene en Lubljana geweest. Maar niet allemaal heel recent, en ik vind het dan ook lastig om hostels aan te bevelen.

Al deze steden in 15 dagen willen proppen is erg veel. Ik vind Sofia, Rome en Athene bevoorbeeld geweldig, en om de stad te zien zou ik er zeker 3-4 dagen blijven (per stad dus). Natuurlijk kan je korter blijven, maar dan moet je echt gaan selecteren wat je wel en niet wilt zien.

Op weg richting Nederland zou je kunnen stoppen in Budapest, Wenen en Praag.

Er zijn zoveel leuke plekken in het oosten van Europa!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Autumn'

Bericht door Autumn' »

Het is de bedoeling om 22 dagen weg te gaan. met daarin max 10 reisdagen. Sorry voor de onduidelijkheid...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb vorig jaar de route Sofia - Belgrado - Wenen - Berlijn per trein afgelegd, en dat vind ik geweldig! Met name Sofia is echt een leuke stad. Dit zou je kunnen combineren met Italie, en dan heb je echt een leuke reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Voodoo

Bericht door Voodoo »

Zeker wel zorgen dan dat je tijdig alle treinen reserveerd. In veel hogesnelheidstreinen zijn er maar een beperkt aantal zitplaatsen voor reizigers met interrail kaarten. Rond deze tijd van het jaar zal dat nog wel meevallen, maar in de zomermaanden kun je dan wel regelmatig hebben dat je geen plaats meer gaat kunnen reserveren in die treinen of dat je een nog grotere toeslag moet betalen.
Gebruik van interrail of losse tickets zit meestal niet zo'n erg groot verschil op. Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van hoeveel treinen je neemt en in welke landen. Maar een interrail is wel erg makkelijk als je wat tragere treinen neemt, dan kun je gewoon overal instappen zonder je ergens iets van aan te hoeven trekken.
Zoals anderen ook al zeiden denk ik dat je iets te veel wil gaan doen op te korte tijd. Ik zou ook 1 of 2 steden laten vallen en wat meer tijd uitrekken voor de andere. Is veel aangenamer reizen als je overal wat meer tijd hebt.
Plaats reactie