Kerst en Nieuwjaar in Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
timmieboyvr
Wereldreiziger

Re: Beste plaats om het Nieuwe Jaar in te gaan

Bericht door timmieboyvr »

Hoi! Wat heerlijk dat je er een jaartje tussenuit gaat!

Je hebt alle tijd, alleen: deel je deze helemaal goed in?

Je blijft 6 maanden in Nieuw-Zeeland, ga je daar ook werken of wil je alleen rondtrekken, want als je écht alles wil zien in Nieuw-Zeeland denk ik dat je met een maandje of 3 wel klaar bent.

Of er op Fiji veel te doen is weet ik niet, daar ben ik nooit geweest, maar het is vrij klein vergeleken met Australië waar je maar 1 maandje langer voor uittrekt.

Is er niet iets te regelen (andere visum) waardoor je langer in Australië kunt verblijven? Want je wil in 3 maanden heel Australië door, dat lijkt me persoonlijk wat zonde.. Heb je een reden om naar Adelaide en Perth te gaan? Je kunt namelijk ook van Melbourne naar Sydney vliegen en dan de oostkust meepakken waar je met 2 maanden al een heerlijk vol schema aan zult hebben! Of je vliegt ook nog naar Alice Springs voor de Australische outback. Ik denk dat je in Australië iets te veel wil doen in de tijd die je hebt, als je nou 2 maanden van Nieuw-Zeeland af zou halen en aan Australië weet te plakken, dan is het zeker wel haalbaar.

Wat betreft oud en nieuw: ik heb verhalen gehoord dat Sydney echt super super vet was, vooral ook door het vuurwerk. Je hoeft er niet vanuit te gaan dat je ergens een pub inkomt daarna want die zitten allemaal stampvol, hostels moet je weken van te voren boeken en je zult de hele dag in het park moeten wachten om een goeie plek te hebben. Zelf heb ik in Melbourne oud en nieuw gevierd, dat vond ik niet zo speciaal, ook erg vol en het vuurwerk was niet erg spectaculair, wel super gezellig omdat ik met reisvrienden was, dat is denk ik het belangrijkst. Zo heb ik ook verhalen gehoord vanuit Brisbane die echt geweldig waren, als het even kan probeer dan Sydney, maar als de tijd er niet is zou ik je reis er niet van af laten hangen, maar dat moet je uiteraard zelf weten ;)

Groetjes! En veel plezier al vast!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
RpBruno

Re: Beste plaats om het Nieuwe Jaar in te gaan

Bericht door RpBruno »

Ja, ik ga inderdaad werken en reizen in Nieuw Zeeland. Hier heb ik een werkvisum voor.
En in mijn ticket inbegrepen zitten de komende vluchten (mag ik uit kiezen):
Sydney, Melbourne, Cairns, Adelaide, Brisbane, Perth of Darwin.
En in Fiji uiteraard, maar vanuit daar kan ik alleen op:
Sydney, Melbourne of Brisbane aanvliegen.

Op Tonga heb ik via via een kennis zitten, hier ga ik vanaf Fiji heen om daar te leren duiken.

En Cairns is bij The Great Barier Reef, en als ik eenmaal kan duiken wil ik dat dan zien ook! :Y

Maar over die route ben ik nu nog niet helemaal uit...
Frannie
Reiziger

Oud&Nieuw Slaapplaats Sydney

Bericht door Frannie »

Weten jullie misschien een leuk, schoon en betaalbaar hostel in Sydney tijdens kerst en oud en nieuw?
Ik zag namelijk dat sommige hostels al vol waren voor die tijd; zoals Sydney Backpackers hostel (leek mij namelijk erg mooi!). Alvast bedankt voor de tips!
Oja en hoe vraag je een YHA kaart aan en is dat aan te raden?
Frannie
Reiziger

Re: Oud&Nieuw Slaapplaats Sydney

Bericht door Frannie »

Iemand ervaring met Nomads Westend Backpackers? Beetje gunstige ligging en schoon?
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Frannie schreef:Iemand ervaring met Nomads Westend Backpackers? Beetje gunstige ligging en schoon?
die?
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ik ben uren bezig geweest met het uitzoeken van een schoon en betaalbaar hostel en dat was moeilijk! Ik wil dan ook rondom Bondi dus dan betaal je de hoofdprijs.

Trouwens, de hostels zitten nog niet vol als het goed is, maar je kan niet via internet reserveren. Gewoon even mailtje sturen dus! ;) (ik schrok namelijk ook al toen ik niet kon reserveren maar dat is gewoon omdat je een bepaald aantal dagen moet afnemen en vooraf moet betalen).

Mijn oog is gevallen op het YHA hostel, iets duurder maar volgens de reviews 1 van de schoonste hostels (dan maar iets meer geld neerleggen). Het enige is wel dat je minimaal 10 dagen moet afnemen (geloof van 25 dec tot 3 jan), ik ben dan gelukkig heel die tijd er dus voor mij is het niet erg. Omdat je van tevoren een X aantal dagen moet afnemen en betalen (en het ook niet terugkrijgt bij cancellen) zou ik echt goed kijken waar je prioriteiten liggen! YHA hostel had ook wat grotere female dorms dus dat vond ik ook een pluspunt. Plus dat ze via de email snel en aardig reageerden, vind ik ook wel erg belangrijk!
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Heb nu inderdaad geboekt bij Syney Central YHA voor 10 dagen, van 23 dec t/m 2 januari. Dus ik ben blij!
Heb er nu al zin in!
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Afgelopen jaar zat ik in het hostel: 790 on george. Ook voor minimaal 10 dagen geloof ik. Ik betaalde toen 36 dollar per nacht wat opzich nog mee viel rond die tijd van het jaar.

In Sydney Central YHA zat vlak naast mijn hostel. Ik ben er nooit binnen geweest maar volgens mij is het een mooi groot schoon hostel. Heeft zelfs een zwembad op het dak. Ik denk alleen dat het wel erg duur is. Zal wel in de 40 dollar per nacht zitten???

Het is wel een supergave tijd om rond de feestdagen in Sydney te zijn. Vooral O&N was geweldig!
Michelle89
Reisexpert

Mooi zo Frannie! Ik wilde bijna roepen "Dan ben ik er ook! :D" Maar ik zit in YHA Bondi Beachouse :P
Wilde vandaag mn aanvraagformulier faxen (kan alleen op mn werk), maar blijkbaar hebben ze de fax snachts niet aanstaan want hij kwam niet door.. Nu morgen om 7 uur 's ochtends even proberen haha!
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Ik hoop dat het faxen inmiddels is gelukt Michelle, veel plezier alvast. Ik heb er nu al zin in!
Michelle89
Reisexpert

Bedankt, het is inmiddels gelukt en zit nu 10 dagen in YHA Bondi Beachouse :D
Trienke

Hostel of iets anders goedkoops met Oud en Nieuw in Sydney

Bericht door Trienke »

Help! Ik kan geen hostels meer vinden waar ik kan verblijven! Of ik moet daar 10 nachten blijven wat wel 500 euro gaat kosten. Iemand ervaring met couchsurfing of een andere optie?

Groetjes, Trienke
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hostel of iets anders goedkoops met Oud en Nieuw in Sydn

Bericht door goedkoopvliegenclub »

http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Couchsurfing is een geweldige ervaring en het is zeer zeker aan te raden! Als ik jou was zou ik zo veel mogelijk mensen die in Sydney wonen een berichtje sturen of je er dan kan crashen. Vertel dan uiteraard wat over je en laat duidelijk weten dat het je ook leuk lijkt om met diegene te stappen en dat je hem\haar niet alleen gebruikt voor de slaapplek.

Sommige mensen zullen er geen zin in hebben, terwijl anderen misschien staan te popelen om met Oud & Nieuw iemand in huis te laten! Hoe meer mensen hoe meer vreugd. ;)
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Trienke

Bericht door Trienke »

Bedankt voor de tips :)

Hopen dat er nog wat te vinden is!
Plaats reactie