nachttrein reserveren Ayutthaya - Chiang Mai?
nachttrein reserveren Ayutthaya - Chiang Mai?
Hallo!
A.s. zondag vertrek ik eindelijk richting ZO Azie. Na even bijkomen wil ik meteen doorreizen naar Kanchanaburi (River Kwai) en dan door naar Ayutthaya. Daar pak ik dan de nachttrein naar Chiang Mai.
Ik lees op verschillende pleken dat als je vanuit bkk de nachttrein pakt je al op tijd moet reserveren omdat er anders geen plekken zijn. Hoe zit dat voor Ayutthaya. Kan ik daarvoor ook al in Bkk reserveren of wat is de beste optie?
Bedankt!
A.s. zondag vertrek ik eindelijk richting ZO Azie. Na even bijkomen wil ik meteen doorreizen naar Kanchanaburi (River Kwai) en dan door naar Ayutthaya. Daar pak ik dan de nachttrein naar Chiang Mai.
Ik lees op verschillende pleken dat als je vanuit bkk de nachttrein pakt je al op tijd moet reserveren omdat er anders geen plekken zijn. Hoe zit dat voor Ayutthaya. Kan ik daarvoor ook al in Bkk reserveren of wat is de beste optie?
Bedankt!
Re: nachttrein reserveren Ayutthaya - Chiang Mai?
Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar een andere optie is terug naar Bangkok en vanaf daar voor ongeveer 40 euro in 1,5 uur naar Chiang Mai vliegen. Ik ga over een paar weken die kant op en ga ook vanuit regio Bangkok door naar Chiang Mai. Vrienden gaven mij deze tip en hadden die trein achteraf liever niet gepakt; niet echt comfortabel, druk en de airco op standje vrieskist...
Tel daarbij op dat je 's nachts toch niets ziet van de omgeving en voor 2 tientjes ben je het dametje
Tel daarbij op dat je 's nachts toch niets ziet van de omgeving en voor 2 tientjes ben je het dametje

Eind juli (hoog seizoen) ben ik 's middags aangekomen in Bangkok en had ik zonder probleem een sleeper voor 4 personen vlak bij elkaar. Aangezien tickets via de computer worden geregeld, maakt het niet uit of je in BKK of Ayuthaya vertrekt.
- bolletjeom
- Reisexpert
treinen zijn veel leuker dan vliegtuigen
kan me ook geen airco herinneren in de trein trouwens...
Ik denk dat je in bangkok al kunt reserveren voor vertrek uit ayuthaya. Gewoon proberen. Zeker als je weinig tijd hebt en geen speling. anders direct bij aankomst in Ayuthaya het regelen.
Veel plezier!

Ik denk dat je in bangkok al kunt reserveren voor vertrek uit ayuthaya. Gewoon proberen. Zeker als je weinig tijd hebt en geen speling. anders direct bij aankomst in Ayuthaya het regelen.
Veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Herstel; treinen vind jij leukerbolletjeom schreef:treinen zijn veel leuker dan vliegtuigenkan me ook geen airco herinneren in de trein trouwens...

Kan er in mee gaan als hij bij daglicht zou rijden, maar die nachttrein kan mij persoonlijk gestolen worden. Maar goed, daar ging dit topic verder niet over

Ik heb een paar dagen geleden de nachttrein van BKK > Chiang Mai gepakt en er was airco aanwezig (en deze stond zoals gebruikelijk op -40 gradenbolletjeom schreef:treinen zijn veel leuker dan vliegtuigenkan me ook geen airco herinneren in de trein trouwens...

Het is btw. laagseizoen en de trein zat nog niet halfvol.
Bedankt!
Ik ga ook liever met de trein dan het vliegtuig.
Zal meteen in BKK even kijken of ik het kan regelen en anders wel in Ayutthaya. Heb er zin in!
Ik ga ook liever met de trein dan het vliegtuig.
Zal meteen in BKK even kijken of ik het kan regelen en anders wel in Ayutthaya. Heb er zin in!
voordeel van een nachttrein is dat het je ook weer geld bespaard omdat je geen hotel hoeft te betalen...