Van Drakensberg naar Lesotho
-
Van Drakensberg naar Lesotho
Hoi,
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met rijden van inkosana lodge (centraal drakensberg) naar malealea lodge (lesotho). Is dit in één (flinke) dag te rijden?
Alvast bedankt voor de reactie!
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met rijden van inkosana lodge (centraal drakensberg) naar malealea lodge (lesotho). Is dit in één (flinke) dag te rijden?
Alvast bedankt voor de reactie!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Van Drakensberg naar Lesotho
dat is een flinke dag rijden. Maar wel te doen hoor. Gewoon een beetje op tijd beginnen en kleine pauzes inlassen.
stukje resiverslag:
stukje resiverslag:
Om 6.00 zijn we wakker en zien dan pas echt hoe mooi het uitzicht hier in de Drakensbergen is. Het is helemaal helder en de bergen zijn mooi te zien. Rond een uur of acht zitten we in de auto voor de tweede lange rit. We rijden langs het "amphitheater" en door het Golden Gate national park. Tijdens een rookpauze voor de dames loopt er een baviaan door het veld. In het uitgestrekte niets in 1 keer iets levendigs. Dat is nu het mooie aan afrika. Er leeft niet gek veel wild buiten de parken dus is het erg leuk als je er per ongeluk tegen oploopt.
Bij de fotostop van het stuwmeer zitten twee jongens prachtige beeldjes te verkopen. Weer in the middle of nowhere. Geen idee waar de jongens wonen want we hebben al tijden geen hutje gezien. Omdat ze op een eerlijke manier aan hun geld proberen te komen kopen we wat bij ze.
In Ficksburg maken we de laatste stop voor de grens met Lesotho. Tijd om te pinnen, tanken en lunchen. De grensovergang was geen enkel probleem. Maria en Vera zijn onder de indruk van het enorme contrast tussen de twee landen en wij zijn verbaasd om het land zo groen te zien. Tijdens de rit naar Maseru hebben we een hele barre omlegging. Een alternatief zandpas dat net iets te vaak de onderkant van de auto streelt.
Vlak voordat we bij de lodge zijn stoppen we om Mrs Makomiti gedag te zeggen. Ze is dolblij om ons te zien en dat is leuk. Het is al laat dus we stappen snel weer op om ons te melden bij de lodge. Kunnen we nog even ons instaleren en aanschuiven voor het diner
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Hoi bolletje om, dankjewel voor je reactie!
Weet je misschien ook welk park in Swaziland het leukst is?
HLANE, MLILWANE of MKHAYA?
We komen van Krugerpark, dus het zou leuk zijn om in Swaziland een ander soort wildpark te bezichtigen.
Alvast bedankt!
Weet je misschien ook welk park in Swaziland het leukst is?
HLANE, MLILWANE of MKHAYA?
We komen van Krugerpark, dus het zou leuk zijn om in Swaziland een ander soort wildpark te bezichtigen.
Alvast bedankt!
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vind mlilwane leuk. Makkelijk te bereiken. Leuke backpacker in het park. Je kunt in het park wandelen wat op niet veel andere plekken kan. Wild voor je deur. Mooie plek! Dicht bij ezelwini valei waar ook veel te zien en doen is.
-
Ah top! Dankjewel! We hebben mlilwane inmiddels geboekt!
Dan heb ik nog een allerlaatste vraag..
ken je misschien ook een betrouwbaar autoverhuurbedrijf in ZA?
En heb je ook tips welke type auto handig is? We willen reizen van joburg naar kaapstad, door swaziland en lesotho.
Alvast bedankt!
Dan heb ik nog een allerlaatste vraag..

ken je misschien ook een betrouwbaar autoverhuurbedrijf in ZA?
En heb je ook tips welke type auto handig is? We willen reizen van joburg naar kaapstad, door swaziland en lesotho.
Alvast bedankt!
- bolletjeom
- Reisexpert
alle bekende namen zijn betrouwbaar. Qua type auto... Niets te opzichtigs en niet te laag bij de grond. In lesotho is redelijk wat onverhard dus dan kan je wel wat ruimte onder je auto gebruiken
Sanne,
Aroundaboutcars wil ook wel eens scherp geprijsde auto's aanbieden. Zeker als je nog eens een 4x4 mocht overwegen: aroundaboutcars.com/
Aroundaboutcars wil ook wel eens scherp geprijsde auto's aanbieden. Zeker als je nog eens een 4x4 mocht overwegen: aroundaboutcars.com/
- bolletjeom
- Reisexpert
goede tip!!!
Wij hadden daar ook onze auto maar ik kon niet meer op de naam komen.
Wij hadden daar ook onze auto maar ik kon niet meer op de naam komen.
-
dankjewel! echt super handig zo'n forum!
wat voor auto's hebben jullie gehuurd?

Voor de "makkelijke" stukken (niet door woestijnen, bergen, zandwegen, etc.) heb ik altijd de goedkoopste auto genomen, een Volkswagen Citi Golf. Het ziet namelijk zwart van die witte autootjes
waardoor je als toerist (wandelende portemonnee!) minder opvalt. Zo een:
Voor de wat moeilijk begaanbaardere stukken (off-road, Namib desert, dat soort werk) heb ik een stevige 4x4 genomen.
Jij wilt Lesotho, het gebergte in. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en weet niet wat je buget is, maar als als je het kunt missen zou ik een 4x4 nemen. Wellicht niet direct noodzakelijk, maar wel zo lekker dat je net die extra power bij de hand hebt mocht je het nodig hebben. De wegen in Lesotho zijn niet vergelijkbaar met die in Zuid-Afrika.

Voor de wat moeilijk begaanbaardere stukken (off-road, Namib desert, dat soort werk) heb ik een stevige 4x4 genomen.
Jij wilt Lesotho, het gebergte in. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en weet niet wat je buget is, maar als als je het kunt missen zou ik een 4x4 nemen. Wellicht niet direct noodzakelijk, maar wel zo lekker dat je net die extra power bij de hand hebt mocht je het nodig hebben. De wegen in Lesotho zijn niet vergelijkbaar met die in Zuid-Afrika.
- bolletjeom
- Reisexpert
maar als je de sani pas niet doet en alleen de "hoofdweg" naar malealea dan heb je een 4x4 in lesotho ook niet echt nodig. Die weg is niet volledig verhard maar op zich niet slecht.
Ik weet niet meer wat voor auto ik had. een gewone middenklasser ala opel astra ofzo ( bestaan die nog?)
Ik weet niet meer wat voor auto ik had. een gewone middenklasser ala opel astra ofzo ( bestaan die nog?)