Vrijwilligerswerk in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
jitsketje
Wereldreiziger

Vrijwilligerswerk in Azië

Bericht door jitsketje »

Hallo,

Het is nog ver weg maar in de zomer van 2012 zit ik er over te denken om voor ongeveer 7 weken (Heb helaas niet langer vakantie van de Uni) naar Azie te vertrekken.
Ik zou er graag een combinatie doen van vrijwilligerswerk en rondreizen en het liefst ook nog wat landen combineren.
Via Travel Active kun je bijv. een cultuurweek doen, vrijwilligersweek, strandweek etc..
Zoiets zou ik graag willen alleen is het met een organisatie vaak wel erg duur en dat kan misschien wel goedkoper als je het zelf regelt.
Zijn die mogelijkheden er om dat zelf te regelen?
Ik zelf heb een voorkeur voor Thailand, China, India en Sri Lanka..maar opzich sta ik voor alles open en ik kom vast nog wel eens terug om meer te zien want in 7 weken kan toch lang niet alles.
We heeft er tips?
Wat voor route?
Organisatie?
Waar zou ik heen moeten?
Welke landen combineren?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Jitske.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6/7 weken vrijwilligerswerk en rondreizen in Azie?

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn advies zou zijn 2 landen kiezen en daar die 6/7 weken voor nemen helemaal als je ook vrijwilligerswerk wilt gaan doen.
Jenny
Reisexpert

Re: 6/7 weken vrijwilligerswerk en rondreizen in Azie?

Bericht door Jenny »

Je zou er voor kunnen kiezen om een project te doen via SIW: www.SIW.nl
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
AliceDijkhuizen

Vrijwilligerswerk Azie m.b.t gezondheidszorg

Bericht door AliceDijkhuizen »

Hallo allemaal,

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Ik ben van plan om komend jaar 2 weken naar Azie te gaan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Omdat ik een medische opleiding volg, lijkt het me leuk om vrijwilligerswerk in de gezondheidszorg te gaan doen. Ik ben erg benieuwd hoe de gezondheidszorg in Azie eruit ziet, welke verschillen er zijn en daarnaast hoop ik enige kennis op te doen tijdens deze 2 weken.
Mijn vraag is of er iemand ervaring met vrijwilligerswerk in Azie m.b.t de gezondheidszorg heeft? En hoe was
deze ervaring? Ik ben erg benieuwd en hoop dat een van jullie mijn vraag kan beantwoorden!

Alvast bedankt in iedergeval!

Groetjes, Alice Dijkhuizen
hanneke88
Reiziger

Re: Vrijwilligerswerk Azie m.b.t gezondheidszorg

Bericht door hanneke88 »

Hoi Alice,

helaas ik heb geen antwoord op je vraag. Heb je al nagedacht over het land waar je naar toe wilt? 2 weken is namelijk echt een hele korte tijd, over je jetlag heen komen, naar je locatie toe reizen, wennen aan de plek, antwoord zoeken op je vragen.... succes en ik hoop dat er iemand is die je vragen daadwerkelijk kan beantwoorden.

Groetjes, Hanneke
ActivityInt

Bericht door ActivityInt »

Hoi!

Wat mooi om te lezen dat je plannen hebt om in de gezondheidszorg in Azië aan de slag te gaan. Ik heb dit soort werk zelf niet gedaan maar via de organisatie waar ik werk hebben we al wel mensen geplaatst op een medisch project in Chiang Mai. Als je het leuk vind om met deze mensen in contact te komen dan mag je een mailtje sturen naar yteeselink@activityinternational.nl. Zij kan je dan email adressen doorgeven!
Heel veel succes met je zoektocht naar een mooi project én natuurlijk met je studie.

Groetjes,
Yvette Bosch
AliceDijkhuizen

Bericht door AliceDijkhuizen »

Heel erg bedankt voor de reacties en het gegeven emailadres! Ik ga er deze week werk van maken en hoop dat ze me verder kunnen helpen.. Het lijkt me een hele leuke, maar ook leerzame uitdaging:)

Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Alice
Plaats reactie