Route Thailand
Re: Beste route Thailand? (We vertrekken morgen!)
Oh, enne Tivka, ik zal er hier ook een aanmaken 

Dan kan ik je de eerste 2.5 weken wel extra support geven mocht je dat nodig hebbenrenee_ schreef:Oh, enne Tivka, ik zal er hier ook een aanmaken

Top! Altijd fijn om te weten dat ik hier nog vragen kan stellen 

Ik vertrek morgen, dus wellicht kom ik je nog tegenrenee_ schreef:Top! Altijd fijn om te weten dat ik hier nog vragen kan stellen

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Haha wie weet! Fijne reis alvast
-
- Reisexpert
beetje laat misschien...kzie het nu pas.
Ik zou zeker niet zo lang in lopburi blijven moest ik jullie zijn. inderdaad er zitten er apen, wel eens leuk om te zien maar als je eens een 4tal uur in het dorpje blijft heb je het wel gezien (tempel en een wandeling door het centrum)
Je kan in het station van lopburi je bagage opbergen en ze nadien oppikken en de trein naar ayuthaya nemen
have fun
Ik zou zeker niet zo lang in lopburi blijven moest ik jullie zijn. inderdaad er zitten er apen, wel eens leuk om te zien maar als je eens een 4tal uur in het dorpje blijft heb je het wel gezien (tempel en een wandeling door het centrum)
Je kan in het station van lopburi je bagage opbergen en ze nadien oppikken en de trein naar ayuthaya nemen
have fun
-
Ik zit even op een andere account, want mijne (renee_) doet het niet ofzo? ik kan me niet inloggen.
Maar inderdaad, we zitten nu in Ayutthaya, vanochtend aangekomen, en alles al gezien (hadden een motor gehuurd). Morgen ochtend willen we naar Lopburi, en dan in de avond naar Kanchanaburi. We weten alleen echt niet hoe! We zouten het alleen weten : Ayutthaya - Lopburi - Ayutthaya - Bangkok - Kanchanaburi.
Er waren wel meer tussenstops dachten we, iets met een S. Maar als nog., weten we de tijden en busnummers niet.. Op internet vinden we bijna alleen dingen over van kanchanaburi naar ayutthaya, niet de andere kant op!
Maar inderdaad, we zitten nu in Ayutthaya, vanochtend aangekomen, en alles al gezien (hadden een motor gehuurd). Morgen ochtend willen we naar Lopburi, en dan in de avond naar Kanchanaburi. We weten alleen echt niet hoe! We zouten het alleen weten : Ayutthaya - Lopburi - Ayutthaya - Bangkok - Kanchanaburi.
Er waren wel meer tussenstops dachten we, iets met een S. Maar als nog., weten we de tijden en busnummers niet.. Op internet vinden we bijna alleen dingen over van kanchanaburi naar ayutthaya, niet de andere kant op!
Regel je visum voor Vietnam nog wel in Bangkok! Dat had je eigenlijk al in Nederland moeten doen. Zonder visum kom je het land niet in en je krijgt het niet op het vliegveld als je geen visumautorisatiebrief hebt. Na Vietnam niet te lang blijven in Thailand, want dat komt soms over als een koude douche. VN is zo onvoorstelbaar mooi en bijzonder.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je kunt tegenwoordig je visum voor Vietnam online regelen, misschien is dat een optie voor je.KR1275 schreef:Regel je visum voor Vietnam nog wel in Bangkok! Dat had je eigenlijk al in Nederland moeten doen. Zonder visum kom je het land niet in en je krijgt het niet op het vliegveld als je geen visumautorisatiebrief hebt. Na Vietnam niet te lang blijven in Thailand, want dat komt soms over als een koude douche. VN is zo onvoorstelbaar mooi en bijzonder.
Klopt, maar dat moet wel tijdig gebeuren. Ik regel dat ook altijd online. Je krijgt dan een autorisatiebrief per mail en met die brief kun je voor 25 dollar op de airport van binnenkomst (in Vietnam) een visum regelen. Zonder die brief of zonder visum kom je het land niet in, en op de airport regelen lukt dan niet. Een dag voordat men naar Bangkok vliegt (topic-starter) is te laat, maar dan kan men altijd nog een visum regelen op de Vietnamese ambassade in Bangkok. Als het goed is, kun je niet inchecken zonder visum, maar de laatste keer (juni dit jaar) is niet naar mijn visum gevraagd of gekeken. In november ga ik weer en de autorisatiebrief heb ik al. In Cambodja kun je tegenwoordig wél op de luchthaven van binnenkomst een visum aanvragen (kost 20 dollar). Dit zijn overigens van die landen, waar je na een eerste indruk graag weer naar terug wilt.
-
- Reisexpert
Begin Thailand
Hallo!
Ik ga op reis!
Op 30 Januari kom ik om 10 uur 's ochtends aan in Thailand (is de bedoeling).
Ik vlieg op Bangkok, maar daar wil ik liever niet blijven; voelt een beetje te hectisch om daar te beginnen.
Mijn idee was eigenlijk om in het Zuiden (in de Thaise laars, zeg maar) links of rechts te beginnen en zo al eiland/vasteland-hoppend een rondje te maken door de laars en daarna de rest van Thailand te doen.
Nu zoek ik eigenlijk alleen een beginpunt (de rest wijst zich dan vanzelf wel, met tips van reizigers aldaar).
Ik wil deze week een binnenlandse vlucht gaan boeken, maar ik weet niet zo goed waarheen.
Op Koh Lanta ben ik al geweest en ik heb al één leuke tip voor Phuket (dank, Steven, ziet er mooi uit).
Maar misschien heeft iemand anders nog een goede tip (uit ervaring) voor een mooie, rustige (budget)accommodatie (liefst een hutje op het strand en niet al te ver -geen uren- van een vliegveld) om een paar dagen tot rust te komen, te acclimatiseren en het afscheid van de mensen thuis een beetje te verwerken ERGENS in de laars van Thailand (maakt echt niet uit waar).
Alle tips zijn welkom. Vast dank!
Groeten,
Siem
Ik ga op reis!
Op 30 Januari kom ik om 10 uur 's ochtends aan in Thailand (is de bedoeling).
Ik vlieg op Bangkok, maar daar wil ik liever niet blijven; voelt een beetje te hectisch om daar te beginnen.
Mijn idee was eigenlijk om in het Zuiden (in de Thaise laars, zeg maar) links of rechts te beginnen en zo al eiland/vasteland-hoppend een rondje te maken door de laars en daarna de rest van Thailand te doen.
Nu zoek ik eigenlijk alleen een beginpunt (de rest wijst zich dan vanzelf wel, met tips van reizigers aldaar).
Ik wil deze week een binnenlandse vlucht gaan boeken, maar ik weet niet zo goed waarheen.
Op Koh Lanta ben ik al geweest en ik heb al één leuke tip voor Phuket (dank, Steven, ziet er mooi uit).
Maar misschien heeft iemand anders nog een goede tip (uit ervaring) voor een mooie, rustige (budget)accommodatie (liefst een hutje op het strand en niet al te ver -geen uren- van een vliegveld) om een paar dagen tot rust te komen, te acclimatiseren en het afscheid van de mensen thuis een beetje te verwerken ERGENS in de laars van Thailand (maakt echt niet uit waar).
Alle tips zijn welkom. Vast dank!
Groeten,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Begin Thailand
als je gaat vliegen lijkt het me dat je gaat uitkomen in Phuket of op Ko Samui. Volgens mij kan je qua weer op het moment het beste aan de phuket kant zitten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Een heel ander idee maar waarom kies je niet een plek zoals kanchanaburi waar je makkelijk met de bus komt en ook een paar dagen prima kunt relaxen. Dan wel geen strand maar lekker hangmatje aan de rivier is ook niet verkeerd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
@ Bolletjeom: Bedankt. Ja, Phuket was ook een beetje mijn idee, maar dat vond ik 2 jaar geleden zo'n vreselijk oord (ben toen gevlucht na 1 dag). Vandaar dat ik nog even verder wilde shoppen. Op zich kan ik een tripje met de boot van een uurtje of twee ook nog wel aan. Ik dacht zelf aan vliegen op Phuket of op Krabi, maar de andere kant is ook prima, Surat Thani of Samui.
Maar ik zoek vooral een leuk adresje.
Iemand die ergens gelogeerd heeft en dat erg fijn vond. Of iemand die iets aanbiedt.
Dan hoef ik bij aankomst niet meer zo te zoeken en zit ik meteen goed voor een of twee week, dat was het eigenlijk meer : )
Verwend, hè?
@Tikva: Dank voor de tip. Daar ga ik zeker nog naartoe, maar ik wil graag gaan duiken die eerste paar weken, vandaar het strand.
ps. andere suggesties zijn heus weeeeeeeeeeeeeeeeelkom, hoor!
Maar ik zoek vooral een leuk adresje.
Iemand die ergens gelogeerd heeft en dat erg fijn vond. Of iemand die iets aanbiedt.
Dan hoef ik bij aankomst niet meer zo te zoeken en zit ik meteen goed voor een of twee week, dat was het eigenlijk meer : )
Verwend, hè?
@Tikva: Dank voor de tip. Daar ga ik zeker nog naartoe, maar ik wil graag gaan duiken die eerste paar weken, vandaar het strand.
ps. andere suggesties zijn heus weeeeeeeeeeeeeeeeelkom, hoor!
-
- Reisexpert
: (
Ik had best wat meer input verwacht....
Of wil iedereen z'n geheime mooie plekjes soms geheim houden..............?
Ik had best wat meer input verwacht....
Of wil iedereen z'n geheime mooie plekjes soms geheim houden..............?