Sydney-Melbourne en heleboel vragen!

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
MartijnenEsther

Sydney-Melbourne en heleboel vragen!

Bericht door MartijnenEsther »

Sydney-Melbourne
Wij reizen 8 maanden rond in Australie met een 4WD, en zijn nu in omgeving van Kununarra (en dus bijna in Northern Territory)
In Januari ontmoeten wij familie in Sydney en reizen gezamenlijk richting Melbourne. Tot nu toe hebben wij dus de reiservaring in WA en omdat het aan de andere kant toch wel anders schijnt te zijn hebben we een aantal vragen over verschillende onderwerpen.
-hoe zijn de campingvoorzieningen (prijs/aanbod/ruimte/natuur)
-zijn er op de route of in de omgeving ervan ook free campsites/rest area’s
-hoe zijn de sanitaire voorzieningen onderweg
-welke uitstapjes zijn er in de omgeving te doen (met/zonder 4WD)
-hier in WA zien we Apollo heel veel rijden, is deze ook het meest voorkomend aan de andere kant? En is een huurauto/camper met of zonder sanitaire voorzieningen aan te bevelen of niet?
-wat is de beste periode om een huurauto/camper te boeken, zijn er aanbiedingen in bepaalde periodes? Geldt de regel hoe eerder hoe beter, of zijn er ook “last minutes”?
En dan een vraag van hele andere orde, maar niet minder belangrijk hoeveel alcohol mag er vanuit (in koffer en handbagage (kopen op schiphol) worden meegenomen?
Het zijn een heleboel vragen, en wij hopen dat jullie ons wat verder “op weg”kunnen helpen :)
Alvast heel erg bedankt!
PS we zoeken ook nog naar (betaalbare) accommodatie in Sydney rond oud en nieuw…tips zijn zeer welkom :)
Kars
Wereldreiziger

Re: Sydney-Melbourne en heleboel vragen!

Bericht door Kars »

Ik weet eigenlijk maar op 1 vraag het antwoord. In de buurt van Sydney zijn de blue mountains en hunter valley heel erg bekend om de uitstapjes en ook de central coast. Schijnen alle drie erg mooi te zijn. Zelf ben ik nog van plan daar dus ook heen te gaan.
Voedsel mee Australië in nemen is niet toegestaan voor zover ik weet. Toen ik een maand geleden Australië aankwam werd hier ook streng op gecontroleerd, volgens mij zijn alcoholische dranken dus ook niet toegestaan om mee te nemen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je mag gewoon voedsel en alchohol mee Australie innemen. Dit moet je ook aangeven op het formulier. Ik weet niet hoeveel maar via google kun je dit vast gewoon vinden. Ik heb zelf Australie ook thee en dropjes enzo mee genomen zolang je het maar eerlijk invult.
Verder moet je gaan opschieten met accomodatie in Sydney waarschijnlijk ben je al te laat en zal het jet niet meer zo makkelijk lukken. Dit komt omdat de Ozzies ook vakantie hebben en in de stad verblijven.
Je kunt regelmatig acties vinden als je gaat zoeken. Dit heeft niets te maken met lastminute.

gr van Moira
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Ah vandaar. Bij de douane zag ik heel veel mensen al hun spullen uitpakken en voedsel overal vandaan toveren. Ik dacht dat dat was doordat het niet toegestaan was, mede ook doordat ik geïnformeerd was dat je geen voedsel mee mocht nemen Australië in. Maar dat was zeker dan voor het aangeven.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Vergeleken met WA heeft de oostkust veel meer campings en voorzieningen. Het is dichter bevolkt, dus meer dorpjes/stadjes etc. Het boek Camps 5 (of 6 ondertussen) is een aanrader. Daar staan heel veel campings in door heel het land, van natuurcampings tot gratis plekken tot commerciele campings. Heb je gelijk ook een goed kaartenboek.

Hou er wel rekening mee dat het in december en januari de grote zomervakantie is in Australie en het dus heel erg druk is op de campings. Omdat januari ook de meest toeristische maand is, zal het moeilijk worden om goedkope deals te krijgen voor huurauto's. En lastminute zal helemaal moeilijk zijn...

Je mag volgens mij 1 liter per persoon aan alcohol meenemen tax free.

Veel plezier! ^O^

P.s. Net over de grens met de NT ligt het Keep River National Park, nog een aanrader! Is schitterend!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Kars schreef:Ah vandaar. Bij de douane zag ik heel veel mensen al hun spullen uitpakken en voedsel overal vandaan toveren. Ik dacht dat dat was doordat het niet toegestaan was, mede ook doordat ik geïnformeerd was dat je geen voedsel mee mocht nemen Australië in. Maar dat was zeker dan voor het aangeven.
Ja dat is om te kijken dat je geen zuivelprodukten of verboden produkten het land in neemt bepaald fruit is ook verboden. Maar alles met koekjes en snoepjes enzo mag je gewoon invoeren geen probleem. Zolang je op het formulier maar aangeeft dat je eten bij hebt.
Plaats reactie