Wat neem je mee naar Australië
Wat neem je mee naar Australië
Hoi,
Ik ga over drie weken naar australië, maar nu vroeg ik mij af neem je handdoeken mee of zullen die te verkrijgen zijn in de hostels.
En misschien hebben jullie nog wat tips over wat je wel echt bij je moet hebben en wat niet.
Ik weet dat het persoons gebonden kan zijn wat je wel en niet meeneemt, maar ik hoor graag wat jullie me aanraden om wel of niet mee te nemen.
Alvast bedankt.
groetjes sabrine
Ik ga over drie weken naar australië, maar nu vroeg ik mij af neem je handdoeken mee of zullen die te verkrijgen zijn in de hostels.
En misschien hebben jullie nog wat tips over wat je wel echt bij je moet hebben en wat niet.
Ik weet dat het persoons gebonden kan zijn wat je wel en niet meeneemt, maar ik hoor graag wat jullie me aanraden om wel of niet mee te nemen.
Alvast bedankt.
groetjes sabrine
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: wat neem je mee
Ik heb eigenlijk altijd 2 sneldrogende handdoeken bij mij. In australie weet ik het niet, maar in europa krijg je ook heel vaak geen handdoeken en vind een eigen handdoekje altijd wel prettig..
verder ligt het er heel erg aan hoe lang je gaat en wat je gaat doen voor dingen die je echt bij je moet hebben.. ik heb altijd zoiets van als ik paspoort en geld heb dan zou ik de dingen die ik mis of vergeet altijd nog bij kunnen kopen ook al probeer ik dit te voorkomen,, maar goed ik vergeet vaak stomme dingen als ondergoed en sokken..
verder ligt het er heel erg aan hoe lang je gaat en wat je gaat doen voor dingen die je echt bij je moet hebben.. ik heb altijd zoiets van als ik paspoort en geld heb dan zou ik de dingen die ik mis of vergeet altijd nog bij kunnen kopen ook al probeer ik dit te voorkomen,, maar goed ik vergeet vaak stomme dingen als ondergoed en sokken..
Wij hebben nergens in een hostel in Australie handdoeken gekregen. Wij hadden net als Globeskater twee sneldrogende handdoeken bij ons. Ik heb wel af en toe gezien dat je handdoeken kunt huren.
En wat betreft andere zaken die je bij je moet hebben, ik heb veel gehad aan de paklijst van bolletjeom. Die heeft ze op haar website staan. Niet dat je alles mee moet nemen, maar het is een heel handige leidraad. Nog bedankt bolletjeom
En wat betreft andere zaken die je bij je moet hebben, ik heb veel gehad aan de paklijst van bolletjeom. Die heeft ze op haar website staan. Niet dat je alles mee moet nemen, maar het is een heel handige leidraad. Nog bedankt bolletjeom

- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb mijn megagrote paklijst hier staan: http://www.scribd.com/doc/3274336/Paklijst-Backpacken
Maar voor Australië zou ik zeggen: neem zo min mogelijk mee, alles is hier te koop
Handdoek is wel fijn om te hebben, ik vind die sneldrogende dingen vreselijk en heb dus altijd een 'gewone' mee. Dingen als zonnebrand en muggenspul zeker hier kopen!
Vergeet voor Australië zeker geen warme trui mee te nemen, ik zie hier in het hostel zoveel mensen blauw binnenkomen omdat ze het erg koud hebben en alleen een korte broek en slippers mee hebben, erg grappig (niet voor hen natuurlijk). Hier regent het ook en is het vooral 's avonds fris hoor!
Maar voor Australië zou ik zeggen: neem zo min mogelijk mee, alles is hier te koop

Vergeet voor Australië zeker geen warme trui mee te nemen, ik zie hier in het hostel zoveel mensen blauw binnenkomen omdat ze het erg koud hebben en alleen een korte broek en slippers mee hebben, erg grappig (niet voor hen natuurlijk). Hier regent het ook en is het vooral 's avonds fris hoor!

http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Re: Wat neem je mee naar Australië
Zoals Nienke ook zegt, het kan 's avonds en 's nachts erg koud worden zodra de zon onder is. Wat lekkere warme kleren zou ik dus zeker aanraden. Ik zou het zelfs zo bond gemaakt hebben om mijn winterjas mee te hebben genomen, als ik wist hoe koud het hier kan worden
Overdag is het lekker warm, maar daarna koelt het als een gek af. Ik loop dan ook 's avonds meestal met een t-shirt, vest en daarover me zomerjas.

Twee handdoekjes zijn zeker geen overbodige luxe. Ik vind die sneldrogende ook vreselijk en neem gewoon hele oude mee. Die zijn dun van de ouderdom, drogen nog prima en drogen bijna sneller dan die 'sneldrogende'.
Nog een tip: vertrek je uit een hostel en zie je geen kans je handdoek te drogen: droog je die laatste ochtend af met een kussensloop van het hostel (die gaat toch in de was) zodat je geen kleffe, natte handdoek in je tas hebt.
Verder zou ik geen spijkerbroek meenemen. Die kregen drogen zo langzaam en ze zijn zwaar bovendien. Ik had twee broeken mee (een afrits en een wat nettere) en verder rokjes (ideaal klein) en leggings (voor als het koud werd, ook mooi klein).
Een warme trui of vest is zeker aan te raden voor de wat koudere avonden/nachten. Evenals iets dikkere sokken.
Ik werk altijd met 'laagjes'. Hemd, t-shirt, longsleeve-shirt, vest, jas.
Dan zijn slippers of makkelijke sandalen nog makkelijk voor lopen in het hostel (doucheruimte) en voor uitstapjes in de stad. Wandelschoenen voor als je echt flinke stukken wilt wandelen en anders gewoon sneakers oid.
Zonnebrand, muggenspul, shampoo e.d. allemaal daar kopen.
En och; kleding is daar zat te koop, dus liever te weinig en bijkopen dan te veel.
Nog een tip: vertrek je uit een hostel en zie je geen kans je handdoek te drogen: droog je die laatste ochtend af met een kussensloop van het hostel (die gaat toch in de was) zodat je geen kleffe, natte handdoek in je tas hebt.
Verder zou ik geen spijkerbroek meenemen. Die kregen drogen zo langzaam en ze zijn zwaar bovendien. Ik had twee broeken mee (een afrits en een wat nettere) en verder rokjes (ideaal klein) en leggings (voor als het koud werd, ook mooi klein).
Een warme trui of vest is zeker aan te raden voor de wat koudere avonden/nachten. Evenals iets dikkere sokken.
Ik werk altijd met 'laagjes'. Hemd, t-shirt, longsleeve-shirt, vest, jas.
Dan zijn slippers of makkelijke sandalen nog makkelijk voor lopen in het hostel (doucheruimte) en voor uitstapjes in de stad. Wandelschoenen voor als je echt flinke stukken wilt wandelen en anders gewoon sneakers oid.
Zonnebrand, muggenspul, shampoo e.d. allemaal daar kopen.
En och; kleding is daar zat te koop, dus liever te weinig en bijkopen dan te veel.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
zijn leggings goed te krijgen in australie?
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Haha, ja Australië is zelfs het land van de leggings vind ik. De meiden dragen hem hier gewoon als een soort vervangende broek trouwens.
Ohja en je kunt hier geweldig shoppen dus no worries.
Mijn favoriete winkels zijn: Cotton On (soort H&M, veel goedkoop basic spul en erg leuke jurkjes/shirtjes/sjaaltjes, alleen de schoenen zijn er niet zo goed (maarja voor 10 dollar moet je ook niets verwachten)), Jeanswest en Just Jeans (allebei hippe, goede kwaliteitskleding voor niet al teveel geld, beetje Vero Moda achtig), soms de Supre (erg goedkoop spul, wel een beetje apart, zo hebben ze op het moment vooral veel tijgerprint, haha, volgens mij richten ze zich meer op tieners) en ze hebben in Sydney hier ook net de Zara geopend, waar iedereen helemaal wild van wordt, maar waar ik nog niets leuks heb kunnen vinden
Verder gewoon de Esprit en heel veel leuke surfshops met merken als Billabong, Ripcurl en Quicksilver e.d. (meestal wel iets duurder allemaal vanwege de merknamen, maar wel weer goedkoper dan dat je het in Europa zou kopen)
Ohja en je kunt hier geweldig shoppen dus no worries.
Mijn favoriete winkels zijn: Cotton On (soort H&M, veel goedkoop basic spul en erg leuke jurkjes/shirtjes/sjaaltjes, alleen de schoenen zijn er niet zo goed (maarja voor 10 dollar moet je ook niets verwachten)), Jeanswest en Just Jeans (allebei hippe, goede kwaliteitskleding voor niet al teveel geld, beetje Vero Moda achtig), soms de Supre (erg goedkoop spul, wel een beetje apart, zo hebben ze op het moment vooral veel tijgerprint, haha, volgens mij richten ze zich meer op tieners) en ze hebben in Sydney hier ook net de Zara geopend, waar iedereen helemaal wild van wordt, maar waar ik nog niets leuks heb kunnen vinden

http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
gelukkig maar qua leggings, op één of andere manier heb ik ze de llaatste week allemaal versleten en zie dan nog maar zomerse leggings in Nederland te vinden met de winter voor de deur 
enne denk dat ik nog wel wat moet shoppen, wil nog nieuwe nette broek erbij, een colbertje want die krijg je nooit netjes mee in backpack net als een blouse..
Vind het wel fijn dat de kledingmaten in Australie denk ik redelijk overeen komen met Nederland dan kan je tenminste broeken kopen in Azie moet je ze op maat llaten maken

enne denk dat ik nog wel wat moet shoppen, wil nog nieuwe nette broek erbij, een colbertje want die krijg je nooit netjes mee in backpack net als een blouse..
Vind het wel fijn dat de kledingmaten in Australie denk ik redelijk overeen komen met Nederland dan kan je tenminste broeken kopen in Azie moet je ze op maat llaten maken

Wat waren die sneldrogende handdoekjes makkelijk! Aanbevolen om er een stuk of 2 van mee te nemen! Ik vond ze echt enorm handig.
Qua andere dingen zijn hierboven al genoeg tips gegeven.
Qua andere dingen zijn hierboven al genoeg tips gegeven.

“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Het is al gezegd: Koop hier geen deet, maar haal het in Australië. Een hele goede is Aerogard, of gebruik een mosquito coil. Qua kleding is alles al gezegd, het is erg leuk shoppen daar in de surfstores. Koop daar een paar slippers, ze zijn zo leuk en je hebt zoveel keus! Verder: genoeg GB-tjes in je fotocamera en een goed humeur 

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..