www.workaway.info
www.workaway.info
Via een vriendin kwam ik terecht op de website workaway.info . Hierop staan alerlei particulieren en organisaties van over de hele wereld die vrijwilligers zoeken. In ruil voor 5 uur werken per dag (5 dagen per week) krijg je onderdak en eten. Het lijkt dus veel op het WWOOF idee, maar dan zijn het niet alleen maar biologische boerderijen maar werkelijk van alles en nog wat, van liefdadigheids projecten tot au pair etc. etc. En je kunt dus mensen vinden in de hele wereld! Ookal heb ik nog helemaal geen ervaring, lijkt met mij echt een superwebsite en een aanrader voor iedereen die niet alleen wil reizen maar een land ook van een andere kant wil leren kennen door te werken. Als er hier mensen zijn met ervarginen met deze site, dan hoor ik er heel graag over!
(Ik heb gezocht en kon nog niets vinden op dit forum over deze site, maar mocht er toch al een topic over zijn, sorry en dan mag deze natuurlijk weg...)
EDIT: vergeten te vermelden: je moet wel betalen voor je lidmaatschap, maar dat kost voor 2 jaar slechts 18 euro (of 24 als je je met z'n tweeën inschrijft)
(Ik heb gezocht en kon nog niets vinden op dit forum over deze site, maar mocht er toch al een topic over zijn, sorry en dan mag deze natuurlijk weg...)
EDIT: vergeten te vermelden: je moet wel betalen voor je lidmaatschap, maar dat kost voor 2 jaar slechts 18 euro (of 24 als je je met z'n tweeën inschrijft)
-
Re: www.workaway.info
Ik en mijn vriendin zitten op dit moment in Zuid Spanje via workaway, en het is echt perfect. Onze host is supervriendelijk en we leren echt superveel. Ik heb al een hoop geleerd op het gebied van koken & bouwen. Daarnaast hebben we elk weekend surfles, iets wat echt supervet is.
Wij kunnen alleen maar lof spreken over workaway, het stelt ons in staat om voor enkel de heen- & terugreis een vakantie te hebben van 4 maanden in zuid spanje.
We werken hier 5 uurtjes per dag, 5 dagen in de week. Starten rond half10, en zijn om half3 klaar, precies op tijd voor de Lunch en in de middag gaan we vaak naar het strand.
Als er mensen meer willen weten over hoe en wat hier, laat het dan weten. Wij zijn in ieder geval erg happy
Wij kunnen alleen maar lof spreken over workaway, het stelt ons in staat om voor enkel de heen- & terugreis een vakantie te hebben van 4 maanden in zuid spanje.
We werken hier 5 uurtjes per dag, 5 dagen in de week. Starten rond half10, en zijn om half3 klaar, precies op tijd voor de Lunch en in de middag gaan we vaak naar het strand.
Als er mensen meer willen weten over hoe en wat hier, laat het dan weten. Wij zijn in ieder geval erg happy

Hier zit ik nu optimaal te genieten van de Zon, strand, zee, wijn & heeeerlijk eten 

-
Wauw, dat lijkt mij erg leuk. Moet je ook betalen voor die surflessen dan? In welke stad zaten jullie?wereldreiziger8 schreef:Ik en mijn vriendin zitten op dit moment in Zuid Spanje via workaway, en het is echt perfect. Onze host is supervriendelijk en we leren echt superveel. Ik heb al een hoop geleerd op het gebied van koken & bouwen. Daarnaast hebben we elk weekend surfles, iets wat echt supervet is.
Ik ben ook eens een kijkje gaan nemen naar deze site en ben wel geïnteresseerd in het concept. Wegens weinig interesse van heel wat van mijn vrienden om op vakantie te gaan zoek ik een alternatief en dit lijkt mij wel leuk om te doen...
Groetjes
Tan
Groetjes
Tan
Ik ga richting het einde van het jaar waarschijnlijk naar Thailand. Dan lijkt me zoiets als workaway.info/14977793494d-en.html wel erg cool voor een tijd.
Iemand toevallig info over hoe lang je in Thailand kan verblijven zodat ik dit wellicht als optie mee kan nemen? En ik neem aan dat zonder loon je eigenlijk niet betaald word en geen working visa nodig hebt?
Iemand toevallig info over hoe lang je in Thailand kan verblijven zodat ik dit wellicht als optie mee kan nemen? En ik neem aan dat zonder loon je eigenlijk niet betaald word en geen working visa nodig hebt?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor alle werk heb je in Thailand een workpermit nodig. Een non-immigrant visa B is vereist om dat te kunnen krijgen, daarvoor heb je een hele hoop papierwerk nodig van de vrijwilligersorganisatie.marshall schreef:Ik ga richting het einde van het jaar waarschijnlijk naar Thailand. Dan lijkt me zoiets als http://www.workaway.info/14977793494d-en.html wel erg cool voor een tijd.
Mijn inschatting: je gaat illegaal werken, en dat levert slechts zelden problemen op. Als het problemen oplevert ben je wel de pineut.
Is het niet zo dat je helpt ipv werkt? Je verdiend er geen geld mee, wel gratis slapen / eten oid. 

- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Maakt voor Thailand niets uit, work permit is vereist. ook al krijg je er niets voor betaald.marshall schreef:Is het niet zo dat je helpt ipv werkt? Je verdiend er geen geld mee, wel gratis slapen / eten oid.
-
Qreply
Hallo Marshall,
Het project in Thailand uit je link ziet er gaaf uit. Ben je dat nog steeds van plan en heb je al contact gelegd?
Ik vraag het omdat mijn vriend en ik ook van plan zijn eind dit jaar naar Thailand te gaan - half oktober start onze wereldreis van 8 mnd - en ik oriënteer me op vrijwilligerswerk onderweg.
Werkvisa etc zal vast nog wat voeten in de aarde hebben maar dat kom ik dan wel tegen de komende tijd.
Groeten en alvast een toffe reis gewenst!
Miriam
Het project in Thailand uit je link ziet er gaaf uit. Ben je dat nog steeds van plan en heb je al contact gelegd?
Ik vraag het omdat mijn vriend en ik ook van plan zijn eind dit jaar naar Thailand te gaan - half oktober start onze wereldreis van 8 mnd - en ik oriënteer me op vrijwilligerswerk onderweg.
Werkvisa etc zal vast nog wat voeten in de aarde hebben maar dat kom ik dan wel tegen de komende tijd.
Groeten en alvast een toffe reis gewenst!
Miriam
-
Heb net ook even een kijkje genomen op de website en het lijkt me inderdaad een leuke ervaring om op deze manier af te reizen naar Marokko. Dus als ik het goed begrijp krijgje een kamer of appartemen in ruil voor je inspanning tot je beschikking en een maaltijd. Nou dat lijkt me wel een fair deal en een prachtige manier om Marrekesh van de zomer te ontdekken.tanneman schreef:Ik ben ook eens een kijkje gaan nemen naar deze site en ben wel geïnteresseerd in het concept. Wegens weinig interesse van heel wat van mijn vrienden om op vakantie te gaan zoek ik een alternatief en dit lijkt mij wel leuk om te doen...
Groetjes
Tan
Laatst gewijzigd door Tikva op 22 okt 2011 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame verwijderd
Reden: reclame verwijderd
Ik heb me net ingeschreven op de site. Ben benieuwd waar ik in Australie allemaal terecht kom door middel van deze site!
Inmiddels al weer 4 hosts gehad hier in Australia. Vrienden voor het leven gemaakt via deze site. Ik kan het iedereen aanraden!
Kunnen jullie mij vertellen waar dat adresje in Zuid spanje is via workaway. Dit lijkt me super, de mensen zijn aardig hebt in de middag vrij en kunt surfen