2 maanden blijven na J-1 visum
-
- Wereldreiziger
2 maanden blijven na J-1 visum
Hallo allemaal!
Na een goed uur gezocht te hebben ben ik veel te weten gekomen over het J-1 visum. Half januari 2012 zal ik zelf op zo'n visum naar Amerika gaan om één semester te studeren in San Francisco. Het semester loopt 29 mei af ik verwacht daarmee ook mijn visum. De 30 dagen 'grace period' zal dan in gaan.
Nu is echter al een half jaar het plan om na mijn semester nog 2 maanden rond te gaan reizen met een vriend van me. Hij zal dan begin juni op een toeristenvisum naar SF komen, voor hem geen probleem. Ik zit nu echter met die enkele maand.. Beetje vervelend..
Mijn vraag is: is er de mogelijkheid om deze periode te verlengen zonden de aanvraag van $250 voor speciale gevallen. Of is er de mogelijkheid om bijvoorbeeld van tevoren al een toeristenvisum voor die periode aan te vragen? Een andere optie zou bijvoorbeeld zijn om naar canada vliegen en dan terug te komen op een normaal toeristenvisum, is dat bijvoorbeeld een mogelijkheid? Eigenlijk met andere woorden: is er de mogelijkheid om na mijn J1 op wat voor een manier dan ook nog 2 maanden te blijven? Zijn er mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn of hier ervaring mee hebben?
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Tim
Na een goed uur gezocht te hebben ben ik veel te weten gekomen over het J-1 visum. Half januari 2012 zal ik zelf op zo'n visum naar Amerika gaan om één semester te studeren in San Francisco. Het semester loopt 29 mei af ik verwacht daarmee ook mijn visum. De 30 dagen 'grace period' zal dan in gaan.
Nu is echter al een half jaar het plan om na mijn semester nog 2 maanden rond te gaan reizen met een vriend van me. Hij zal dan begin juni op een toeristenvisum naar SF komen, voor hem geen probleem. Ik zit nu echter met die enkele maand.. Beetje vervelend..
Mijn vraag is: is er de mogelijkheid om deze periode te verlengen zonden de aanvraag van $250 voor speciale gevallen. Of is er de mogelijkheid om bijvoorbeeld van tevoren al een toeristenvisum voor die periode aan te vragen? Een andere optie zou bijvoorbeeld zijn om naar canada vliegen en dan terug te komen op een normaal toeristenvisum, is dat bijvoorbeeld een mogelijkheid? Eigenlijk met andere woorden: is er de mogelijkheid om na mijn J1 op wat voor een manier dan ook nog 2 maanden te blijven? Zijn er mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn of hier ervaring mee hebben?
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Tim
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Re: 2 maanden blijven na J-1 visum
Lastig probleem.. naar Canada vliegen is in ieder geval geen optie. Als je naar Canada of Mexico gaat (en geen inwoner van dat land bent) dan krijg je geen recht op een nieuwe visum periode. Je zou dus ergens anders in latijns america heen moeten gaan bijvoorbeeld Belize o.i.d. (lees daarvoor even dit topic maanden-mexico-met-overstap-miami-t10637.html)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Wereldreiziger
Hoi! Mijn probleem is nog steeds niet opgelost.. Heeft er IEMAND ervaring met het omzetten van een Amerikaans visum als bijvoorbeeld een J-1 naar een B-1. Of heeft iemand ervaring met het I-539 formulier?
Alvast heel erg bedankt!
Tim
Alvast heel erg bedankt!
Tim
-
- Wereldreiziger
Voor geïnteresseerden: na veel rondvraag heb ik 4-5 mensen gehoord waarbij het gelukt is de grens met Mexico/Canada over te gaan en weer terug te komen op een ESTA, ik heb verder niemand gehoord bij wie het niet gelukt is. Naar mijn mening hebben de mensen die het proberen dus succes. Iedereen raad aan het bij de daadwerkelijke grens te doen (dus niet vliegen), het liefst bij drukke grensovergangen (Mexico Tijuana bijvoorbeeld) omdat ze daar minder moeilijk doen, Het is in principe niet illegaal dus het zou moeten lukken, wat iedereen wel zegt is dat je pech kunt hebben, maar ik ga dit met vertrouwen tegemoet.
Ik probeer het trucje rond eind Juni in Mexico bij de grensovergang bij Tijuana. Ik laat jullie weten of het gelukt is. Duim voor me!
Ik probeer het trucje rond eind Juni in Mexico bij de grensovergang bij Tijuana. Ik laat jullie weten of het gelukt is. Duim voor me!