Gitaar in Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Sanderopreis
Vakantieganger

Gitaar in Australie

Bericht door Sanderopreis »

Hey,

Ik heb even een vraagje aan jullie.

Ik speel zelf veel gitaar thuis en het lijkt mij leuk om dit ook in Australië te kunnen doen, maar om nu een gitaar mee te nemen is niet echt handig (maten in vliegtuig etc.)

Dus ik zat er aan de denken om er één in Australië te kopen. Gewoon eentje van een paar tientjes en dat is het. Het erom om een beetje te kunnen jammen ik neem aan dat dat regelmatig gebeurd. Toch????

Maar goed mijn vraag aan jullie is:

Ik wil met Greyhound reizen en is het makkelijk om met een gitaar te reizen? Hebben jullie ervaringen hier mee en hoe was dat?

Ik ben benieuwd en alvast bedankt

Gr.
Sander
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Gitaar in Australie

Bericht door WizardOfOss »

Sanderopreis
Vakantieganger

Top ^O^

Maar ik bedoelde geen elektrische gitaar maar een akoustische gitaar :P
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Da's inderdaad lastiger, de klankkast overtreft dan elke bierbuik...
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hey Sander!

Ik zie hier regelmatig in het hostel gasten inchecken met een gitaar (en zelfs met een surfboard), dus het is absoluut geen probleem om die mee te nemen. Reken er wel op dat je voor vluchten altijd iets moet bijbetalen (idd kun je ze ook hier kopen, maar er zijn genoeg mensen die er gewoon eentje van huis meenemen hoor) en bij shuttlebussen e.d. van tevoren moet aangeven dat je een groot item bij je hebt (maar volgens mij valt een gitaar hier niet eens onder).

Bij de Greyhound (zie http://www.greyhound.com.au/Footer/term ... ns.aspx#05) is het zo dat je dat je twee stuks bagage mee mag nemen (in het bagageruim, dus zonder de tas die je mee aan boord neemt), daarna moet je $10 per stuk bijbetalen. Voor een gitaar betaal je niets extra's, omdat het onder de 5kg en kleiner dan 2meter is. Je hoeft dit dus niet van tevoren aan te geven.

No Worries!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Sanderopreis
Vakantieganger

Bedankt voor je reactie.
Plaats reactie