2,5-3 maanden ecuador: te lang zonder andere landen? Tips?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
mjgberghuijs

2,5-3 maanden ecuador: te lang zonder andere landen? Tips?

Bericht door mjgberghuijs »

Hallo!

Ik vertrek in november alleen naar Ecuador en wil daar zo'n 2-3 maanden blijven. Mijn plannen zijn nu:
2 weken taalcursus in Tena
3 weken vrijwilligerswerk (Amazone)
5 weken backpacken

Ook al is Ecuador een heel divers land, vroeg ik me af of dit misschien niet te lang is voor slechts één land en of het misschien slimmer is ook een stuk Peru mee te pakken?
Of zijn er mensen die nog tips hebben voor reizigers die de tijd ervoor willen uittrekken om een land te leren kennen? :)
bolletjeom
Reisexpert

Re: 2,5-3 maanden ecuador: te lang zonder andere landen? Tip

Bericht door bolletjeom »

er is zat te zien en doen in ecuador.

Ik wil je zeker aanraden om naar de echte amazone te gaan. Als je vrijwilligerswerk bij tena in de buurt is dan is dit zo aan de rand dat je hoogst waarschijnlijk geen wild dier ziet.
Ik heb er tenminste nog nooit iets gezien.
Ga naar cuyabeno reserve!!! Daar struikel je over de gave dingen.
Lees op deze site bij de reis info er maar over.
Ik zit nu in de trein maar kan met gemak een route maken waar je vijf weken mee bezig bent en je alle hoeke van het land laat zien
ecuador is zo divers dat het voelt of je in 3 verschillende landen bent.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nee hoor. Er is zat te zien en doen voor 5 weken backpacken.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

je kunt makkelijk een stukje Colombia of Peru meepakken. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het deel van Colombia dat grenst aan Ecuador leuker is dan het Peruaanse deel dat grenst aan Ecuador. Dus tenzij je ver wilt reizen is denk ik Colombia een betere optie. Ik denk dan vooral aan Popayan, San Augustin, Tierradentro en de Las Lajas Basiliek in Ipiales (op de grens met Ecuador http://nl.wikipedia.org/wiki/Las_Lajas_basiliek).

Maar zonder problemen kun je 2,5 maanden in Ecuador besteden :) je hebt gewoon wat meer tijd om bijvoorbeeld de Galapagos te bezoeken, bergen te beklimmen en op het strand te liggen :)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Op zich heb je gelijk, maar die grensovergang is berucht. Dus vliegen naar Colombia of stukje Noord Peru lijkt me beter met de bus....
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

We hebben de grensovergang gehad van Ipiales richting Tulcan. Twee dagen in Ipiales gespendeerd en een dag in Tulcan, voor grensplaatsen waren het heel redelijke stadjes om te bezoeken. Met name Ipiales was erg aangenaam. Al met al was het de meest gemoedelijke grensovergang die we hebben gehad op onze reis. Dus verhalen over een beruchte overgang kan ik niet bevestigen :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ben er zelf te lang geleden geweest om nog practische tips te kunnen geven, maar 5 weken Ecuadort is zeker niet te veel. Ik zou wel proberen om de Galapogos Eilanden mee te nemen als je daar bent, dat vond ik echt ongelofelijk geweldig.
Plaats reactie