Route Zuid oost Azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jack84
Reiziger

Route Zuid oost Azie

Bericht door Jack84 »

hallo mede reizigers!

Rugzak gekocht, inhoud gekocht, ticket gekocht oftewel helemaal klaar! December kan niet snel genoeg dichterbij komen :-) Maar, als ik zo eens boven de kaart van Zuid oost Azie hang.... welke kant ga ik op? Uiteraart verwacht ik nu dat jullie zeggen: tja, waar je zelf heen wilt gaan! Dus zal ik even uitleggen waarom ik deze vraag stel.

De reis van 4 maanden doe ik namelijk in mijn eentje, dus verwacht ik op mijn reis veel mensen te gaan leren kennen en dan zou het dus dood zonde zijn als ik exact de andere kant op reis dan de 90% andere reizigers die ik vermoedelijk tegen ga komen, en dus binnen een dag of 2 weer vaarwel moet gaan zeggen!

Mijn idee qua route:

- Bangkok ( vlieg ik op ) 1 week
- zuidelijke eilanden ( duikcursus etc ) 3 weken
- op Singapore vliegen ( zodat ik meteen een ticket het land uit heb ivm het visum ) 1,5 week
- van Singapore naar Maleisie ( nachttrein ) 1,5 week
- van Maleisie vliegen op Cambodja ( bezoek van PP en SR ) 1,5/2 week
- doorreizen naar het zuiden van Vietnam
- van zuid Vietnam naar Noord Vietnam trekken ( vermoedelijk trein of huur motor ) 3,5 week
- op Laos vliegen ( ivm erg onprettige lange reis per bus )
- naar het westen trekken ( gibbon experience ) 3 week
- vanuit het west laos, noord Thailand in
- naar beneden trekken richting Bangkok ( terugreis ) 2 week

Is dit een doorgaans logische route, of gaat de grootste menigte juist de andere kant op? Tips en dont's zijn welkom !!

greetzzz Jack ( ook te bereiken op nmgn1984@hotmail.com )
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route Zuid oost Azie

Bericht door Moira »

Hallo,

Waarom reis je niet over de grond van Thailand naar Maleisie en gaat bv naar Pherhentian Island.
Ik lees dat je 1.5 week wil uittrekken voor Singapore. Dat land is zo klein ik ben er 4 dagen geweest en dat was echt genoeg heb alles kunnen zien. Je hebt voor Singapore geen bewijs nodig dat je het land gaat verlaten.
Mocht je het lastig vinden zo bijzonder vond ik Singapore niet was leuk om gezien te hebben maar speciaal was het voor mij niet echt.
Zelf zou ik eindigen in Maleisie dus andersom reizen en starten in Cambodja.

gr van Moira
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Vanuit Bangkok richting laos, vietnam, cambodja en dan terug naar bangkok lijkt me een logischer route. Hier kom je ook gegarandeerd mensen tegen die dezelfde route afleggen. Terug in bangkok kun je dan afzakken naar het zuiden (duikbrevet en mooie eilanden) en zo verder reizen naar Maleisië.

Succes met je route ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je route met zoveel vliegen lijkt me niet echt handig want om goedkope tickets te krijgen moet je jezelf dan helemaal vast plannen.

Door Laos heen doet veruit de meeste reizigers het andersom dus van noord-thailand naar laos. Wij hebben het andersom gedaan maar het viel ons op dat we echt in de minderheid waren. Als je dat doet kan je ook nog weer wat vluchten vermijden. Dus als je nou doet zuid-thailand (2wk) alleen de ene kant, maleisie (een kant) singapore dan weer terug naar Maleisie, dan zuid-thailand de andere kant. Je kunt dan als je een 30dg visum hebt geregeld omhoog reizen naar noord-thailand en dan laos, vietnam, cambodja of als je met je visum krap zit toch cambodja, vietnam, laos doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Dank jullie wel voor de goede tips!

Er zit iets in dat de andere kant op reizen minder vliegverkeer met zich meebrengt ( muv Vientiane - Hanoi ivm naar horen zeggen onherbergzaam gebied wat een busreis zeer onprettig maakt ) als julie zeggen dat de meeste reizigers de andere kant op reizen ben ik om!

Waar ik wel tegen aan loop is het feit dat als ik te land Thailand verlaat ik geen bewijs kan leveren bij aankomst dat ik binnen 30 dagen het land ga verlaten ( vandaar dat mijn bedoeling was om een ticket naar Singapore te boeken ) Naast de tip:" koop het meest goedkope ticket het land uit en ga niet mee" nog andere tips ?

greetings Jack
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ten eerste heb je voor singapore aan 3 dagen zat! En de meeste reizigers gaat sowieso de andere kant op, via de route die hierboven al genoemd is en de route die ik gedaan heb. Als ik jou was zou ik gewoon een thais visum aanschaffen, dat scheelt je al het geregel met vliegtickets die je wel of niet gaat gebruiken!! Het geluk was dat het thaise visum vorig jaar gratis was en ik dus voor niets een double entry visum had voor 2x60 dagen.

Route die ik deed:
- Van Bangkok naar Noorden van Thailand (3 weken)
- Via noord thailand met de slowboat naar Laos... van noord naar zuid en weer terug naar noord via andere plaatsen (5 weken laos)
- Van noord laos via de dorpjes Nong Kiau en Muang Ngoi naar Sapa, Vietnam
- Van noord vientam naar zuid vietnam (4 weken vietnam)
- Via mekong delta naar cambodia (2,5 week cambodia)
Van cambodia door naar bangkok
Van bangkok via 6 weken op 6 eilanden naar maleisie (6 weken eilanden)
Noord maleisie naar kuala lumpur (2 weken)
Vliegen naar borneo (borneo 2,5 week)
Van borneo naar Johor Bahru (vaste land maleisie, grens met singapore (2 dagen))
Van singapore naar noord maleisie, perhentian islands (2 weken)
Van noord maleisie naar Bangkok.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Hey hallo,

Thanks, door bovenstaande goede en laten we voorop stellen bruikbare adviezen heb ik besloten om mijn route om te gooien waarna deze er als volgt uitziet:

- Bangkok ( aankomst )
- in +/- 3 weken naar 't zuiden langs de rechter kant ( duikcursus / full moon etc )
- Maleisie langs de rechter kant via de perhentian islands ( 1-1,5 week )
- singapore ( 3-4 dgn )
- Maleisie langs de linker kant via KL ( 1-1,5 week )
- Thailand linker eilanden ( 't zuiden ) 1- week
- vanaf Phuket vliegen op Chiang Mai ( 1- week )
- Loas ( noord ) gibbon experience ( 1 week )
- via vangviang ( tubbing ;-) richting Vientiane ( 1,5 week )
- Vanaf Vientiane vliegen op Hanoi ( 1 week )
- helemaal langs de kustplaatsen naar het zuiden ( 2.5 weken )
- Via kampot Cambodja in ( aantal dagen )
- Via PP naar Siemreap ( 1,5 week )
- langs batambang ( paar dagen ? ) de grens over naar koh Chang ( 1 week )
- langs Pattaya terug naar Bangkok ( 1 week )
- Amsterdam

Of deze route ook echt gaat werken zal pas blijken op het moment dat ik terug ben ;-)
Plaats reactie