Snelste reisroute Bangkok naar Maleisie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Aneya*

Snelste reisroute Bangkok naar Maleisie

Bericht door Aneya* »

Hej allemaal,

Over twee weken vertrek ik voor 4,5 maand naar Zuid-Oost Azië, superveel zin in! Inmiddels me hier al lekker in kunnen lezen en nu is er een vraag boven komen drijven waarbij jullie mij hopelijk van advies kunnen voorzien.

We komen aan op Bangkok en willen, na hier even geacclimatiseerd te hebben, eigenlijk zo snel mogelijk naar Maleisië toe. Hier willen we in twee weken de hoogtepunten van Maleisie zien: Taman Negara, Cameron Highlands, Perhentian Islands, Kuala Lumpur en Melaka. Onze eerste plan was om vanaf Bangkok de trein te nemen rechtstreeks naar Kuala Lumpur. Ik ben er nu echter achtergekomen dat je dan via het westen Maleisie binnenkomt, terwijl de Perhentian Islands en Taman Negara juist in het oosten liggen!

Wat is nu de beste manier om Maleisie binnen te komen en wel alle bovenstaande dingen op een zo efficient mogelijke manier te zien? Wel de trein naar KL nemen en vanuit daar een rondje reizen of via het oosten Maleisië binnengaan (waar de grensovergang wel onrustiger is?)? En met welk vervoermiddel komen we daar dan het snelst vanuit Bangkok?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Snelste reisroute Bangkok naar Maleisie

Bericht door stevenl »

Ik zou gewoon de trein nemen en langs de Oostkust Maleisie binnen gaan, via Sungai Kolok.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Per se met de trein? Waarom niet gewoon vliegen?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wil je maleisie ook weer verlaten en terug naar thailand? Want dan ga je west in en oost uit.

Vliegen met een lowcost airline is zeker ook een optie en misschien niet eens duurder dan de trein.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Begin oktober begint de regentijd aan de oostkust van Maleisië. Ik vond de Perhentians echt heel erg de moeite waard, dus kan je aanraden om daar zo snel mogelijk naar toe te gaan, voordat alles sluit in oktober. Je zou kunnen vliegen naar b.v. Narathiwat in Zuid-Thailand. Het is een vlucht van ca. 1,5 uur en kost vanaf 23 euro met Nokair of 30 Euro met Airasia pp. in de maand september. Het is dan niet zo ver meer naar de grens bij Sungai Kolok, van waaruit je gemakkelijk naar Kuala Besut kan komen met bussen.

Voor de beste en meest uitgebreide info over Maleisië moet je op veelzijdigmaleisie.nl zijn.

Heel veel plezier!
Plaats reactie