Slotje, label, kabel, moneybelt

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Angela82
Reisexpert

Slotje, label, kabel, moneybelt

Bericht door Angela82 »

Mijn backpack is aangeschafd :D
Misschien wat stupid vraagjes, maar ze popten op in mijn hoofd;
waar hangen jullie je bagagelabel aan? Ik neem aan dat je die niet aan de buitenkant van de tas stopt. In de klap van de bovenkant?
Ik ga naar NZ en wil daar ook gaan werken. Dus neem ik bijv mijn fototoestel mee in mijn dagrugzak. Die tas zal dus ergens staan waar ik niet altijd zicht op heb. "Verdient" die dan ook een slotje o.i.d.?

En nog een misschien wat domme vraag :oops:
Waar plaats je je slotjes? Niet zozeer wat ritsen betreft, maar het koord, boven aan de backpack. Hoe sluit je dat af?

Is het de moeite om je backpack overdag met een korte kabel aan je bed vast te maken, of 's avonds als je slaapt?

Wat stoppen jullie in je moneybelt? Stoppen jullie daar ook je vliegticket in? Bankpas + creditcard?
Natuurlijk ook geld, hoeveel dragen jullie mee en heb je los van de belt ook nog een kleine portemonnee mee?

Hmmm, dit zijn wel heel wat (praktische) vragen.... :oops: :roll:
Mijn eerste "grote" reis alleen :) :wink:

Bedankt,
Angela
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

gefeliciteerd met de aanschaf van je backpack! 8)

Bagagelabels heb ik nog nooit in mijn leven gebruikt.
Ik heb een plastic kaartje van interhelp er aan hangen. als mensen dan je tas vinden kunnen ze contact opnemen met interhelp en die weet je adres. zo kan niemand zien waar je woont en dat daar niemand thuis is.

De tas met je fototoestel is in principe altijd in je zicht!
Ik heb op mijn kleine dagrugzak wel een slotje zitten overigens. die doe ik aan de rits. Baal dan ook van de nieuwe ontwikkelingen om er geen metalen lipje meer aan te doen maar een hip touwtje....dat maakt het slotje nogal zinloos

voor mijn grote rugzak heb ik een plastic palletje (gekocht bij Perry) dat je door de gesp heen kunt doen en daarna een slotje aan kan hangen
helaas is er een nieuwe ontwikkeling in rugzakkenland waarbij je de top in hoogte kan verstellen waardoor men er alsnog in kan...als ze willen

Maar voor NZ zou ik me niet te druk maken hoor. Het is er behoorlijk veilig.

kabel heb ik...en nog nooit gebruikt!

Vliegtickets heb je tegenwoordig niet meer dus zit ook niet in de moneybelt. die staat gewoon in mijn mailbox en tegenwoordig is een nummer voldoende om in te kun checken.
Wel bankpas en paspoort en overtollig geld in de buidel. Buidel onder je kussen als je slaapt. of onder in je slaapzak.
je haalt nooit je buidel te voorschijn dus JA, je hebt eenportemonee nodig met daarin wat je denk op 1 dag uit te geven

succes
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het makkelijkste is om bij je backpack een flightbag aan te schaffen, dit is een plastic hoes die je om je tas doet. Deze beschermt je tas tegen regen en vuil en zorgt ervoor dat de banden nergens tussenkomen wanneer je vliegt. Bovendien kun je de flightbag op slot doen, er zit slechts 1 rits aan!

Ik heb meestal wel slotjes aan mijn dagrugzak hangen, maar ik gebruik ze zelden omdat ik het te lastig vind. (Hoogstens wanneer ik op een drukke markt loop.) Ik hou mijn handbagagetas echter altjd in het zicht. (En zo niet, dan kan iemand er zo mee weglopen, daar helpt een slotje niet tegen!)

Waar je ook besluit je bankpas en je creditkaart en je geld te stoppen: die dit op verschillende plaatsen! Wanneer je een van de drie kwijt raakt is het vervelend, wanneer je alle drie kwijt raakt is het een ramp! Dus stop je bankpas bv in je portemonnee, stop je creditkaart los in je grote backpack (ik gebruik hem alleen voor noodgevallen en heb hem niet dagelijks nodig) en verdeel ook het geld over verschillende plaatsen.

Veel plezier!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Bedankt voor jullie reacties :D

Flightbag heb ik er idd direct bij aangeschafd. Aangezien er bij de backpack al een regenhoes zat, heb ik de "gewone" flightbag genomen. Die heeft dus geen rits, kan dus geen slotje aan, maar die kan eventueel door de ringetjes die eraan zitten.

En ja, ik heb dus een nieuwere dagrugzak, dus touwtjes, haha (en mijn backpack heeft een verstelbare top, dus wederom joepie), dan helpt een slotje idd niet echt. Ook daar zat een regenhoes bij, dus die kan er eventueel overheen als ik in steden loop waar ik het niet zo vertrouw (voor de toekomst dan, NZ zal het idd meevallen).
Die dag wil ik dus ook in zicht houden en hoop ook dat het gaat tijdens het werken.

Ach, je kan alles wel afsluiten, maar dat kan ook provocerend werken. Ik ben niet van plan veel bijzonders mee te nemen. Mijn fototcamera en mp3 speler zullen de meest luxe dingen zijn. Mijn creditcard de duurste... Eigenlijk ben ik er niet zo gek op die mee te nemen, maar is wel verrekte handig.

Och ja, de ontwikkelingen, de tickets.... Tegenwoordig gaat het idd electronisch. Zo snel niet meer aan gedacht.

Mooie tip, van Interhelp!
En pasjes verdelen was ik idd van plan. Ik wil het geld wat ik heb gespaard op de NL rekening laten staan en in NZ de uitjes en zo daar van gaan pinnen. Het geld wat ik met werken "verdien", komt op de NZ rekening en wil ik gebruiken voor de dagelijkse dingen; eten, slapen en dat zo nodig aanvullen met wat ik heb gespaard.
Is het handiger om wat geld over te maken van de NL naar de NZ rekening of gewoon pinnen daar?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

als je bij de rabobank zit zou ik het niet doen aangezien je dan gratis kunt pinnen in het buitenland.
mocht je bij een andere bank zitten moet je kijken wat het pinnen gaat kosten en het overboeken en dan een overweging maken wat goedkoper is.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

idd een rabobank rekening openen. dit bespaard je heel veel geld!

wat betreft te veel sloten...tja, dat kan ook. Maar mijn idee achter een slotje op mijn dagrugzak is om de mensen te ontmoedigen. Met name de vlotte gelegenheidsdief die niet even snel mijn rugzak kan openritsen in de bus maar ook het schoonmaakpersoneel dat mijn tas in de kamer ziet staan.
Maar het kan idd ook juist de aandacht trekken.
Tot nu toe is er nog nooit wat gejat uit mijn dagrugzak die altijd op slot zit!
karinmartin

Bericht door karinmartin »

bij argenta is het nog goedkoper hier betaal je ook niet voor je bankpas en niet voor het pinnen.
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Transporthoes is ideaal. Wat wij vaak doen is één dagrugzak met de belangrijke spullen (paspoorten, creditcard etc) op de kamer laten staan en daar de transporthoes omheen met slotje erop. Das in NZ niet nodig, maar in bv azie of zuid amerika weer wel. En idd pasjes etc verdelen. Je tas zul je met het werken niet bij je hebben. In NZ en Oz zijn vaak kluisjes waar je je spullen in kunt doen (vaak met je eigen hangslotje af te sluiten, dus neem die in ieder geval mee). Of je laat ze op je kamer staan, das beter dan je hele hebben en houwen mee naar je werk (waar de kans volgens mij groter is dat er iemand in gaat zitten).
Maar overall is NZ erg safe.

Groetjes Anne

Ps Postbank is ook gewoon gratis pinnen in het buitenland
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Slotjes is voor mij ook hoofdzakelijk dat je het niet zomaar open kan ritsen, dus er iets meer moeite moet worden gedaan. En die moeite wordt sowieso gedaan als iemand echt wat wil.

En ik heb al een rekening bij de Rabobank.
Moet alleen nog effe weer een kaartje/sleutelhanger aanvragen, want die kan ik niet meer vinden.

Misschien een hele suffe vraag.... :oops: maar met welke valuta betaal je in het vliegtuig?
En ik heb een stopover in Singapore, van ongeveer anderhalve dag. Dus neem ik aan dat ik ook die valuta mee zal moeten nemen?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Het voordeel van de euro is dat het zo'n beetje overal geaccepteerd wordt, dus neem aan in elk vliegtuig. Sowieso het land waar de maatschappij vandaan komt, kan je met die valuta betalen. Singapore zou ik gewoon pinnen aldaar.
bolletjeom
Reisexpert

betalen in het fliefluig....als je een beetje fatsoenlijke maatschappij vliegt hoef je niets te betalen in het vliegtuig!!!

mag aan nemen dat intercontinentale vluchten altijd fatsoenlijke vluchten zijn. Lowcost airlines doen aan alles zelf betalen

heel irritant. was vorige week op weg van Ecuador naar Amsterdam maar kwam in Madrid dus in een cittyhopper terecht....en moest dus in 1 keer gaan betalen...maar ja. na 6 maanden zuid-amerika had ik dus geen Euro's op zak en met amerikaanse dollars betalen kan niet

Heb niet lang geleden ook gevlogen van Engeland naar nederland. Mocht betalen met euro's maar kreeg wisselgeld in Pond. Altijd handig als je het land aan het verlaten bent :roll:

in singapore zelf is pinnen makkelijk. al op de luchthaven.
Martijn1989

Bericht door Martijn1989 »

Ik vroeg me dus een beetje af hoe het nou zit met die flightbag wanneer je de bagage incheckt. Ik ben van plan een soort van zwitsers zakmes(met kurkentrekker etc.) mee te nemen. Niet in mijn handbagage maar is het toegestaan om dit in je andere bagage mee te nemen. Want een flightbag is lekker zodat je tas op slot zit en er kan niks in gestopt worden wat je niet wilt, maar als hij op slot zit en dat mes moet er uit gehaald worden lijkt het me een wat grotere hindering..
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

In je bagage die het goederenruim ingaat mag dit wel, zakmessen en messen tot bep. grootte. Evenals scheermesjes enzo.
LaraSantos
Vakantieganger

Bericht door LaraSantos »

hey Martijn,

Veel slotjes die je koopt bij reiswinkels als Bever en Perry zitten zo in elkaar dat ze door de security op het vliegveld opengemaakt kunnen worden. Zij kunnen dus gewoon je tas doorzoeken als ze het niet vertrouwen. Zou even kijken of die van jou dat ook hebben.
Plaats reactie