Vergoeding malariatabletten

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Oxy

Vergoeding malariatabletten

Bericht door Oxy »

Hallo,

Even een vraagje over de vergoeding van malariatabeletten.

Bij mijn zorgverzekeraar krijg ik een vergoeding van max 75 euro voor inentingen en geneesmiddelen samen. Erg weinig.

Ik heb daarom contact opgenomen met mijn reisverzekeraar (andere aanbieder dan mijn zorgverzekering) met de vraag: Ik heb nog niet besloten of ik malariagebied in ga voor mijn reis. Wanneer ik tijdens de reis toch besluit een malariagebied in te gaan, worden dan de malariatabletten vergoed?

Antwoord: u moet eerst bij uw zorgverzekeraar declareren. Mocht u dan tot uw max zitten (75euro) dan vergoeden wij de rest mits uw zorgverzekeraar werelddekking heeft. Malariatabletten moet dan wel tijdens de reis worden aangeschaft, malariatableten die u van te voren aanschaft vallen niet onder de reisverzekering.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Zoals ik nu concludeer kan ik beter tijdens mijn reis malariatabletten halen mocht ik wel een malariagebied ingaan, aangezien ik voor mijn reis heel snel op die 75 euro zit voor vaccinaties.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Zorg dat je dit per email aan de verzekeraar vraagt, en per mail antwoord krijgt. Dan kan je er altijd op terugvallen. Maar waarom vraag je om ervaring van anderen, als je de verzekeraar al hebt geraadpleegt.

Een minder nette tip: laat iemand anders de pillen halen die meer of volledige vergoeding krijgt. Niemand die checkt of je ook echt die reis maakt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het zou mooi zijn als dit waar is! zorg idd maar voor een bevestiging via de mail!
goede tip als dit idd werkt!!

ik maak gebruik van de andere truc... Ik laat mijn vriend ook tabletten halen terwijl hij thuis blijft. :D
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Niet alle soorten malariatabletten zijn echter in elk land te krijgen.... Waarom het risico lopen om een paar tientjes uit te sparen? Zoveel verschil maakt het nu ook weer niet op een compleet reisbudget....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Jenny schreef:Niet alle soorten malariatabletten zijn echter in elk land te krijgen.... Waarom het risico lopen om een paar tientjes uit te sparen? Zoveel verschil maakt het nu ook weer niet op een compleet reisbudget....
Tientjes, ik neem nu voor 275e aan malariapillen mee. Uiteraard Malarone, kost iets van 2,5 of 3e per pil.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Malarone is zelden in het buitenland te krijgen, dus dat zou ik vantevoren al aanschaffen, geld of niet.

Zelf heb ik tijdens mijn reizen altijd lariam geslikt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ik heb Malarone in Azie kunnen kopen!
In Vietnam en in Bangkok! het kan dus. Maar als je het niet zeker weet kan je het maar beter meenemen.
Ook al kost het een vermogen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is het in Bangkok goedkoper dan b.v in Nederland? Dus loont het om er daar naar op zoek te gaan?
bolletjeom
Reisexpert

absoluut!! helft van de prijs!
Je moet met een Nederlandse tablet en het doosje naar een apotheek aldaar. kan namelijk zijn dat ze in Azie geen malarone heten maar iets anders. je let op de werkzamebestandsdelen en de verhoudingen daarvan. de fabrikant, kleur van tablet en stempel in tablet.

in mijn geval had ik zeer nauwkeurige apothekers die dit ook allemaal controleerde.
jitske weekenborg

kosten malaria pillen

Bericht door jitske weekenborg »

Hallo,

Weet een van jullie wat de kosten zijn voor de malaria pillen?

ik kan het op internet nergens vinden,

alvast bedankt,

gr jitske
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

uit mijn hoofd heb ik voor iets van 25 lariam pillen 75 euro betaald, niet zo veel gezien het feit dat je er maar 1 per week slikt en dat je dus voor 75 bijna een half euro kunt reizen.
bolletjeom
Reisexpert

hangt van het type medicijn af wat het kost.
Maar laat ik even voorop stellen dat de prijs niet de selectie voor je medicijn moet beinvloeden!!!

ieder gebied vraagt om een bepaald type medicijn. Vraag de GGD om welk medicijn je moet hebben. wanneer zij zeggen dat je meerdere opties hebt kan je naar prijs gaan kijken

Malarone is op dit moment bij veel mensen populair omdat het relatief nieuw is dus weinig resistentie, omdat je het dagelijks gebruikt waardoor het niet zo belastend voor je lichaam is.

Een malarone tablet kost tussen de 2 a 3 euro. die slik je dus per dag. 1 dag voor slikken en 7 dagen na slikken. Dit kan dus vrij kostbaar zijn als je het lang moet gebruiken
Hanneke

Bericht door Hanneke »

Na overleg met de travelclinic werd bij mij Malarone aangeraden voor mijn reis door oa peru en bolivia. Omdat ik nogal moeilijk vind om in te schatten hoe lang ik in malariagebieden zal zijn vroeg ik mij af of Malarone ook ter plaatse beschikbaar is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hanneke schreef:Na overleg met de travelclinic werd bij mij Malarone aangeraden voor mijn reis door oa peru en bolivia. Omdat ik nogal moeilijk vind om in te schatten hoe lang ik in malariagebieden zal zijn vroeg ik mij af of Malarone ook ter plaatse beschikbaar is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor mij reis ook naar peru en bolivia alweer een aantal jaar terug was het niet nodig malaria pillen te slikken. Dus ik heb geen idee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Oxy

Bericht door Oxy »

Vergeten om te melden, maar ik heb de bevestiging ontvangen per mail.

Mijn zorgverzekeraar (Menzis Jongerenpakket) vergoed maar tot maar max 75 euro aan preventieve vaccinaties en geneesmiddelen (malaria tabletten). Dit ben ik al zeker weten kwijt aan de vaccinaties. Als ik tijdens de reis mijn malariatabletten haal, valt dit wel onder de reisverzekering van Centraal Beheer. Zij vergoeden alles tot 100% wat mijn zorgverzekeraar niet dekt tijdens de reis, dus ook de malariatabletten :D
Plaats reactie