Werken in Australie

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Juud

Farm werk Australie, iemand?

Bericht door Juud »

Hallo,

Ik ben op zoek geweest, en misschien niet goed genoeg, maar ik kan nergens iets
vinden over Farm Werk in Australie. Ik weet dat je dat ook kan doen, van Farm naar Farm trekken i.p.v. werken in restaurants e.d.

Ik heb websites van 2 reisorganisaties maar heeft er iemand voor mij misschien een andere link waarvan je weet dat daarover iets te vinden is op die site?

En nu ik hier toch een berichtje plaats; zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit werk? Ik ben (zoals vele anderen van jullie) een echt buitenmens en de hele dag tussen de koeien en de paarden lopen vindt ik geweldig.

Ik zal ook even kijken op deze site of mensen al niet iets hebben verteld erover maar reacties zijn altijd welkom.

Alvast bedankt!

Juud 8)
nadinedownunder

Bericht door nadinedownunder »

hey juud..

Ik ben daar ook ontzettend benieuwd naar..
Ik werk ook het liefst de hele dag met dieren :P
Dus ben erg benieuwd of er iemand is die ons wat wijzer kan maken :wink:

Groetjes Nadine
Juud

Bericht door Juud »

Hey Nadine!

Je kan op deze site wel kijken bij werken en dan WOOFF dan kan je ook met dieren werken maar niet alleen dieren, maar dat heb je natuurlijk zelf voor het uitkiezen.

Weet jij al wanneer je wilt gaan of ben je je alleen aan het orienteren?

xx Juud
nicole

Re: Farm werk Australie, iemand?

Bericht door nicole »

Juud schreef:Hallo,

Ik ben op zoek geweest, en misschien niet goed genoeg, maar ik kan nergens iets
vinden over Farm Werk in Australie. Ik weet dat je dat ook kan doen, van Farm naar Farm trekken i.p.v. werken in restaurants e.d.

Ik heb websites van 2 reisorganisaties maar heeft er iemand voor mij misschien een andere link waarvan je weet dat daarover iets te vinden is op die site?

En nu ik hier toch een berichtje plaats; zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit werk? Ik ben (zoals vele anderen van jullie) een echt buitenmens en de hele dag tussen de koeien en de paarden lopen vindt ik geweldig.

Ik zal ook even kijken op deze site of mensen al niet iets hebben verteld erover maar reacties zijn altijd welkom.

Alvast bedankt!

Juud 8)

Hallo Juud,

Ik ben me toevallig ook aan het orienteren op Willing Workers on Organic Farms (WWOOF). Ik vind het ook helemaal geweldig om lekker buiten te werken met dieren!!! Op http://www.wwoof.com.au zou je er meer over moeten vinden. In de lonely planet staat dat je lid moet worden (A$50) en dat je dan adressen krijgt van boerderijen, waar je dan min. twee nachten kan verblijven. Men verwacht van je dat je enige uren werk verricht tegen kost en inwoning.

xxxx
groetjes Nicole
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Ik ben zelf een maand in Aussie geweest half januarie en februarie,en mijn advies is wat wil,je kan wel naar allemaal zo,n banencentra gaan en dan krijg je van dat kutwerk wat geen klote verdient en maar zwaar is voor je rug,maar ik kom zelf uit een agrarische gezin,mun vader heeft rozen en stamrozen en ik coniferen en zo nog wat dingen zoals mais en suikerbieten enz enz,dus wij wilden in Ozzie afgelopen jaar ook wel eens zie hoe het er daar aan toe ging en gingen gewoon bij mensen kijken die aan het werk waren,bij de eerste plek waar we gingen kijken konden we zo aan het werk omdat we traktor ervaring hadden en kennis van hoe het allemaal werkt,en als ik ja had gezegd toen had ik zo aan het werk gekunt voor 18 dollar per uur en had ik in de lokale kroeg/motel kunnen slapen voor 20 dollar per nacht en eten betaalde die boer.Alleen had ik geen zin om wat te werken en de andere 2 die bij me waren ook niet.Maar ik ga 20 November weer terug om daar te werken,heb toevalling afgelopen zaterdag gebeld en kon in December (eerst een week bijkomen en weer een auto kopen enz enz) zo beginnen en working holiday visum kende ze niet,alles cash in hand. Dus mijn advies ga zelf naar mensen toe en zeg eerlijk wat je wilt en kent en je heb zo werk als je geluk hebt.
Mvg Ben
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Trouwens als er iemand met koeien wil werken enz enz,bij ons in dorp woont een goede bekende van me en zijn broer woont in Ozzie 2 uur van Melbourne aan de kust en wij zijn bij die broer geweest en die heeft een koe bedrijf puur voor melkproductie dus als iemand daar wil werken kan ik die man best wel eens bellen of ie werk heeft voor jullie.Hij is laatst op vakantie geweest in Nl in april en toen is ie met zun broer hier in Melderslo komen koffie drinken bij ons thuis en zei als ik werk nodig had in November dan moest ik maar ff bellen van te voren en zou ie wel iets regelen voor me,maar ik heb al werk bij iemand anders ben niet zo,n dierenfreak.Dus voor degene die wat werk zoeken ik wil best een telefoon nummer geven maar niet hier op het forum.
Ik kom uit melderslo dat is 10-15 minuten van Venray.
Mvg Ben
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mail deze man eens anders johstc78@hotmail.com die heeft in het verleden wel eens een advertentie willen plaatsen voor het bij Australian Job Link

Spijtig genoeg heb ik nooit een adres gehad om te reageren of een website maar hieronder kun je de advertentie lezen. Ik hoor graag van jullie of dit wat is!!

• Wij zijn op zoek naar gemotiveerde mensen, zowel mannen als vrouwen, die graag voor een bepaalde periode met een Working Holiday Visum aan het werk willen in Australie. We zijn met name op zoek naar mensen met ervaring in de agrarische wereld, of mensen die bereid zijn dit te leren. Daarnaast zoeken we ook mensen met ervaring in mechanica, opairs, dieren verzorgers, koks.

• Ook is de mogelijkheid er om stage te lopen via Australian Job Link. Hiervoor zijn we op zoek naar mensen die een Agrarische MBO of HBO opleiding volgen. Maar ook naar monteurs die graag iets anders willen dan hun hele leven in Nederland aan t werk
• De beschikbare banen zijn onder andere trekkerChauffeurs landwerk, bulldozerwerk, automonteurs, werken met paarden, , veeteelt/ hoeders

• Afhankelijk van je eigen ervaring wordt voor sommige banen een korte (en uiteraard gratis) opleiding aangeboden op het bedrijf waar je aan het werk gaat. Hierdoor is het mogelijk om ook werk te doen waar je nog weinig of geen ervaring in hebt. Ook bieden wij training aan die tegen betaling je de grond beginselen van t werken op een FARM leren (deze garandeert je
• werk op diverse locaties in de BUSH

• Werken via Australian Job Link is meer dan alleen werk. Je leert nieuwe vaardigheden en ziet delen van Autralie waar je anders alleen van kan dromen.
• Ben je serieus geiteresseerd in een baan of een stageplaats? Vul dan het aanmeldingsformuliervolledig in zodat wij voor jou aan de slag kunnen om te vinden waar jij naar op zoek bent.
Juud

Bedankt

Bericht door Juud »

Iedereen bedankt voor je reactie, denk dat ik hier al een aardig eindje mee geholpen ben!

Groetjes Judith
nadinedownunder

Met koeien werken

Bericht door nadinedownunder »

Hey Ben...

Ik zag jou bericht.. Ik ga 12-12 naar australie en zou best met koeien willen werken, lijkt me eigenlijk best leuk.. maar heb er geen ervaring in :( Ik durf ook niet precies tezeggen wanneer ik in die buurt kom, waarschijnlijk pas na een lange tijd. Maar het lijkt me wel heel leuk..
Zou het ook mogeijk zijn om mij dat nummer te geven zodat als ik daar (mayby over een jaar ofzo) kon en dan bel of ze werk hebben? Ik weet ook niet of hij dat zo makkelijk doet enz..
Mail anders maar: nadine20_@hotmail.com
Ik kom trouwens uit Venray...

Groetjes Nadine
copello

Bericht door copello »

Hoi Nadine,

Ik ben me op dit moment zelf aan het voorbereiding voor een jaartje Oz. Deze site geeft verder ook goede informatie.

Succes!
Daniel
sniffertje
Reiziger

Werken in Australie

Bericht door sniffertje »

Wij zijn 29 en 31 jaar en willen tijdens onze wereldreis evt ook gaan werken in Australie.
Zijn hier mogelijkheden voor":
Speciale visums?
Aangifte inkomstenbelasting?
Periode?

Wie heeft er meer informatie voor ons, rekening houdens met leeftijd, want had een en ander geleden dat het vanaf 30 jaar lastig is.

Grt Rob
bolletjeom
Reisexpert

Re: Werken in Australie

Bericht door bolletjeom »

met 31 jaar krijg je geen working holiday visum dus mag je niet werken. Ik weet niet of jullie willen werken omdat het geld nodig is???
Je kunt namelijk wel Woof'en. dat is vrijwilligerswerk in ruil voor kost en inwoning. Dan bespaar je dus ook een hoop geld.
Betaald werken boven de 30 en dus zonder het juiste visum zit er waarschijnlijk niet in. De controlle op zwartwerk is ook erg strict
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sniffertje
Reiziger

Bericht door sniffertje »

Is dit helemaal niet mogelijk, of is er wel een ander visum die dit wel dekt?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je kunt alleen werken in Australie als je boven de 30 bent wanneer je uitgenodigd wordt door een bedrijf dat jouw sponsor wil zijn en kan aantonen dat jij kwaliteiten hebt die ze in eigen land niet kunnen vinden.
Om op je vraag dus te antwoorden...NEE
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maf

Bericht door Maf »

en als je 30 bent?
Plaats reactie