Slaapzak mee

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Dexter
Reisexpert

Slaapzak mee

Bericht door Dexter »

Ik vertrek zondag op een tripje naar china, indonesie, thailand en omgeving. Nu heb ik een lichtgewicht slaapzak gekocht, en dit weekend even uitgeprobeerd. Nu vond ik het 's nachts vrij warm, dus begon te twijfelen of ik deze wel mee zal nemen. Ik kom niet in de bergen, hoogstens Laos ergens. Dus kan ik voldoen met een eenvoudige lakenzak? Bvd!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

waar heb je hem getest? en bij welke buiten temperatuur?

en waar ga je slapen dat je een slaapzak nodig hebt? ga je op andere plekken dan normale guesthouses slapen?
Want wij hebben onze slaapzak alleen gebruikt tijdens ons vrijwilligersproject. Alle accomodatie heeft in principe dekens als dat nodig is in dat gebied
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik heb afgelopen weekend ermee geslapen, dus ik denk een temperatuur rond de 16 graden. Ik zal alleen in hostels slapen, maar vind het niet zo fris om met dekens te slapen waar andere ook onder hebben liggen zweten en wat al niet meer.

De unit weegt maar 600gram, dus opzich geen zware last. Wellicht dus wel verstandig om het mee te nemen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik had altijd een slaapzak bij me, en ook best nog eens gebruikt. (ik vind een lichte slaapzak lekkerder liggen dan die zware kriebelende dekens.) maar meestal volstaat een lakenzak.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Jenny schreef:ik had altijd een slaapzak bij me, en ook best nog eens gebruikt. (ik vind een lichte slaapzak lekkerder liggen dan die zware kriebelende dekens.) maar meestal volstaat een lakenzak.
OK bedankt dames. In principe is een lakenzak dus voldoende, hier en daar een deken kan gebruik worden gemaakt van de guesthouse shizzle, maar neem dus ook maar mijn slaapzak mee omdat ik dit prettiger vind.
bolletjeom
Reisexpert

tja. dat je slaapzak warm was bij 16 graden is niet gek. dat is een goed teken want dan kan ie de kou ook wel aan en het kan dus best fris zijn soms.

ik heb geen moeite met lakens en dekens in hostels. Er ligt altijd een laken tussen jou en de deken en die worden echt wel regelmatig gewassen.
Een lakenzak is idd ook een goed alternatief
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Ola reizigers,

Dit is niet meteen een Azie vraag, maar gaat wel over de slaapzak wel of niet mee.

Zijn de hostels in Z-Amerika over het algemeen wat proper. Of is het hier ook nodig om een slaapzak mee te nemen. (Is eigenlijk not done omwille van bed bugs ed. I know, maar toch ...)

Ga het sowieso wel doen denk, wie weet op welk strand/kampvuur ik beland :P
bolletjeom
Reisexpert

tja, proper...dat hangt er een beetje vanaf.
Ikzelf maak me er zelden druk om. slaap overal in en heb eigenlijk nog nooit ongewenste beestjes in mijn bed gehad.

Ikzelf zou het ding niet meeslepen, ook niet in Zuid-Amerika.
Het is in mijn ogen alleen praktisch als je bij mensen thuis gaat slapen of vrijwilligerswerk ofzo. In hostels is het eigenlijk altijd prima in orde.

maar als jij zand in je slaapzak wilt..haha...moet je hem lekker meenemen voor op het strand.
Mag ik je trouwens ernstig afraden om te gaan slapen op een strand!!Zuid-amerika is niet bijzonder veilig. Lekker met een groepje om een vuurtje en dan gewoon terug naar je hostel!
Plaats reactie