Mannen organiseren het meest een reis / vakantie

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Marco
Reiziger

Mannen organiseren het meest een reis / vakantie

Bericht door Marco »

Ik weet zeker dat er nu een aantal dames op het forum op hun achterste benen staan, inclusief bij mij thuis :)

Daarom wilde ik graag weten bij de koppels die op reis gaan, wie regelt wat en zijn er soort van vaste taken die iedereen krijgt wanneer je op vakantie of op reis gaat.

Wie plant de reis? (man / vrouw)
Wie zoekt de tickets? (man / vrouw)
Wie houd de belangrijke papieren bij
Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad
Wie bepaald de slaapplaats
Wie rijdt auto?

Er zijn er vast nog een heleboel meer te bedenken maar ik hoor graag hoe het bij jullie geregeld is?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi Marco

een tijd terug hadden we op de site een poll over wie het meeste regelde. Weet de uitslag alleen niet meer.

bij ons thuis....hahaha ik ( de vrouw) doe alles!!
J. vraagt soms zelfs waar de landen liggen :lol:

Wie pland de reis? IK en soms hij
Wie zoekt de tickets? IK
Wie houd de belangrijke papieren bij. IK
Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad. IK
Wie bepaald de slaapplaats . Samen
Wie rijdt auto? IK

het hangt er een beetje vanaf. De voorbereidingen voor de wereldreis (deel 1) heb ik gedaan. het uitzoekwerk enzo, route samen overlegd maar pas nadat ik uitgezocht had wat haalbaar was.
Onderweg besluiten we veel samen. hij is wat meer van het halen van trein en bus kaartjes en ik van de dagtripjes en wat er te zien is.

Vorige reis ging ik alleen dus deed ik ook alles alleen. J. kwam me opzoeken in Mexico, Belize en Guatamala en heeft toen voor dat stuk wel zelf de route gemaakt.
Toen kwam ie naar me toe in Ecuador en heb ik alles geregeld.
Maar nu is hij aan het inlezen voor Marokko en hoor ik het wel wat we waar gaan doen.

Dus na opstart problemen heb ik hem nu ook zover dat ie meedenkt en organiseert 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wie pland de reis? (man / vrouw)
Ik plan de reis, ik probeer mijn vriend er wij bij te betrekken maar hij heeft nooit zin om van te voren als iets te lezen. Eenmaal op reis kotm hij dan opeens met `ooh kunnen we niet daar naar toe` waardoor mijn hele planning van een korte vakantie dan in de soep loopt.. Handig.
Ik
Ik niet dat mijn mijn vriend lekker doen.
Ik
Samen, maar ik heb wel vaak het laatste woord omdat mijn `hoe vies is te vies factor` toch wel wat lager ligt.
Wie rijdt auto?
Mijn vriend kan veel beter rijden en is minder bang in druk verkeer- of enge afgronden etc dus hij.
Laatst gewijzigd door Tikva op 10 aug 2008 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
karinmartin

Bericht door karinmartin »

Wie pland de reis? vrouw
Wie zoekt de tickets? vrouw
Wie houd de belangrijke papieren bij? vrouw
Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad? vrouw
Wie rijdt auto? man, vrouw soms
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Hier pland de man alles. Ik ben dan ook vrijgezel en man...
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik doe alles zelf aangezien ik alleen reis en dus niemand heb om het te laten doen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Bij ons ook. Ik ik ik ik ik. Behalve het rijden dat doet hij. En ter plekke heeft hij opeens allemaal ideeen zodat ik mijn planning weer oim moet gooien. Maar ja is voor mij ook wel spannend.
groetjes Muriel
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

Bij ons is het eerder andersom. :roll:

Wie pland de reis? man
Wie zoekt de tickets? man
Wie houd de belangrijke papieren bij? vrouw
Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad? man
Wie rijdt auto? man
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Grappig om te zien dat het bijna overal hetzelfde is. Ik vraag me dan ook af of de meeste mannen niet zo iets hebben van "wie zien het daar wel" of "we regelen het daar wel" en de vrouwen juist zoveel mogelijk willen weten voordat ze vertrekken en zoveel mogelijk risico's willen indekken.

Afgezien van sommige landen is het moeilijk om niet alles te zien wat niet in de Lonely Planet staat. Je wordt dood gegooit met de folders en ieder tourinfo bureau wat je instapt bieden ze ongeveer hetzelfde aan. Ook wanneer je met andere reizigers spreekt zul je vanzelf achter een groot deel van de highlights komen. Ik wil daarmee niet zeggen dat inlezen niet nodig is, maar dat je ook best ver kunt komen zonder en misschien ook nog andere dingen te zien krijgt omdat je minder op de Lonely Planet afgaat, dat door 90% van alle reizigers gebruikt wordt (zo lijkt het).
bolletjeom
Reisexpert

wat ik opvallend vind is dat vrouwen bijna alles regelen maar dat de mannen vrijwel allemaal autorijden! Ik rij altijd zelf omdat ik dan niet wagenziek word en omdat ik (geheel tegennatuurlijk) gewoon beter ben in het vinden van de weg.
Maar ik merk dat wij voruwne, met al onze emancipatie, toch altijd de man laten rijden....behalve na een feestje...dan mag de vrouw nuchter blijven :twisted:

Wat betreft de voorbereidingen....als ik voor mezelf spreek.
Route is iets wat ik nauwelijks bekijk voor ik ga. Ik lees de LP zodat ik ongeveer weet wat er allemaal te doen is in een land.
Ik besteed de meeste tijd aan de voorbereidingen en kijken hoe dingen werken met openbaarvervoer, hoe het zit met afstanden, weer, ziektes etc.

De werkelijke route word ter plaatse bekeken. Maar wanneer we meerdere landen bezoeken dan ligt er wel een grove route vast. En dat betekend dat we weten waar we de grens over willen en hoeveel weken we uittrekken voor een land.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:wat ik opvallend vind is dat vrouwen bijna alles regelen maar dat de mannen vrijwel allemaal autorijden!
Dat vind ik niet zo vreemd, want vrouwen kunnen gewoon veel beter dingen organiseren en uitzoeken. Mannen daarentegen kunnen gewoon beter autorijden. Grosso modo. Mannen vinden autorijden vaak ook leuker dan vrouwen, en vrouwen vinden dingetjes uitzoeken/uitstippelen weer leuker dan mannen. Prima toch.
bolletjeom
Reisexpert

oh, ik vind het best hoor!
Maar ik vraag me af of men een bewuste keuze maakt als de man achter het stuur kruipt of dat het gewoon een gewoonte is.
Kan het ook zo zijn dat mannen het liever niet uit handen geven?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:oh, ik vind het best hoor!
Maar ik vraag me af of men een bewuste keuze maakt als de man achter het stuur kruipt of dat het gewoon een gewoonte is.
Kan het ook zo zijn dat mannen het liever niet uit handen geven?
Ik denk het eerste. Ik liet mijn ex altijd in mijn auto rijden, omdat zij dat leuk vond en om ervaring op te doen. Alleen resulteerde dit soms wel in angstige momenten :lol: Dus in principe reed ik het liefst, en niet uit gewoonte van man/vrouw verhouding, maar omdat ik het meer vertrouw. Vrouwen blijven vaak in het midden van de baan rijden, of achter een vrachtwagen hangen, daar irriteer ik me mateloos aan. En dan mag je er niks van zeggen, dan krijg je weer ruzie.
ingevos

Bericht door ingevos »

Vooraf moet ik wel zeggen dat ik degene ben met veel tijd dus qua plannen doe ik alles. Mijn vriend werkt full-time en heeft daar dus geen tijd voor.

Wie plant de reis? (man / vrouw)
Eigenlijk samen, al ben ik degene die alles opzoekt en hij is degene die het goed of afkeurt :D

Ik

Ik, als hij dat doet zijn we alles binnen een week kwijt

Samen

mijn vriend, ik ben hier te makkelijk en afwachtend in

Wie rijdt auto?
Mijn vriend

Haha... zo zie je maar dat ook vrouwen best bezige bijtjes zijn :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vaak reis ik alleen en dan doe ik altijd alles zelf.

Wanneer mensen me komen opzoeken bepaal ik ook vaak wat we gaan doen (althans, ik ben diegene die met ideeen komt) omdat ik er lekker in zit en beter op de hoogte ben.

En autorijden? Ehhhh, ik heb 3 maanden anderen laten rijden omdat ik rijden in Engeland een beetje eng vond, maar afgelopen weekend (noodgedwongen) ruim 250 mijl gereden en eigenlijk gaat het gewoon goed :D Dus ook dat deel kan ik best....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie