hoeveel malaria tabletten heb ik nodig??

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

hoeveel malaria tabletten heb ik nodig??

Bericht door Ron »

hey

ik ben van de afgelopen dagen eens bezig geweest om alle info die ik heb uit te typen en kwam toen bij het punt hoeveel malaria tabletten heb ik nodig.
van de apotheek heb ik een leuk kaartje gekregen met een lijn er op achter de lijn zit het malaria gebied. dit loopt in zuid afrika van tugela omhoog naar pongola door swaziland, barberton tot thohoyandau.
is het redelijk als ik voor dat gebied een maand uittrek of niet.

vervolgens ligt in namibie het malaria gebied in het noordoosten.
in het okavango gebied en otjozondjupa gebied en caprivi strook.
is het redelijk dat ik daarvoor 14 dagen reken???

nu weet ik nog niet of ik naar botswana ga, staat wel op de lijst maar weet nog niet of ik het daar kan regelen qua vervoer. hierdoor zit ik met de vraag of je in cape town, jo´burg of windhoek ook malaria tabletten kunt krijgen.

aangezien ik niet meer dan nodig wil mee nemen, een week te veel is oke maar een maand vind ik een beetje zonde van me geld.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Hoi,
precies om van dat gezeur af te zijn ga ik aan de lariam. Dan ben je gewoon de hele periode gedekt. Je hoeft het maar een keer per week te slikken.
ciao Muriel
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

kan ik me indenken.
maar dan weet ik van me zelf dat ik de tabletten vergeet dus slik ik liever iedere dag.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat vind ik idd het voordeel, ron! dat je in een ritme komt van medicijnen slikken. 1 keer per week is thuis wel te doen maar op reis weet ik nooit welke dag het is...en dat wil ik graag zo houden.

ter plekke kan je in de grote steden vast ook wel Malaria medicatie krijgen. Misschien niet Malerone maar je kunt dan tenminste nog van gedachte veranderen over je reisroute. Moet je wel even bedenken wanneer je in de grote steden bent en dan daar naar een ziekenhuis gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie