Tickets???
Tickets???
Hallo,
Op dit moment ben ik mij aan oriënteren voor een 4 maanden durende wereldreis. Bestemmingen zijn:
San Francisco met eigen vervoer naar LA (2 weken)
Fiji (1 week)
Auckland met eigen vervoer naar Christchurch (3 weken)
Sydney (6 weken)
Bangkok (5 weken)
Ik heb veel gelezen over RTW tickets, maar probleem is dat ik hiermee niet naar Bangkok kan. Met andere soorten tickets kan dit wel. Bij organisaties zoals Kilroy en Worldticketcenter ben ik rond de 2200 euro kwijt.
Nu heb ik zojuist een offerte ontvangen van Sta Travel uit Engeland. Hier zit ik omgerekend tussen de 1500 - 1600 euro. Dit is nogal een verschil. Heeft er iemand ervaring met het boeken van tickets bij Sta Travel of andere organisaties in het buitenland? Waarmee moet ik rekening houden aangezien het geen Nederlandse organisatie is?
Hoop dat iemand mij advies kan geven. Alvast bedankt!
Op dit moment ben ik mij aan oriënteren voor een 4 maanden durende wereldreis. Bestemmingen zijn:
San Francisco met eigen vervoer naar LA (2 weken)
Fiji (1 week)
Auckland met eigen vervoer naar Christchurch (3 weken)
Sydney (6 weken)
Bangkok (5 weken)
Ik heb veel gelezen over RTW tickets, maar probleem is dat ik hiermee niet naar Bangkok kan. Met andere soorten tickets kan dit wel. Bij organisaties zoals Kilroy en Worldticketcenter ben ik rond de 2200 euro kwijt.
Nu heb ik zojuist een offerte ontvangen van Sta Travel uit Engeland. Hier zit ik omgerekend tussen de 1500 - 1600 euro. Dit is nogal een verschil. Heeft er iemand ervaring met het boeken van tickets bij Sta Travel of andere organisaties in het buitenland? Waarmee moet ik rekening houden aangezien het geen Nederlandse organisatie is?
Hoop dat iemand mij advies kan geven. Alvast bedankt!
Hoi oxy,
Ik heb zelf mij ticket geboekt bij travel nation in de Uk en daar was ik erg tevreden over. Boeken in het buitenland kan zeker voordeliger en handiger (meer ticket opties) zijn.
Welk ticket heb je trouwens?, mocht je daar nog niet naar hebben gekeken dat is de worlddiscovery(plus) ticket of een Air new zealand special ticket wellicht wat voor jou.
Met de world discovery mag je bijvoorbeeld stoppen in 7 bestemmingen met keuze uit:
Asia - Bangkok, Singapore, Hong Kong, Jakarta, Bombay, Bali, Tokyo,
South Africa - Johannesburg, Cape Town
Australia - Perth, Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide, Cairns, Darwin
New Zealand - Auckland, Christchurch, Wellington, Queenstown, Rotorua
Pacific Islands - Fiji, Hawaii, Tahiti
United States - Los Angeles, San Francisco, New York, Phoenix, Miami, Denver, Chicago, Boston, Washington
Canada - Vancouver, Toronto, Halifax, Calgary"
Ik heb zelf mij ticket geboekt bij travel nation in de Uk en daar was ik erg tevreden over. Boeken in het buitenland kan zeker voordeliger en handiger (meer ticket opties) zijn.
Welk ticket heb je trouwens?, mocht je daar nog niet naar hebben gekeken dat is de worlddiscovery(plus) ticket of een Air new zealand special ticket wellicht wat voor jou.
Met de world discovery mag je bijvoorbeeld stoppen in 7 bestemmingen met keuze uit:
Asia - Bangkok, Singapore, Hong Kong, Jakarta, Bombay, Bali, Tokyo,
South Africa - Johannesburg, Cape Town
Australia - Perth, Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide, Cairns, Darwin
New Zealand - Auckland, Christchurch, Wellington, Queenstown, Rotorua
Pacific Islands - Fiji, Hawaii, Tahiti
United States - Los Angeles, San Francisco, New York, Phoenix, Miami, Denver, Chicago, Boston, Washington
Canada - Vancouver, Toronto, Halifax, Calgary"
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
??ik heb een vergelijkbare route gedaan met een RTW ticket dat ik kocht bij Worldticketcenter voor 1285 euro (ex belasting)
het worlddiscovery ticket
het ticket startte wel in Londen maar dat vond ik geen probleem
Londen-NY- LA (direct San Fransisco mogelijk)
Fiji
Sydney ....maar NZ was ook een optie
Singapore....volgens mij was Bangkok ook mogelijk want ik vloog als laatste van Bangkok terug naar londen.
Je kunt ook altijd op een andere stad in Azie vliegen en voor 20 a 30 euro een vlucht met Airasia boeken naar de stad van je keuze.
Zo heb ik Borneo toegevoegd
het worlddiscovery ticket
het ticket startte wel in Londen maar dat vond ik geen probleem
Londen-NY- LA (direct San Fransisco mogelijk)
Fiji
Sydney ....maar NZ was ook een optie
Singapore....volgens mij was Bangkok ook mogelijk want ik vloog als laatste van Bangkok terug naar londen.
Je kunt ook altijd op een andere stad in Azie vliegen en voor 20 a 30 euro een vlucht met Airasia boeken naar de stad van je keuze.
Zo heb ik Borneo toegevoegd
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
en ik heb ook nog een vraagje over tickets... is het goed als ik die hier stel?
waar koop ik het voordeligste vliegticket naar bangkok (of ergens anders in azie, het maakt niet echt uit waar ik begin)?
En hoe doe ik dat het handigst als ik niet weet wanneer ik terug wil vliegen? Een retour lijkt me niet fijn omdat de vertrekdatum dan vast staat. Maar doen ze er moeilijk over als ik geen ticket het land UIT heb?
waar koop ik het voordeligste vliegticket naar bangkok (of ergens anders in azie, het maakt niet echt uit waar ik begin)?
En hoe doe ik dat het handigst als ik niet weet wanneer ik terug wil vliegen? Een retour lijkt me niet fijn omdat de vertrekdatum dan vast staat. Maar doen ze er moeilijk over als ik geen ticket het land UIT heb?
Ik kreeg een nieuwe mail van Sta Travel (Great Escapade RTW), waarbij de prijs van 1329 pond naar 1585 pond is gegaan vanwege hoge stijgingen wat belastingen betreft (in 2 dagen tijd). Dit gaf mij geen goed gevoel. Ik heb nu ook een offerte van Travel Nation waarbij het ticket 1460 pond is. Hier ga ik maar even verder op in en wil ik een optie op.
@ bolletjeom, je kan niet naar bangkok en singapore met RTW van worldticketcenter: 1 in Azië; Hong Kong, Osaka, Tokyo, Shanghai of Beijing.
Wat zijn jullie ervaringen met annuleringsverzekeringen? Sluit je deze af via het reisbureau waar je de tickets boekt (in dit geval Travel nation uit UK) of doe je dit zelf oa via de verzekeringen die op aroundtheglobe.nl zijn te vergelijken?
@ bolletjeom, je kan niet naar bangkok en singapore met RTW van worldticketcenter: 1 in Azië; Hong Kong, Osaka, Tokyo, Shanghai of Beijing.
Wat zijn jullie ervaringen met annuleringsverzekeringen? Sluit je deze af via het reisbureau waar je de tickets boekt (in dit geval Travel nation uit UK) of doe je dit zelf oa via de verzekeringen die op aroundtheglobe.nl zijn te vergelijken?
Annuleringsverzekering betaald alleen van te voren gemaakt kosten. Heel handig als je een package holiday hebt niet zo handig voor een wereldreis omdat je alleen een ticket hebt.
Hangt er ook vanaf hoe ver van te voren je een ticket boekt maar bij annuleringsverzekeringen in Nederland waren de kosten in geen verhouding met wat ik dan ooit terug zou krijgen.
Heb dit toen dus maar niet gedaan, reden is ook dat je de data van je ticket kosteloos kunt veranderen. Alleen de eerste datum niet, maar die kan je dan weer tegen een bedrag wijzigen.
Ik dacht zelf ik kan altijd toch betalen om de eerste datum te wijzigen of de eerste vlucht wel nemen en dan direct weer terugvliegen en de rest van de data wijzigen. Dit was goedkoper dan de annuleringsverzekering. (mijn eerste stop was dubai)
Hangt er ook vanaf hoe ver van te voren je een ticket boekt maar bij annuleringsverzekeringen in Nederland waren de kosten in geen verhouding met wat ik dan ooit terug zou krijgen.
Heb dit toen dus maar niet gedaan, reden is ook dat je de data van je ticket kosteloos kunt veranderen. Alleen de eerste datum niet, maar die kan je dan weer tegen een bedrag wijzigen.
Ik dacht zelf ik kan altijd toch betalen om de eerste datum te wijzigen of de eerste vlucht wel nemen en dan direct weer terugvliegen en de rest van de data wijzigen. Dit was goedkoper dan de annuleringsverzekering. (mijn eerste stop was dubai)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
het voordeel van een annuleringsverzekering bij bv overlijden dan kan je terug naar nld en dan als je binnen 3 weken weer terug gaat wordt dit betaald door verz.
en ze kunnen een spoedvlucht voor je regelen, die je meestal op dat moment niet meer kunt vinden of die heel duur is.
wij zijn verz bij unive doorl reis en ann verz.
en ze kunnen een spoedvlucht voor je regelen, die je meestal op dat moment niet meer kunt vinden of die heel duur is.
wij zijn verz bij unive doorl reis en ann verz.
Dit klopt nietkarinmartin schreef:het voordeel van een annuleringsverzekering bij bv overlijden dan kan je terug naar nld
Een annuleringsverzekering heeft niets met overlijden van iemand te maken wanneer je al op reis bent. Een annuleringsverzekering is alleen voor dingen die ervoor zorgen dat je niet op reis kunt gaan (de reis moet annuleren, de naam zegt het al)
Een goede reisverzekering dekt wel de kosten van terugkeer naar Nederland i.v.b. met een overlijden en natuurlijk dan ook weer terugkeer naar waar je dan was.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat de meeste annuleringsverzekeringen alleen gelden voor een pakketreis en niet voor een los ticket (check dit specifiek bij afsluiten), je moet dan dus een speciale ticketannuleringsverzekering afsluiten
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben gevlogen op Singapore en overland naar Bangkok gegaan waarvandaan ik ben gevlogen. Dat mocht wel. Met een worlddiscovery ticket!@ bolletjeom, je kan niet naar bangkok en singapore met RTW van worldticketcenter: 1 in Azië; Hong Kong, Osaka, Tokyo, Shanghai of Beijing.
Je kunt dus: of op Bangkok vliegen als je alleen daarheen wilt of op een andere bestemming in Azie en dan je RTW aanvullen met een losse vlucht van bijvoorbeeld Airasia
mijn anuleringsverzekering heb ik afgesloten bij mijn reisverzekering van de OHRA. dit was toen de goedkoopste oplossingWat zijn jullie ervaringen met annuleringsverzekeringen?
mijn standaarsantwoord is altijd LTU maar er zijn meer aanbieders. kwestie van ze allemaal na lopen. Ik geloof dat Airasia binnenkort vanaf Europa gaat vliegen, Chinaairlines is soms goedkoop en ook de scandinavische maatschappijen hebben soms leuke aanbiediengen.waar koop ik het voordeligste vliegticket naar bangkok
Die kans is behoorlijk groot! Ja dus!!!doen ze er moeilijk over als ik geen ticket het land UIT heb
wanneer je echt geen terugticket naar Nederland wilt boeken dan boek je het beste het goedkoopste ticket bij Airasia. Dit gebruik je dan als bewijs dat je het land gaat verlaten
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vond het toch gek..ik dacht namelijk van wel. ben dus nog maar eens gaan kijken maar op de website van worldticketcenter staat de volgende omschrijving voor het World Discovery ticket (dat ik dus had)@ bolletjeom, je kan niet naar bangkok en singapore met RTW van worldticketcenter: 1 in Azië; Hong Kong, Osaka, Tokyo, Shanghai of Beijing.
6 gratis stopovers: Bangkok, Singapore, Hong Kong, Tokyo, Shanghai, Beijing, Johannesburg, Mumbai, Hawaii, Fiji , Los Angeles, San Fransisco of New York.
hier is de link:
http://www.worldticketcenter.nl/wereldr ... -discovery
Klopt met de world discovery wel. Niet met de standaard RTW. Inmiddels heb ik alles geboekt bij Travel Nation. Scheelde toch een paar honderd euro per persoon met World ticket center en Kilroy.
Ik moet alleen nog een ticket vinden van Amsterdam naar Londen (Heathrow). Weinig maatschappijen b ieden deze vlucht aan. Wel naar andere (kleinere) luchthavens in Londen. Hoe heben jullie dit gedaan en waar hebben jullie geboekt? Is het het overwegen waard om via een kleinere luchthaven te vliegen en van daaruit naar Heathrow te gaan?
Ik moet alleen nog een ticket vinden van Amsterdam naar Londen (Heathrow). Weinig maatschappijen b ieden deze vlucht aan. Wel naar andere (kleinere) luchthavens in Londen. Hoe heben jullie dit gedaan en waar hebben jullie geboekt? Is het het overwegen waard om via een kleinere luchthaven te vliegen en van daaruit naar Heathrow te gaan?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben een paar dagen eerder naar londen gegaan en heb daar afgesproken met een vriendin die daar woont
heb ooit de fout gemaakt om op 2 verschillende vliegvelden te vliegen in 1 dag. We hadden 6 uur de tijd tussen de 2 vluchten maar waren bijna te laat. Vervoer tussen de vliegvelden kan flink aantikken en je moet op de locale luchthaven echt even flink doordrammen om er achter te komen hoe je goedkoop naar de andere luchthaven kunt.
effe stukje uit mijneigen reisverslag van toen.
heb ooit de fout gemaakt om op 2 verschillende vliegvelden te vliegen in 1 dag. We hadden 6 uur de tijd tussen de 2 vluchten maar waren bijna te laat. Vervoer tussen de vliegvelden kan flink aantikken en je moet op de locale luchthaven echt even flink doordrammen om er achter te komen hoe je goedkoop naar de andere luchthaven kunt.
effe stukje uit mijneigen reisverslag van toen.
Toen we een paar maanden geleden op zoek waren naar een leuke aanbieding om van Londen in Manchester te komen bleek het vliegtuig ( 1 pond) goedkoper dan de bus (25 pond). Nu komen we er achter dat we een klassieke fout hebben gemaakt. We staan op Londen Heathrow en moeten naar Londen Gatwick. Waarom er Londen voor die vliegveld namen staat is ons ook een raadsel want Gatwick blijkt ongeveer net zover van Heathrow af te liggen als Amsterdam van Eindhoven. Volgens 3 informatiebronnen moeten we een bus nemen die 18 pond kost! Ja HALLO!, dan wordt die 1 pond-vlucht toch nog een duur grapje! Na een tijdje doordrammen bij de infobalie krijgen we een alternatief te horen. De normale stadsbus (1.5 pond) naar East Croydon en dan de trein (5 pond) naar Gatwick. Het duurt ietsje langer maar we hebben toch alle tijd.
Na 1.5 uur wachten op de bus buiten in de kou ( er was een bus uitgevallen), 1 uur en 45 minuten in die bus en een half uur in de trein zijn we net op tijd in Gatwick. En dat terwijl we dachten alle tijd te hebben.
- bolletjeom
- Reisexpert
Aiiii, dat is inderdaad de moeite niet waard voor die paar euro... Gelukkig heb ik erop gelet waar ik heen moet.
Ik vind het nog knap lastig om een betaalbaar ticket te vinden van Schiphol naar Heatrow. Tips?
Met standaard bedoel ik inderdaad de goedkoopste (de bovenste). Deze is qua prijs aantrekkelijk hetzij je dus niet naar Bangkok kan vliegen.
Ik vind het nog knap lastig om een betaalbaar ticket te vinden van Schiphol naar Heatrow. Tips?
Met standaard bedoel ik inderdaad de goedkoopste (de bovenste). Deze is qua prijs aantrekkelijk hetzij je dus niet naar Bangkok kan vliegen.