De invloed van de Lonely Planet

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

De LP Colombia was zo slecht dat ik eigenlijk geld terug had moeten vragen.....dan ga ik ze niet "belonen" met mijn gouden tips :D . Later bleek dit dus de LP te zijn waarvan die ene oplichter/schrijver (Kohnstamm?) later toegaf nooit zelf in het land geweest te zijn.........

Eigenlijk zou de LP iedereen met goeie tips (alleen als het de moeite is, laten we zeggen minimaal 10 goeie tips ofzo) een kleine beloning moeten geven (of gratis LP van ander land uitkiezen ofzo). Ik heb in totaal heel veel tips (vooral accomodatie) die de LPs ZA beter zouden maken.....
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Enige waardering zou mooi zijn inderdaad. Fijn dat mensen dat doen. Ik ga dat volgende keer ook wat beter bijhouden denk ik.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Voor de tegenstanders van de LP ----> Koop een Rough Guide. Zeer correcte en kritische info.

3 jaar geleden zijn wij daar heel Australië mee rond gereisd. Hij kan je op de typische backpackersplaatsen brengen, maar even goed brengt hij je op pachtige stukjes wereld.

Binnenkort vertrekken wij naar West Afrika en Zui Amerika en reken maar dat wij opnieuw een rough guide aanschaffen. (Eventueel overwegen wij ook de 'trotter reisgidsen' , maar van veel andere reizigers al gehoord dat er vaak foute info staat in de LP, dus nee, die kopen we mooi niet.)

Maar idd, af en toe een gids in je rugzak laten and talk to the local. Dat zijn nog altijd de beste reisgidsen!!
karinmartin

lp

Bericht door karinmartin »

wij gebruiken de lp als richtlijn. maar gaan uit eindelijk ter plaatse ook dingen bezoeken die er niet in staan. gewoon wat anderen vertellen of locals.

en we gaan naar gh die er niet in staan of als slecht staan genoemd, want dat valt meestal reuze mee.

het is wel jammer voor de mensen die er niet in staat want het is toch een richtlijn voor de backpackers. en die gh zitten dan ook meestal vol.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

eVeLiEnSkI schreef:Voor de tegenstanders van de LP ----> Koop een Rough Guide. Zeer correcte en kritische info.
Dat vind ik nou echt een rot gids.. Heb hem o.a. gebruikt voor malasie en mexico en echt ik irriteerde me er aan kapot. Vooral de kaartjes zijn echt ontzettend slecht en kloppen niet. Maar er staan ook gewoon historische dingen in die helemaal niet kloppen. Toen toch maar weer een LP aangeschaft voor mexico ook al was die meer dan 2 jaar minder recent kon ik in iedergeval wel iets vinden ook al kwam je er dan achter dat het dan verhuisd was.

Volgens mij verschilt het ook echt heel erg per land. Ik was bijvoorbeeld echt super tevreden over the footprint guide van Peru en Bolivia dus ik die ook halen voor Egytpe en daar klopte dan weer geen bal van.

Beste is gewoon van het land waar je heen gaat ff wat gidsen uit de bieb naast elkaar leggen, welke leest het lekkerst, verder hoe recent is die en hoe dik (hoeveel overbodige info van waar je toch niet heen gaat).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik ben geneigd om het in ieder geval half met Tikva eens te zijn :-). Die Rough Guides worden volgens mij erg slecht ge-updated (daarom nog nooit een gekocht..)....pas dus op dat je niet per ongeluk een sterk verouderde reisgids koopt!

Footprint geeft volgens mij elk jaar een nieuwe versie uit per land. Voor Zuid Amerika staat de Footprint ook eigenlijk het beste aangeschreven. Het probleem is alleen dat ik het geen lekkere gidsen vind om te lezen. De LP verschilt erg per land, maar wordt helaas ook vaak erg slecht ge-update. Voor Zuid Amerika is die van Bolivia de enige die echt goed is. Brazilie is hopeloos verouderd, Colombia ronduit slecht. Die van Argentinie is ook oud. Ik let altijd goed op de datum van de versies. Dan koop je niet per ongeluk een 3 jaar oude gids. Ok, nog geen garantie dat het een goeie update is, maar in ieder geval betere kansen op up-to-date info.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Ach ja, ieder voelt zich beter thuis in een andere gids. We zijn nu onze Zuid Amerika trip aan het vorbereiden en er ligt zo'n Footprint bij ons thuis nu. Lukt me echt niet, vind er mijn weg niet in.

Ach ja ... Die tip van naar GH te gaan die slecht worden aangeprezen vind ik wel een goeie. Als je helemaal moe bent is dat waarschijnlijk de plaats om tot rust te komen wegens geen volk.

Die houden we erin :D
Plaats reactie