Waar op te letten voor een Backpack trip
Waar op te letten voor een Backpack trip
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een backpack trip te willen gaan maken in Canada. Ik zit met veel vragen en vandaar ik bij dit forum terecht ben gekomen.
Een aantal vragen waar ik mee zit zijn:
Boek je van te voren hostels?
wat is veiliger reizen: openbaar vervoer of een auto huren ( alleen reizend).
Qua kleding, outdoor kleding meenemen of ook bijvoorbeeld gewoon een spijkerbroek.
Qua rugzak, wat is goed, voldoende ruimte enz.
Graag hoor ik tips van de ervaren backpackers onder ons.
Groetjes Peter
Ik ben bezig om een backpack trip te willen gaan maken in Canada. Ik zit met veel vragen en vandaar ik bij dit forum terecht ben gekomen.
Qua kleding, outdoor kleding meenemen of ook bijvoorbeeld gewoon een spijkerbroek.
Groetjes Peter
He Peter,
Ik ken Canada niet, maar wat ik me afvraag is bevoorbeeld:
- Is Canada wel een geschikt land om in je eentje te backpacken? Zijn er wel bussen en hostels? In de meer bevolkte gebieden wellicht wel, maar als je echt de wildernis in gaat kom je misschien in gebieden waar alleen mensen met kampers rondrijden?
- Veiligheid zal wel niet zo'n probleem zijn in Canada, maar als je iets gaat huren, denk dan iig aan een internationaal rijbewijs.
- Kleding? Hangt er helemaal van af of je veel gaat hiken enzo.
- Kijk eens in het hoofdstuk "Alles over".
- En niet te vergeten het stuk Alles over Canada . Hierin staat een stuk over auto huren in Canada
Ik ken Canada niet, maar wat ik me afvraag is bevoorbeeld:
- Is Canada wel een geschikt land om in je eentje te backpacken? Zijn er wel bussen en hostels? In de meer bevolkte gebieden wellicht wel, maar als je echt de wildernis in gaat kom je misschien in gebieden waar alleen mensen met kampers rondrijden?
- Veiligheid zal wel niet zo'n probleem zijn in Canada, maar als je iets gaat huren, denk dan iig aan een internationaal rijbewijs.
- Kleding? Hangt er helemaal van af of je veel gaat hiken enzo.
- Kijk eens in het hoofdstuk "Alles over".
- En niet te vergeten het stuk Alles over Canada . Hierin staat een stuk over auto huren in Canada
Re: Waar op te letten voor een Backpack trip
(ben nooit in Canada geweest)Peter schreef:Hallo allemaal,
Groetjes Peter
-Nee, alleen de eerste paar dagen als ik aankom. De rest zoek ik ter plekke uit.
-Canada is veilig, dus kan beide.
-outdoor en gewone kleding. (werken in laagjes)
- 65 liter backpack zal voldoende moeten zijn.
Groet,
Sjaak
Sjaak
Ik ben wel in Canada geweest en heb met de auto daar rond getrokken (om familie te bezoeken). Ik vond dat het huren van een auto niet eens zo heel duur was en het was een prima manier om rond te reizen. De afstanden zijn wel lang maar de wegen zeer prima.
Destijds had ik wel moeite met het vinden van hostels, motels waren er in overvloed maar waren wat duurder zo'n $25 of $50 per nacht. Wel grote kamer met alles er op en er aan dat dan weer wel. Deze boekte wij niet vooraf, er was altijd wel ergens plek.
Openbaar vervoer geen ervaring mee.
Het klimaat in Canada is prima en komt in Toronto en Ottowa in de zomer overeen met en goede zomer hier. In de winter kan er een dik pak sneeuw liggen dus daar zul je dan sowieso wat anders voor moeten aanschaffen.
Rugzak is maar net wat je zelf wilt.
Destijds had ik wel moeite met het vinden van hostels, motels waren er in overvloed maar waren wat duurder zo'n $25 of $50 per nacht. Wel grote kamer met alles er op en er aan dat dan weer wel. Deze boekte wij niet vooraf, er was altijd wel ergens plek.
Openbaar vervoer geen ervaring mee.
Het klimaat in Canada is prima en komt in Toronto en Ottowa in de zomer overeen met en goede zomer hier. In de winter kan er een dik pak sneeuw liggen dus daar zul je dan sowieso wat anders voor moeten aanschaffen.
Rugzak is maar net wat je zelf wilt.
Waar ik me qua veiligheid in Canada vooral zorgen om zou maken bij het huren van een auto, is wat er zou gebeuren wanneer je om voor een reden dan ook strandt. Je mobieltje doet het niet altijd, dus wanneer je autopech krijgt? Of wanneer je ziek wordt ofzo?
Alleen al om die reden zou ik op grote afstanden (in welk land dan ook) niet graag alleen rijden.
Alleen al om die reden zou ik op grote afstanden (in welk land dan ook) niet graag alleen rijden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
heb geen ervaring met Canada maar wanneer het hostel systeem daar gelijk is aan Europa of USA dan zou ik vooruit boeken. Dan met name je eerste paar dagen voor vertrek al regelen en dan iedere keer 1 of 2 dagen vooruit boeken
Wat kleding betreft. Ik voelde me wat ongemakkelijk in mijn reizigerskloffie in de grote hippe steden van de VS. ik was dus blij met mijn spijkerbroek.
Wat kleding betreft. Ik voelde me wat ongemakkelijk in mijn reizigerskloffie in de grote hippe steden van de VS. ik was dus blij met mijn spijkerbroek.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika