wat mis je van thuis?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

wat mis je van thuis?

Bericht door bolletjeom »

Wat mis je aan Nederland of je huisje wanneer je op reis bent???

Ik mis op dit moment mijn wasmachine ( en droger)
Mijn kleren worden nu al ruim 3 maanden met de hand gewassen. Echt schoon zijn ze niet meer. Lekker ruiken doen ze ook niet na de was en het duurt soms wel een week voordat iets droog is

oh, en bruine boterhammen met oude kaas !! 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

volgens mijn collega's ga ik zwaar de volgende dingen missen:

Afbeelding

ik mis zelf eigenlijk vooral optimel en kip-kerrie salade van johma, maarja, dat neemt zo lastig mee in de backpack... hihi
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ook ik mis momenteel mijn wasmachine heel erg! En een waslijn.... Nu moet ik naar een wasserette waar ik mijn was in de droger moet.

O ja, ik mis ook mijn keuken. En mijn ratjes.

Verder mis ik mijn vrienden regelmatig. En duiktripjes in de weekenden (Zeeland!).

Drop en stroopwafels mis ik momenteel niet, want ik heb een vriend op bezoek die deze zaken voor me heeft meegenomen. :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ohja!!! kipkerrie salade!

Jeroen heeft een potje kerriekruiden meegenomen zodat ik dat kan mixen met mayo en kip
maar toch is het anders .........................
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Onzin bolletje, die wasmachine :-).
In Quito kosten lavanderia's bijna niks. Gewoon een keer naar een goeie gaan (met machina's, evt een keertje een "per stuk" lavanderia), dan moet de stank er wel weer voor een tijdje uit zijn :-).

Wat je van thuis mist is eigenlijk best veel, maar moet je niet te veel aan denken. Pas als de terugreis dichtbij komt. Dan heb je ook wat om naar uit te kijken, haha.
1. Vrienden/familie natuurlijk
2. Eten. Broodjes kaas enzo, maar ook simpele dingen als borrelnoten enzo. Snacks ook wel. In Quito zit een zgn NL snackbar, maar die is heel goor (al gevonden :-))?
3. Nederlandse TV programma's. Ik heb in ZA weinig boeiends kunnen vinden....
4. Als jij zegt: m'n wasmachine, dan zeg ik: M'n eigen bed!
5. Ik miste m'n auto ook wel. Toch wel leuk om na 7 maanden weer eens auto te rijden!

Veel plezier nog de laatste maand!
bolletjeom
Reisexpert

als ik naar een lavenderia ga stoot ik mijn gastmama erg voor het hoofd. Die doet namelijk erg haar best om mijn kleren schoon te krijgen.
Heb het 1 keer voorgesteld maar dat viel niet goed. En het is zo´n lief vrouwtje dat ik het er maar bij laat.

De snackbar is niet gevonden omdat ik ervoor gewaarschuwed was..hahaha

mis onbezorgd over straat kunnen wandelen op het moment ook. En lekker terrasjes weer....dat zou ook wel leuk zijn.
Het plenst iedere dag en ik lig met sokken en handschoenen aan in bed (het laatste is een beetje overdreven maar ik ben een koukleum)
Ik mis verwarming!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He Rudi,
Je hebt ook 1 ding fout gedaan.....het regenseizoen duurt tot begin/half juni in Quito. Tsja, dan zou je nu nog even mooi weer moeten krijgen. Ik had vorig jaar in Quito rond deze tijd mooi weer........
Groet Erik
bolletjeom
Reisexpert

volgens de berichten hier zou het al minstens 1.5 maand droog moeten zijn. Maar er zit geen schot in. Iedere dag plensbuien en het was gister (overdag!) 9 graden.
Zit je potver.... voor op de evenaar! :roll:

borrelnootjes...ohhhh. die zou ik ook wel lusten!
En andijviestampot! of gewoon lekker rijst met roerbakgroente ( het is hier bijna lunchtijd en ik heb honger :oops: )
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Klopt niet helemaal. Het droge seizoen begint 1/15 juni, afhankelijk met wie je praat (dus zou het een halve maand droog moeten zijn). Maar als het nu nog klote weer is, dan heb je op dit moment gewoon pech...........

Tip voor roerbakgroente: Cafe Ballena/het Whale Cafe in Puerto Lopez!!! Deze Amerikaan snapt het helemaal! Heb daar echt een paar dagen achter elkaar heerlijke bakken roerbak naar binnen gewerkt! Soms zijn eettips nog belangrijker dan hosteltips, haha.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:volgens de berichten hier zou het al minstens 1.5 maand droog moeten zijn. Maar er zit geen schot in. Iedere dag plensbuien en het was gister (overdag!) 9 graden.
Zit je potver.... voor op de evenaar! :roll:
Dit is de verklaring van het KNMI.............
opgesteld 10 juni, ijgewerkt 17 juni
La Nià±a is verdwenen. Het water langs de evenaar op de Stille Oceaan was in mei alleen in het westen nog iets koeler dan normaal. Langs de kust van Zuid-Amerika is weer een kust-La Nià±a ontstaan, met een smalle strook koel water uit de diepere oceaan.

Verwachtingen voor de komende seizoenen
opgesteld 17 juni 2008
In de komende maanden wordt het door de afgelopen La Nià±a waarschijnlijk koeler dan gebruikelijk in noordelijk Zuid-Amerika.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: wat mis je van thuis?

Bericht door Sjaak »

sport
Groet,

Sjaak
El Niño
Reisexpert

Re: wat mis je van thuis?

Bericht door El Niño »

Sjaak schreef:sport
Niet per se Sjakie. Ik heb op de Incatrail ooit nog eens gevoetbald met wat locals :-)
bolletjeom
Reisexpert

heb ook onwijs zin in een tosti

sport....ik beweeg op reis meer dan thuis 8)
Mijn paardrij spierpijn is bijna weg en volgende week een 5 daagse trekking :(
De Quilotoaloop en Cotapaxi :roll:
Plaats reactie