Spullen kopen in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Nics

Slippers kopen in Maleisie?

Bericht door Nics »

Wij gaan binnenkort naar Maleisie en hebben nog slippers nodig. Nu wilden we die in Kuala Lumpur kopen (daar start de reis), maar mijn vriend heeft maat 44 en ik vroeg mij af of dat wel een beetje verkrijgbaar is. Iemand hier ervaring mee?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In touristengebieden wil het soms nog wel lukken, maar maat 44 is niet de meest makkelijke maat in Azie :? Ik had soms met mijn maat 41 al moeite....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sluit met bij Jenny aan. Wel hebben we in Thailand relatief simpel in Bangkok schoenen gekocht van maat 43 (mannen) daar waren ze dan weer wel op ingespeelt. Ook hadden ze daar slippers met Europeese maten. Voor vrouwen was het qua kleding betreft weer een stuk lastiger.
tom
Reisexpert

kleren kopen

Bericht door tom »

jaaaa nog even een laatste vraagje voor ik volgende week eindelijk ga :D

ik was van plan om mn kleren (blousjes) gewoon in laos/cambodja te kopen.
maarrrr, ik bedenk me nu pas ( :oops: ) dat ik nogal wat langer ben dan de gemiddelde aziaat.

zou het toch mogelijk zijn om daar wat lokale kleren te kopen (dus niet op maat gemaakt) of kan ik beter van hier het benodigde meenemen??

verder beginnen de zenuwen nu ook een beetje op te spelen :)
dus als iemand nog wat geruststellende tips heeft voor laos/cambodja/nepal/india, altijd welkom! :wink:
amassakoul
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In de touristische gebieden is de maatvoering aardig op westerlingen aangepast (en ook de prijzen :shock: ). Het kopen van T-shirts zal geen enkel probleem zijn. Dingen als bloesjes, broeken en schoenen zijn soms wat lastiger te krijgen, al zal dat met name in Thailand ook wel lukken.

Zowel in BKK rondom Kao Sarn Road en op de nachtmarkt van Chieng Mai in Thailand is een groot aanbod aan westerse kleding. In Laos denk ik dat je de meeste kans van slagen op de nachtmarkt in Luang Prabang zult hebben. In Cambodja wordt je doodgegooid met ANgkor Wat T-shirts, maar andere kleding heb ik niet echt gezien (maar ik was ook niet op zoek).

Goede reis!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

eerst de geruststellende woorden.
Azie is cool en een eitje!!
niets om je zorgen om te maken. Gewoon van genieten!!

ik neem aan dat je niet op laos of Cambodia vliegt maar op BKK..of misschien Zuid Vietnam
In BKK hoef je je inderdaad geen zorgen te maken wat betreft t-shirts
andere dingen zijn inderdaad lastiger.
Koop ook nooit slippers op de maat die er op staat. Passen!!
eigenlijk gaat dat op voor alles.
ik stop mijn maatje 37 voet in een maatje 43 slipper wanneer ik in Thailand ben 8)

In Laos en Cambodia is het lastiger om kleding te krijgen voor toeristen met uitzondering van de toeristen shirts waar Jenny het over had.
Kan me ook niet herinneren iets anders dan t-shirts te hebben gezien in Luang Prabang en eigenlijk ook alleen maar in Luang Prabang

veel plezier op reis!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Camera kopen in Bangkok, waar???

Bericht door Tessa »

Weet er toevallig iemand een goeie plek in Bangkok waar het handigst heen kan voor een nieuwe camera? Iemand ervaring met camera aanschaffen en meenemen naar NL, problemen of kan dat makkelijk?

Laat maar weten waar ik op moet letten en waar ik het beste heen kan gaan!

Tessa
ps Gibbon experience was tof!!! 8)
Broaden your minds
bolletjeom
Reisexpert

Heb er geen ervaring mee maar ga eens rondkijken op Siam Square.
Officieel mag je een in het buitenland gekochte camera niet zomaar mee nemen. ze willen graag dat je er belasting over betaald.
Je komt er meestal wel mee weg maar in een uiterst geval kan je betrapt worden

groot nadeel van kopen in het buitenland is je garantie. die is over het algemeen alleen in het land van aanschaf.
Bewaar je bon goed voor het geval je de camera ooit als gestolen op moet geven bij je verzekering. Zet op de bon de tegenwaarde in Euro´s van de aanschafprijs op dit moment. Wie weet hoe hard de waarde van de Baht in de nabije toekomst daalt.
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

In dat grote MBK Centre zit volgens mij een hele afdeling camera's. Weet alleen niet hoe het zit met de prijzen...
Wietz
Reiziger

Bericht door Wietz »

Ik heb m'n camera gekocht in een KODAK shop op de Khao San rd. (er zitten er meerdere) Heb me uitgebreid georienteerd bij zoveel mogelijk camera-winkels in Bangkok. Bij de grote winkelcentra op Siam Square zitten een heleboel camera-winkels. Uiteindelijk kon ik hem het goedkoopst kopen op de Khao San.
Geloof dat de camera in totaal zo'n 75 euro goedkoper was dan in NL. Heb 'm verder gewoon stiekem "meegesmokkeld" het vliegtuig in, helemaal geen probleem. Mag natuurlijk officeel niet, maar ging prima.
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb afgelopen paar dagen beetje gekeken, maar blijkt dat de camera die ik wilde hier niet veel goedkoper is! Scheelt eigenlijk niks, helemaal als ik hem via internet in Nederland zou bestellen. En aangezien ik toch morgen naar huis vlieg...
Maar inderdaad, voor degene die nog zoeken: Siam square of MBK moet je zijn.
Broaden your minds
anoukvdbroeck

Re: kleren kopen

Bericht door anoukvdbroeck »

Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen:
ik ga ook naar laos, cambodja, vietnam en thailand en twijfel ook over het meenemen van kleren.
is het daadwerkelijk mogelijk om daar kleding te kopen in westerse maten (M/L)? Mijn ouders hebben een paar jaar geleden shirtjes voor me meegenomen die zelfs in de grootste maat te klein waren (type: na-maak armani, smerig stofje).

en als ze te koop zijn wat voor kleding is het dan? bv. 'na-maak merken' of 'trekking-spul' of meer het 'hippie katoenen spul' dat je ook bij ons op festivals vindt.

en als je het laat maken, kun je dan gewoon alles alles laten maken?

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Het valt vrij snel aan de kleine kant
ik heb een redelijk normale maat volgens mij. Dame, 1.70 met 63 kilo. Toch moet ik opletten met de t-shirts want die willen nog wel eens te strak zitten. Bloesjes voor toeristen in Bangkok gaan wel
Het is redelijk hip maar ook Hippie wat je daar kunt krijgen. Ook wel wat fake spul maar in mijn ogen duidelijk fake. Outdoorspul alleen in de shoppinmalls dus niet zo heel goedkoop meer en vaak aan de kleine kant

lekkere flodderbroeken en rokken kan je wel krijgen in onze maten als je op toeristische plekken bent.
anoukvdbroeck

Bericht door anoukvdbroeck »

flodderbroeken en rokken zijn favoriet hier, dus dan lijkt me geen probleem.
de rest zou dus moeilijk kunnen worden in elk geval buiten bangkok, ben zelf 1.80 met 75kg?
Fake hoef ik niet te hebben. de stofjes en printjes vind ik echt heel naar. gewoon lekkere kleren.
Hoe zit het buiten bangkok?

groetjes
bolletjeom
Reisexpert

buiten bangkok ( ko san road) wordt het lastiger. Wij hebben nu eenmaal een afwijkende maat voor aziatische begrippen.
Maar overal waar veel toeristen komen kan je aan t-shirts komen.
ik zou zorgen dat je een goedpassende en fijne broek mee hebt, voldoende ondergoed en een blous met lange mouwen
de rest kan je daar dan bijkopen.
Plaats reactie