Wat voor tas?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
meri
Vakantieganger
Contacteer:

Wat voor tas?

Bericht door meri »

Hoi allemaal,
over een maandje vlieg ik naar centraal amerika, voor een periode van 6 tot 8 weken.
nu heb ik mijn grote backpack in indonesie laten liggen, omdat ik em zo onhandig vond. ik raak in die grote tas altijd mn spullen kwijt, ben zo'n chaoot en dan ligt de hele inhoud weer overhoop.
zit er nu over te denken om met 2 kleinere rugtassen te gaan, van ongeveer 25 liter. eentje voor en eentje achter.
wat kunnen jullie aanraden?

en wat moet ik vooral wel meenemen en wat vooral niet?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Lijkt me verschrikkelijk, maar ieder z'n eigen ding :lol: Ik zou een backpack nemen van 50 liter, en dan een kleine rugtas voor dagtrips. Zelf ga ik een Camelbak mule kopen, als ik mn grote backpack meeneem doe ik deze in de rugtas, de kleine voor in t vliegtuig en als ik dus op pad ga.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Lijkt mij ook niet handig, twee tassen.... Zeker niet omdat je je belangrijke spullen als papieren en camera appart wilt houden. En hoe minder stuks bagage je mee zeult, hoe mindere stuks bagage je hoeft te bewaken en te beschermen tegen diefstal. :evil:

Ik heb een 55l tas die ik elke reis weer op dezelfde manier inpak. Dmv plastic zakken en tasjes hou ik dingen die bij elkaar horen netjes bij elkaar, dus ik ben zeer zelden wat kwijt.

Het nadeel van tassen van 25l is dat ze kleiner zijn dan dat ze lijken. Doe er voor de grap maar eens een paar reserveschoenen is, je tas is dan meteen vol!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jody

Bericht door Jody »

Ik heb wel goede ervaringen met twee kleinere rugzakken. Heb een 30 liter tourrugzak waar ik m'n kleding/ondergoed/sokken en andere reisprulletjes (denk aan zaklamp, batterijen, smeersels) in stop. Door gebruik te maken van compressiezakken kun je er heel veel in kwijt zonder dat het onoverzichtelijk wordt.

De andere rugzak is meer een dagrugzak van 25 liter, voor belangrijkere spullen als camera, boeken, drinken, etc. Paspoort en money draag ik dan natuurlijk onder m'n kleding.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

lijkt mij ook niets....2 tassen

Maar even een tip van Chaoot tot Chaoot. Stop je spullen in verschillende plasticzakken.
Zo zitten al mijn t-shirts in een AH tas. Mijn broeken in een H&M tas. Mijn ondergoed in een linnen zakje enz enz
Ik weet altijd in welke zak ik wat moet zoeken en het in en uitladen van je ts gaat ook veel sneller als je er alleen 4 tassen uit hoeft te trekken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik zou ook niet graag met 2 tassen lopen, heb zelf1 backpack en kan alles er in kwijt, weet meestal waar alles ligt(zo niet dan houd het in dat ik het al een tijd niet gebruikt heb.), me electronica spullen gaan in hersluitbare zakjes en voor de rest gaat alles er zo in ,moet er niet aan denken dat ik alles konstant uit zakjes moet halen maar ieder zijn eigen.

maar mocht je het moelik vinden om je spullen te vinden je hebt tegen woordig ook hele mooie backpacks waar gewoon een rits in zit en je hem dan gewoon kunt open als een koffer.
dat zou ik zelf kopen als ik ooit weer een nieuwe aanschaf.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
meri
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door meri »

bedankt voor de tips! ok, dan dus toch een backpack aanschaffen. tussen 45-55 liter.

so far 2 gezien die me wel wat lijken,

Deuter Act Lite 45+10 (vrij licht)
Moorhead "SMS 55+10" lady (wat goedkoper en kun je voor openritsen)

iemand nog een idee?
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ik zou als ik jou was voor eentje gaan met veel vakken! Zo heb je toch nog een beetje het idee van 2 tassen... en ik weet dat de deuter 45+10 geen zijvakken heeft.
Ik vind juist die zijvakken heerlijk! Ten opzichte met mijn oude tas die dat niet had zeker een goeie vooruitgang voor mij geweest.

Ook doe ik tegenwoordig al mijn kleding in een compressiezak voor een slaapzak. Das nog net klein genoeg om er overzicht in te hebben (onderbroeken in een plastic tas!) en groot genoeg om alles er in te gooien en toch weer klein te comprimeren! En haal ik die zak uit mijn rugtas, dan heb ik meestal weer overzicht op de restantelijke inhoud van mijn tas!

Dus zoals al gezegd hier boven, veel tassen in je grote tas gebruiken! Ziplocks zijn ideaal (maar weet eigenlijk niet of die in NL te halen zijn...)

Succes en plezier!
Broaden your minds
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tessa schreef:Ziplocks zijn ideaal (maar weet eigenlijk niet of die in NL te halen zijn...)!
Ja hoor, ik heb de mijne toendertijd bij de Perry gekocht. Als ben ik er inmiddels weer vanaf gestapt, het materiaal is stugger dan van een gewone plastic zak en de sluiting ging vrij snel kapot.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie