enkeltjes gekocht.
enkeltjes gekocht.
Hallo,
Ben ik weer. Op de een of andere manier krijg ik het idee dat ik weer iets stoms heb gedaan? Maar misschien weten jullie meer. Ik heb twee enkeltjes Ethioie geboekt. Ik heb de ambassade gemaild of je ook een onward ticket nodig hebt. Hij zei dat ze het niet vaak controleren maar dat het wel nodig is. Zijn advies was dan ook om het te doen. Maar ik wil flexiebel zijn in data. Dus als ik nou een onward ticket koop naar Johannesburg gaan ze daar dan weer moeilijk doen? En naar India? Wie weet hiet wat van? AAAAhhh wat een gedoe. Wij gaan 8 maanden weg maar het leek mij zo lekker om daar ter plekke te beslissen wanneer we weggaan.
Groetjes Muriel
Ben ik weer. Op de een of andere manier krijg ik het idee dat ik weer iets stoms heb gedaan? Maar misschien weten jullie meer. Ik heb twee enkeltjes Ethioie geboekt. Ik heb de ambassade gemaild of je ook een onward ticket nodig hebt. Hij zei dat ze het niet vaak controleren maar dat het wel nodig is. Zijn advies was dan ook om het te doen. Maar ik wil flexiebel zijn in data. Dus als ik nou een onward ticket koop naar Johannesburg gaan ze daar dan weer moeilijk doen? En naar India? Wie weet hiet wat van? AAAAhhh wat een gedoe. Wij gaan 8 maanden weg maar het leek mij zo lekker om daar ter plekke te beslissen wanneer we weggaan.
Groetjes Muriel
- bolletjeom
- Reisexpert
tja, de mooie en relaxte tijden zijn voorbij.
Aangezien steeds meer landen zich zorgen maken over illegale langblijvers.
Zoals al eerder gezegt. Het is de luchtvaartmaatschappij waarbij je incheckt die moet controleren aangezien zij moeten betalen voor je terugvlucht als je in een land geweigerd word.
Voor een land binnenkomen met een vlucht geld idd dat je een onward ticket nodig hebt. Er bestaan echter tickets waarbij je gratis of tegen een kleine betaling de datum van kunt verzetten.
Handig als je al wel zeker weet wat je volgende bestemming gaat zijn.
Aangezien steeds meer landen zich zorgen maken over illegale langblijvers.
Zoals al eerder gezegt. Het is de luchtvaartmaatschappij waarbij je incheckt die moet controleren aangezien zij moeten betalen voor je terugvlucht als je in een land geweigerd word.
Voor een land binnenkomen met een vlucht geld idd dat je een onward ticket nodig hebt. Er bestaan echter tickets waarbij je gratis of tegen een kleine betaling de datum van kunt verzetten.
Handig als je al wel zeker weet wat je volgende bestemming gaat zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
- bolletjeom
- Reisexpert
hmmmm lastig
Vooral als je teurgreisdatum vanuit Bangkok veel verder weg ligt dan op je visum in het eerste land mag blijven.
Daar gaat het namelijk om. Als je maar 2 maanden in Ethiopie mag blijven en je vliegt 4 maanden later vanuit Bangkok naar huis is voor hen nog geen bewijs dat je optijd Ethiopie gaat verlaten.
Wie weet blijf je wel 3,5 maand plakken
Vooral als je teurgreisdatum vanuit Bangkok veel verder weg ligt dan op je visum in het eerste land mag blijven.
Daar gaat het namelijk om. Als je maar 2 maanden in Ethiopie mag blijven en je vliegt 4 maanden later vanuit Bangkok naar huis is voor hen nog geen bewijs dat je optijd Ethiopie gaat verlaten.
Wie weet blijf je wel 3,5 maand plakken
- bolletjeom
- Reisexpert
het hangt dus af hoe je het land inkomt.
kom je overland Zuid-afrika binnen dan vragen ze er meestal niet naar.
Maar de 4e keer dat ik Z-A over land binnenkwam was het wel raak en moest ik een ticket laten zijn.
Mozambique kwam ik vanuit Swaziland zonder problemen in.
Maar wanneer je vliegend het land in komt is de kans dus groter dat ze er naar vragen
kom je overland Zuid-afrika binnen dan vragen ze er meestal niet naar.
Maar de 4e keer dat ik Z-A over land binnenkwam was het wel raak en moest ik een ticket laten zijn.
Mozambique kwam ik vanuit Swaziland zonder problemen in.
Maar wanneer je vliegend het land in komt is de kans dus groter dat ze er naar vragen
- bolletjeom
- Reisexpert
Het visum voor Kenia is 3 maanden geldig. Ik verwacht daar misschien een week of 4 te zijn en dan door te reizen naar Oeganda of Tanzania. Ik plan dan ook niet om weer terug te gaan naar Kenia. Ik wil Kenia over land verlaten dus heb geen ticket Kenia uit.bolletjeom schreef:Laosfan
ga je die landen weer verlaten voor de maximum tijd die er staat voor een toeristenvisum?? heb je een ticket Kenia uit binnen een schappelijke tijd?
Ze vragen wel om een kopie ticket bij de visum aanvraag maar dat heb ik dan dus niet.
Oeganda is ook 3 maanden geldig en ook daar vraagt men een kopie van een uitgaande reis per vliegtuig. Ook daar zal ik dat waarschijnlijk niet hebben. Tanzania hetzelfde verhaal.
Er zijn natuurlijk meerdere mensen geweest die hetzelfde hebben gedaan. Ik neem aan dat dit op de ene of andere manier ook op te lossen is? Ik ben nergens van plan om de 3 maanden (de wettelijk toegestane verblijfsduur) te gaan overschrijden want problemen daarmee wil ik uiteraard niet.
- bolletjeom
- Reisexpert
Laosfan
als dit de regels zijn voor de verschillende landen om aan een visum te komen dan is er geen manier om er onder uit te komen
het enige wat je nog kan doen is uitzoeken hoe je het makkelijkst/goedkoopst aan een uitreis bewijs komt. Desnoods eentje die je niet gaat gebruiken.
misschien kan je wel ee bus of treinkaartje een land uit boeken.
Afrika is in het algemeen niet soepel met visa!
als dit de regels zijn voor de verschillende landen om aan een visum te komen dan is er geen manier om er onder uit te komen
het enige wat je nog kan doen is uitzoeken hoe je het makkelijkst/goedkoopst aan een uitreis bewijs komt. Desnoods eentje die je niet gaat gebruiken.
Bedankt wederom!bolletjeom schreef:Laosfan
Vervelend als het niet anders zou kunnen. Ik heb een e-mail gestuurd naar de Nederlandse ambassades in Tanzania en Kenia met o.a. dit als vraag. Hopelijk krijg ik er spoedig reactie op. Ik ben benieuwd.
- bolletjeom
- Reisexpert
Bedankt. Ik heb vandaag al antwoord van de Nederlandse Ambassade in Keniabolletjeom schreef:ambassades en antwoord geven op emails.........SUCCES!!! :lol:

Ik ben er erg blij mee en het is een duidelijk en goed antwoord. Een uitgaand ticket is officieel wel nodig maar in de praktijk wordt er nauwelijks ooit naar gevraagd. Ze geven ook als tip dat je misschien hotelreserveringen of afspraken in andere landen kunt tonen om aan te tonen dat je het land weer gaat verlaten. Erg nuttig antwoord dus.