Duikcursus Thailand of Maleisie??
Duikcursus Thailand of Maleisie??
We zitten momenteel in Thailand en willen graag onze PADI (open water) halen. Nu weet ik dat er op Ko Tao veel duikscholen zijn en je er prima een cursus kunt volgen. Maar ik heb gelezen dat het in Maleisie (waar we later nog heen gaan) veel goedkoper is.
Heeft er iemand onlangs in Thailand of Maleisie een duikcursus gevolgd en evt tips of info over de prijs?
Alvast bedankt!
Janneke
Heeft er iemand onlangs in Thailand of Maleisie een duikcursus gevolgd en evt tips of info over de prijs?
Alvast bedankt!
Janneke
Deze prijzen dateren van zomer 2006:
- Padi Open Water = 9800$
- Advanced Open Water = 8500$
- Fun Dive = 800$
Prijzen zijn van de Taa Toh Lagoon Divers, maar alle prijzen zijn aan elkaar gewaagd. Ik koos voor deze vanwege hun setting bij een mooie rustige lagoon, omgeven door rotsen (incl klein strandje met enkele bungalows) weg van de (semi)drukte. Duikles was quasi 'privé' aangezien ik de enige student was bij de Advanced en mijn vrouw de enige bij de OW. 't Was wel in 't engels, maar alles liep heel relaxed.
Bij de fun dives merkte ik wel waar Koh Tao de bijnaam 'duikfabriek' vandaan heeft
Ik ken de prijzen niet in Maleisië, maar alhoewel Koh Tao weinig te bieden heeft als eiland, zou ik ervoor kiezen hier de duikcursus te doen zodat je in Maleisië óók kan duiken.
(de Perhentians en de eilanden rond Tioman lenen zich hier wel voor
)
- Padi Open Water = 9800$
- Advanced Open Water = 8500$
- Fun Dive = 800$
Prijzen zijn van de Taa Toh Lagoon Divers, maar alle prijzen zijn aan elkaar gewaagd. Ik koos voor deze vanwege hun setting bij een mooie rustige lagoon, omgeven door rotsen (incl klein strandje met enkele bungalows) weg van de (semi)drukte. Duikles was quasi 'privé' aangezien ik de enige student was bij de Advanced en mijn vrouw de enige bij de OW. 't Was wel in 't engels, maar alles liep heel relaxed.
Bij de fun dives merkte ik wel waar Koh Tao de bijnaam 'duikfabriek' vandaan heeft

Ik ken de prijzen niet in Maleisië, maar alhoewel Koh Tao weinig te bieden heeft als eiland, zou ik ervoor kiezen hier de duikcursus te doen zodat je in Maleisië óók kan duiken.
(de Perhentians en de eilanden rond Tioman lenen zich hier wel voor
- bolletjeom
- Reisexpert
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: Duikcursus Thailand of Maleisie??
Wij gaan eerst naar Maleisie en reizen daarna door naar Thailand. We willen graag ons PADI OW water. Heeft iemand advies over waar we het beste PADI cursus kunnen gaan doen en een idee van prijzen? Welk Thais eiland? Of toch Maleisie?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Als je het in het Nederland graag wil doen hier een website je zou contact met hun kunnen opnemen zij geven het in het Nederland http://www.duikeninthailand.info
Dit doen ze op koh tao en ze kunnen ook de accomodatie voor je regelen mocht je dat willen.
Open water kost je 9800 bath is ongeveer 200 euro.
gr van Moira
Als je het in het Nederland graag wil doen hier een website je zou contact met hun kunnen opnemen zij geven het in het Nederland http://www.duikeninthailand.info
Dit doen ze op koh tao en ze kunnen ook de accomodatie voor je regelen mocht je dat willen.
Open water kost je 9800 bath is ongeveer 200 euro.
gr van Moira
Prijzen die ik vermeldde zijn idd in Bath en niet in Dollar 

ik schok me al kapot!